Sitat:
Opprinnelig postet av Krembolle
Tusen takk for svar alle sammen!
Jeg ringte hun som skulle komme hit samme dagen for fortalte henne at M hadde vannkopper. Hun spurte om det var farlig, og jeg sa at jeg visste ikke, men trodde det. Vet dere hva hun sa?!??
"Usj da, hvor stor skade kan det gjøre da??"
Jeg ble helt målløs i telefonen og sa at personlig ville jeg ikke ha gjort det, men det er hennes valg. Nei det tok hun sjansen på ja. Så hun kom no samme kvelden da.
Fatter ikke at enkelte tørr å ta så sånne sjanser når en ikke helt sikker på om det er skadelig eller ikke!
|
hadde jeg ALDRI gjort

'
..men du har i allefall advart henne og det ble nå hennes valg å dukke opp likevel.
det tar ca 14 dager fra hun er utsatt for smitte til det bryter ut ,men kan ta opp til 20 dager.
vi fikk det på dag 14 og 15 etter smitte .
Tror ikke hun vet hva hun går til

...husker de første dagene gikk kjempefint

jeg sa til og med at jeg ikke skjønnte hvorfor dette skulle være så fælt ..det klødde jo nesten ingen ting ...på dag 4 trodde jeg jeg skulle bli gal av kløe og høy feber kombinert med varme sommerdager innrømmer jeg at det kom noen tårer av fortvilelse etter jeg ikke fikk noen hjelp av legevakten vi ringte .
Hun sa at hun ikke kunne garantere at han ikke ble overdosert siden han fikk allergimedisin selv samtidig

(hadde hun giddet å spørre legen på vakt hadde han kunne fortalt meg at det var ufarlig...jeg spurte fastlegen dagen etter)
og i følge henne var å Dusje var å øke infeksjonsfaren

...men jeg dusja likevel

...liiiiit desperat ja ...(legen min sa i ettertid at det er ok å ta seg en kort kald dusj UTEN såpe)
og allergimedisin gjør at kløen blir å leve med men siden hun er gravid er det begrenset hva hun kan ta av medisiner.
Får håpe hun er heldig å slipper unna ...selv om jeg har mine tvil ...