Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-07-2004, 16:32   #1
Seniormedlem

Søs sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,714
MP Rating: 0% (0)
Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.
Question Noen som har opplevd betent blindtarm???

Og kan fortelle meg litt om hvordan det forløp?

Hva symptomene var, og hvor lang tid det eventuelt gikk/om han sprakk?

Anyone??!!
Gammel 03-07-2004, 11:18   #2
Supermedlem

Siril sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 701
Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.Siril er fantastisk mot andre.
Sv: Noen som har opplevd betent blindtarm???

Det er forskjellig , pr person, ingen reagerer på samme måte. Noen har vondt og ømt i en periode, så er det stille en stund. Da begynner en å lure
Noen er ømme lenge, vondt for å bøye seg.
Min kom akutt, følte meg litt uvell, vondt for å bøye meg, fikk litt feber. Noe som er veldig uvant for meg, Jeg fikk lege hjem. Han sa at jeg måtte på sykehus med en gang Jeg synes ikke jeg var syk nok, noe pinlig, tenk om det ikke var noe?
Dette var på kvelden, på natten oppererte de meg. Blindtarmen var perforert, like før den sprakk. Jeg var heldig
Ingen har dette her likt.
Gammel 03-07-2004, 11:21   #3
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,287
Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.Lottiz har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er sikkert fra person til person. Antar du allrede har snakka med lege innen du leser dette, om det er blindtarmbetennelse....

Blindtarmen min sprakk på ferie i Hellas for noen år siden. Aner ikke hvor lang tid det tok før den sprakk jeg.... Husker jeg hadde litt "mageknip" fra morran av. Følte meg ikke helt i form. På kvelden skulle vi ut, og jeg stod foran speilet, mens sambo hjalp med med håret. Kjente plutselig jeg ble så svimmel....det var vel da den sprakk sikkert.... Flaks at min kjære sto bak meg..... Ble operert der nede, og alt gikk kjempefint
Gammel 04-07-2004, 23:22   #4
Supermedlem

hegemor_1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 526
hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.hegemor_1 er fantastisk mot andre.

Jeg hadde alle symptomer på blindtarms betennelse for ikke så lenge siden. Man får vondt navelen først så gårdet vonde ned mot høyre side. Det er masse annet de ser etter også, men det husker jeg ikke hva er nå. Jeg ble op men det viset seg at ikke blindtarmen var betent selv om allt tydet på det. Man kan aldri være sikker, men har du disse sympt. DRA til legen man vet jo aldri!!!
Gammel 04-07-2004, 23:28   #5
Seniormedlem

Søs sin avatar

Meldinger: 2,714
Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.Søs er fantastisk mot andre.

Takk for svar jenter!

Har uansett ikke så akutt betent blindtarm, og er nok sikkert ikke det som plager meg heller...Men er 3. gang nå jeg har hatt disse smertene som varer 3-5 dager...hver gang...De to første ble jeg begge gangene innskrevet på kirurgen...men tryglet meg hjem derifra..denne gangen reiste jeg ikke på legevakten...og nå er smertene borte igjen....

Lurte bare på om det var mulige å ha symptomer på blindtarm/irritert blindtarm uten at den sprekker om dere skjønner?

Skal uansett på legen neste uke og få tatt en del blodprøver,
Gammel 04-07-2004, 23:41   #6
Veteranmedlem

Meldinger: 4,967
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Noe som kjennetegner en betennelse i blindtarmen er at om du trykker på magen mellom navlen og mot høyre side forså å slippe opp så skal det kjennes smerter. De trenger ikke være så sterke.
Lett feber og kvalme er også typiske.

Jeg ble operert for blindtarmbetennelse for 4 år siden. Da hadde jeg i flere dager spadd mange kubikk med grus foran vårt nye hus. Dumme meg trodde det kun var snakk om utrente magesmuskler da smerter begynte å komme.
Men etter kort tid ble jeg syk på natten med kvalme og lett feber. Jeg hadde kun litt smerter over magen. Bagatelliserte det hele og jeg som burde visst bedre.
Pappa kom tilfeldigvis innom på morgenen og fattet mistanke om at jeg nok måtte søke lege.
Jeg ble operet etter kort tid og siden den ikke hadde spukket så ble operasjonen gjort med lapraskopi. Noe som er en enklere prosedyre. Jeg slapp derfor et større arr.

ttp://www.helsenett.no/2_8/2_8_s17.html
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:36.