|
 |
|
28-04-2009, 17:38
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,096
|
Sv: Nyrestein igjen og igjen
|
|
Du er ute etter forebyggende medisin og der kan jeg ikke svare deg. Men jeg lurer på hvilken dose Voltarol du tar? Jeg fikk Voltaren mot gallestein, men behandlingen er kanskje ikke så annerledes siden du tar Voltarol (samme virkestoff bare svakere og reseptfri)? Først da jeg tok noen doser 100mg Voltaren forsvant smertene (ikke på en gang da!).
Voltarol er jo tærende på magen så det skal man ikke ta så mye av over tid. Det jeg vil frem til er at det kanskje er bedre å ta en skikkelig kur for å se om det blir borte - i stedet for å ta litt nå og da (som jeg får inntrykk av at du gjør, men jeg kan ta feil).
|
28-04-2009, 17:53
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 7,870
|
|
|
Muslingen, steinene blir jo ikke borte. De dannes jo nye hele tiden. Men flesteparten kommer ut av seg selv. Men det er noen steiner som sliter litt med å komme seg ut, og det er ganske vondt bare det. Men ikke på langt nær så ille som nyresteinsanfall, altså hvor steinen setter seg helt fast, og må opereres ut/knuses med UL.
Så det er de steinene som kommer ut av seg selv, men som sliter litt på veien, som jeg tar medisiner for. Noen steiner kommer nok ut av seg selv også, uten at jeg kjenner noe til dem i det hele tatt.
Men de gangene det er trangt for en stein å passere, så tar jeg reseptfri Voltarol (12,5mg)+Paracet (eller Ibux). Det pleier å hjelpe.
Men jeg har også sterkere skyts, Voltaren supp. Mener de er på 50mg.
|
|
|
28-04-2009, 18:29
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,941
|
|
|
Silke, dette høres antakeligvis litt banalt ut men noe som hjelper for meg (de gangene jeg virkelig går inn for å drikke mye vann) er å skrive ned hvor mye en drikker i løpet av en dag.. Jeg vet ikke hvordan du er men JEG er ihvertfall sånn at jeg må alltid slå dagen før meg bare "Biteeliltt" og plutselig er en oppe i en del vann.. Og så MÅ en ha 10-12 imsdalflasker fylt oppe i kjøleskapet til enhvertid.. Hvergang du er tørst eller lusker i kjøleskapet så tar du ut en...
|
|
28-04-2009, 21:28
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Luci, hvis det finnes å få tak i, skal jeg gå til anskaffelse av en alarmklokke som varsler hver time. Da skal jeg drikke et glass på styrten, ikke bare ta med meg og nippe på i flere timer.
Så hvis noen leser tråden, og vet hvor jeg får kjøpt en slik alarm med timesvarsling - rop ut
|
|
|
28-04-2009, 21:30
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Mobilen din kan vel stilles?
|
|
28-04-2009, 21:34
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Jepp, men ikke til å varsle hver time. Og det blir for mye tiltak å stille den til neste varsling gang på gang
|
|
|
28-04-2009, 21:35
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Har du ikke stoppeklokke? Hva slags mobil har du?
|
|
28-04-2009, 21:38
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
Sony Ericsson. Jo det er stoppeklokke på den, men jeg vet ikke om det er varsling hver time på den, har ikke studert den så nøye
|
|
|
28-04-2009, 21:41
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Jo du kan stille den til å gjøre noe sånt mener jeg bestemt på... Kunne ihvertfall gjøre det med min gamle.. Skal se litt på det i morra
|
|
29-04-2009, 09:48
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 75
|
|
|
Jeg fikk Voltaren 100 mg først, det er stikkpiller og det tålte jeg ikke. Fikk ufattelig vondt i rompa av dem.
Så nå har jeg Voltaren 50 mg, har gått greit hittil. Får jeg vondt i magen av dem, så skulle jeg få injeksjoner som jeg skulle sette selv.
Drikke,drikke,drikke... det er det jeg gjør for tiden.
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:46.
|