Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2008, 19:49   #1
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,377
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.
Mammografi

Er det vondt?
En venninne av meg kunne så fint fortelle meg at hun har hørt at det er skikkelig vondt, og da må jeg jo innrømme at jeg ble litt nervøs
Og hvordan foregår det hele? Tar det lang tid før man får resultat?

(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 19:55   #2
Seniormedlem

Xandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Jæren
Meldinger: 1,654
MP Rating: 0% (0)
Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.Xandra har en strålende fremtid.
Sv: Mammografi

Det er litt ubehagelig iom. at de klemmer brystet mellom to plater. men det er langt ifra vondt. Det tas to røntgenbilder av hvert bryst, så det er over ganske kjapt. Ingenting å grue seg til ihvertfall

Vesla juli 08
Xandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 20:05   #3
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,620
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det gjør ikke vondt. Du får resultatet like etterpå (ventet 10-15 minutter).

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 20:07   #4
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.

Flott, det høres bra ut Da kan jeg slappe litt av hvertfall.

(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 20:13   #5
Veteranmedlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 4,318
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, ikke spesielt vondt Jeg måtte vente en uke på resultatet. Det kom i posten
Suzie Q er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 20:01   #6
Supermedlem

Scorpion sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,046
Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.

Hei
Hva betalte dere for mammografien?
Gammel 02-10-2008, 20:08   #7
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,362
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette lurer jeg også på!

Etter å ha jobbet med pas med bla brystkreft i 8 uker nå kjenner jeg ett snikende behov for å ta mammografi. Jeg er snart 30 år og det kan vel være greit å ta en us. Er den fin kan jeg vente til jeg er 35 om det ikke blir noen forandringer?
Fra jeg er 40 skal jeg ta annethvert år iallfall....

Pris?????
Gammel 02-10-2008, 21:00   #8
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Hæ? Må man betale? Da lurer jeg også veldig på hva man må ut med.
Jeg ble henvist og legen nevnte ingenting om betaling, forutenom de 250 kr jeg måtte betale for selveste henvisningen.

Gammel 02-10-2008, 21:15   #9
Medlem

Marilena sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: I huset mitt
Meldinger: 412
Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.Marilena har en strålende fremtid.

Jeg synes mammografi er ufattelig vondt, men det er fordi brystene mine er fulle av kjertler som kan lure enhver lege til å tro er kreft.
Men det er over veldig kjapt, og da får man jo sjekket om alt er som det skal eller ikke så det er verdt det.
Jeg tok mammografi på sykehuset, og betalte vanlig egenandel.
Marilena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 21:19   #10
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,620
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Betalte ikke for henvisning (er det vanlig??), men to egenandeler, en på 200 og en på 280. Grunnen var at jeg ble henvist og undersøkt både med ultralyd og mammografi. Vanligvis betaler man vel sikkert bare den ene egenandelen.

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:49.