Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-04-2008, 21:32   #11
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,973
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kirurgisk fjerning av visdomstann

Lykke til!

Jeg har fjernet to visdomstenner kirurgisk. Første lå veldig vanskelig til og han måtte kutte over endel ben for å komme til røttene til tannen. Hadde grusomme smerter i en ukes tid. Neste tann var enklere, og jeg hadde smerter stort sett bare første dagen så vidt jeg husker.
Gammel 10-04-2008, 21:45   #12
Supermedlem

Al-Kemia sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Ski
Meldinger: 1,219
MP Rating: 0% (0)
Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.

Jeg har operert ut de to siste visdomstennene her for ganske kort tid siden. Den første var relativ grei, men jeg var ganske redusert i ei ukes tid etterpå. Gikk dog på skolen. Den andre var værre - hadde ikke kommet frem så det var mye kutting. Tok den før påske for å ikke gå glipp av skole. Jeg var sløv av smerter og smertestillende hele påska (1,5 - 2 uker).
Folk reagerer jo forskjellig på smertestillende, og spesielt om man tenker å drikke alkohol... så hadde jeg vært deg og planlagt å være sosial og kanskje ta et glass eller to, ville jeg ha utsatt timen.
Jeg fikk et tips her inne om at å ta kombinasjon av reseptfri ibux og paracet kan virke veldig bra. Men det er klart - paralgin forte og sterk ibux tok alle mine smerter - men jeg var jo sløv og ville ikke kjøre bil.
Gammel 14-05-2008, 12:23   #13
Supermedlem

Kine79 sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,335
Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.

Da var tanna ute.
Kjente at det verket når bedøvelsen gikk ut, ibux er min venn idag. Stikker i såret og innimellom kjennes det ut som det strammer til.
Håper på kortvarig smerte.
Håper å være i form til å dra på jobb imorgen.
Gammel 14-05-2008, 14:36   #14
Supermedlem

Al-Kemia sin avatar

Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.Al-Kemia har en strålende fremtid.

Lykke til!

Når stingene tas - vær nøye med å skylle og skyll helt til det har lukket seg helt... det har ikke jeg gjort og det har straffet seg!! Fant ut at å bare bruke munnskyllevann og tannbørste ikke er bra nok - må skylle grundig. Jeg bruker en sprøyte med flat spiss, setter neddi gropa og spyler som fy. Og dette må gjøres selv om det ikke er infeksjon lengre... har hadd tilbakefall av infeksjon to ganger fordi jeg trodde det var greit når det ikke var infeksjonstegn på ei uke... not so. Håper jeg slipper å åpne opp... *grøss*
Gammel 14-05-2008, 15:27   #15
Supermedlem

Kine79 sin avatar

Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.Kine79 er fantastisk mot andre.

Uff da.
Takk for rådet.
Kan jeg bruke hextril?
Gammel 14-05-2008, 15:41   #16
Veteranmedlem

Slafsemusa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,726
Blogginnlegg: 4
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var hos tannlegen og trakk visdomstann..
Den var halveis ute så hun kuttet, trakk og sydde..

Er kirurgisk det eller? Fikk iallefall igjen litt penger på det jeg betalte pga det var en operasjon..

Uansett: hadde vondt noen dager etterpå, tok paracet og ibux, men hadde jeg vært lur hadde jeg bedt om resept på paralgin forte.. Dum som jeg var gikk jeg på jobb rett etterpå.. Hehe
Lykke til!
E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 17:36   #17
Supermedlem

Kine79 sin avatar

Ok.
Har bare ibux 400 mg jeg. Tar det til det er tomt inntil videre.
Spent på hvor lenge det gjør vondt.
Frister ikke å spise annet enn is.
Gammel 14-05-2008, 18:19   #18
Veteranmedlem

Slafsemusa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,726
Blogginnlegg: 4
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.

har du gjort det?
håper det snart går over!!
E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 18:27   #19
Supermedlem

Kine79 sin avatar

Mulig jeg skrev det litt gærent, jeg klarer meg med denne typen smertestillende inntil videre, så får jeg se hva jeg kjøper om det blir tomt.
Gammel 15-05-2008, 13:05   #20
Supermedlem

Al-Kemia sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Kine79 Vis post
Uff da.
Takk for rådet.
Kan jeg bruke hextril?
Jeg har brukt corsodyl, men man får stygge flekker på tennene av det. Om det ikke kommer fornuftig svar her ang hextril, så spør på apoteket.
Jeg har gått vekk fra corsodyl og kjører på med kåbbåi-rensing, men vil ikke si hva jeg renser med og hvordan fordi jeg vet ikke om det er forsvarlig. Er et middel som er til for desinfeksjon av munnen, men jeg bruker det litt alterntativt... Er en behandling jeg opprinnelig har brukt på byller hos hest (...), men med min ringe kjemibakgrunn fant jeg ut at jeg måtte prøve.

Men du er virkelig heldig som ikke har særlig vont. Er noen som ikke blir særlig plaget, har jeg hørt. Du får være glad for at du er en av dem

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:30.