Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-04-2008, 16:45   #1
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,352
MP Rating: 0% (0)
Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.
Kirurgisk fjerning av visdomstann

Jeg skal få operert ut visdomstanna min.
Hvor lang tid i etterkant må jeg regne med å ha vondt? Jeg skal bort to dager etterpå og lurer på om jeg burde flytte på timen...
Hvordan er det med jobb og sykemelding, blir man det? Hvor lenge? Av kirurgen eller fastlegen?
Gammel 09-04-2008, 16:59   #2
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,340
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kirurgisk fjerning av visdomstann

Det er så lenge siden *prøver å huske*
Jeg hadde vel vondt ei godt stund etterpå.. lengre enn 2 dager... men tok jo paracet + + og alt gikk som normalt! Var ikke sykemeldt for jeg gikk på skole da.. var borte samme dag som jeg fikk den fjernet, men tilbake på skolen neste dag! Var litt rart med det krateret som ble etterpå da, men det er også grodd nå

Men tror det varierer, for har ei veninne som var dårlig en god stund etterpå! Sykemelding får du vel isåfall der tenker jeg Er jo ikke en "vanlig" tannlege som gjør det... på meg var det ihvertfall en spesialist!

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 17:29   #3
Supermedlem

Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.

takk for svar.
Andre?
Gammel 09-04-2008, 17:33   #4
Supermedlem

Skulpe sin avatar

Meldinger: 874
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.

Jeg hadde veldig vondt dagen etterpå. Da hjalp det ikke med smertestillende. Etter det hjalp det godt med paraset til meg, men husker jeg brukte det en god stund.

Man blir ikke sykmeldt vanligvis.

Jeg er litt redd for tannleger, men akkurat selve opperasjonen gikk helt smertefritt!

Lykke til.
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 19:27   #5
Supermedlem

Ok, da skal jeg huske på paracet.
Flere?
Gammel 09-04-2008, 20:33   #6
Supermedlem

??????
Gammel 09-04-2008, 21:51   #7
Supermedlem

Nathalie23 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: bergen
Meldinger: 1,123
Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.Nathalie23 har mye å være stolt av.

Hei

viss du verker så spørr om du får en resept på ibux litt høy dose 600 den virket på meg me en gang ingneting annet virket men ibux tar alt

Nathalie23 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-04-2008, 22:04   #8
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 14,160
MP Rating: 100% (11)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Ang sykemelding: Jeg fikk tilbud om det av kirurgen. Opererte på en tirsdag, og fikk tilbud om sykemelding ut uka.
Takket dog nei, siden jeg var hjemme i ulønnet permisjon.

Jeg hadde mest vondt idèt bedøvelsen gikk ut, men hadde fått resept på sterke ibux og paralginforte.

Første gang var jeg forresten på konsert lørdagen etterpå. Det gikk greit, men jeg kunne ikke gape skikkelig, samt at jeg var misfarget og hoven i kjeven.

Frem til stingene var fjernet, var det veldig begrenset hva jeg fikk lov til å spise og drikke. Ikke drikke veldig kaldt eller varmt, ikke kullsyre.
Av mat: Ikke veldig kald eller varm mat, ikke "hard" mat. Helst myke ting og lunken tilstand.

Så det kommer vel helt an på hva slags bort du skal. Ehm, planene, er vel et bedre ord.
Gammel 10-04-2008, 07:47   #9
Seniormedlem

stratos73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Ålesund
Meldinger: 1,782
MP Rating: 100% (7)
stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.stratos73 har en strålende fremtid.

Du skriver at du skal bort 2 dager etter operasjon, vet ikke hva du skal men det er utrolig forskjellig hvordan en reagerer etter en slik operasjon (jeg har tatt 2 og smertene var forskjellige) - tror jeg hadde flyttet timen så du ikke ødelegger for det som skjer 2 dager senere..
Gammel 10-04-2008, 20:09   #10
Supermedlem

Jeg har flyttet på timen. Det er utdrikninglag jeg skal i og det varer hele dagen og natten.
Takk for svar alle sammen

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:24.