Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-05-2002, 16:24   #1
Seniormedlem

Numbiss sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,619
MP Rating: 0% (0)
Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.
Senebetennelse i overarm/skulder

Jeg har fått kraftig senebetennelse i venstre overarm/skulder.

Jeg kan ikke løfte armen, ikke bære noe med den, og den gjør vondt! Var på legevakten i går og fikk brexidol mot betennelsen/smertene.

Er det noen av dere som har erfaring med dette? Noen som kan gi meg gode råd?

Tar det lang tid før armen blir bra/bedre?

Fytti faderen det er vondt å ligge og amme!

Alt blir jo så vanskelig med bare en funksjonell hånd!

Alle råd mottas med takk.
Gammel 16-05-2002, 19:08   #2
Supermedlem

Hutula sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 1,133
Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.
Først av alt,-Du kan ikke amme når du tar brexidol!!! Det er faktisk sånn at du må vente 4-5 dager etter du er ferdig med tablettene før du kan amme igjen!

Og så vil jeg si at jeg har stor medfølelse med deg! Senebetennelse er IKKE godt! Jeg har det kronisk i begge håndleddene og har hatt det i skuldrene også.

Men trøsten er at du har fått noen veldig effektive tabletter, så du er forhåpentligvis snart på " beina " igjen! Og du må nok begynne å tenke litt på hvordan du bruker armen også. Unngå statiske bevegelser og prøv å bøye og tøye litt innimellom. Tenk på hva du kan gjøre for å unngå at det samme skjer igjen senere.

Har en mistanke om at det bæres endel på i heimen...Er vel ikke til å unngå det, nei!

GOD BEDRING!

2001 2004 2007

Hutula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-05-2002, 19:20   #3
Seniormedlem

Numbiss sin avatar

Meldinger: 2,619
Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.Numbiss har mye å være stolt av.
Hei og takk for svar.

Jeg diskuterte brexidol med legen, for jeg hadde søkt på det på nettet. Der står det at 1-3% av virkestoffet kan gå over til babyen, men at det ikke er bevist noen negativ virkning på ungen. Brexidol skal overhode ikke brukes når man er gravid.

I samråd med legen bruker jeg det i noen få dager. Desverre så ammer jeg masse (legen vet at jeg ammer), og Vilde tar ikke flaske....Får satse på at legen (og internett/etiketter) vet hva de snakker om

Jeg har fått dette pga bæring på Vilde, så jeg får gjøre en drastisk endring der! Vurderer å kjøpe meg en sånn "hoftestol" (vet ikke hva det heter) som Vilde kan sitte på og jeg bare støtter henne.

Håper at det gir seg.
Gammel 16-05-2002, 19:36   #4
Supermedlem

Hutula sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 1,133
Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.Hutula har en strålende fremtid.
Hmmm...Ja,ja er ikke overassket over at legene er uenige... Det er ikke akkurat første gang i verdenshistorien at det er tilfellet...
Jeg fikk brexidol i forbindelse med en betennelse i nakkemuskulaturen, og fikk beskjed av TO leger på legevakta at jeg måtte for all del ikke amme, og jeg måtte som sagt vente i 4-5 dager etter jeg sluttet med tabl. før jeg kunne amme igjen...! Pussige greier..

Men selvfølgelig,-du må jo forholde deg til det din lege sa!

Sikkert lurt med sånn hoftepute, ja!!

2001 2004 2007

Hutula er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:18.