Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > November 2007

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-11-2008, 10:23   #11
Supermedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,333
MP Rating: 0% (0)
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lørdag!

Gratulerer med 1åringen Adriana....

Hannah Emilie født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2008, 10:29   #12
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,823
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer til snuppa, Adriana! Lurer på hvem den pakken kan være fra, ja

Nå har vi akkurat kommer hjem fra legevakten. Snuppa var skikkelig dårlig i dag morgens, og hun ble ikke noe kvikkere av paracet og ville ikke ha mat og drikke, så da ringte vi legevakten som ba oss komme ned. Hun går jo på penicillin og burde jo bli friskere.. men så viser det seg at hun har fått en virusinfeksjon på toppen av bakterieinfeksjonen hun nå behandles for. I tillegg har hun fått øyekatarr. Så det er jo ikke rart formen er på bånn. Nå ligger hun og sover og vi voksne slapper av på sofaen og gruer oss litt til å gi pencillin 3 ganger daglig og øyedråper 4-6 ganger daglig og rense øyne og gi nesedråper i tillegg... ikke akkurat det morsomste hun vet.

Er invitert med på kino i kveld, men får se hva jeg orker etter slitsom start på dagen

tuuli er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2008, 10:40   #13
Supermedlem

Vilde sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 596
Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.Vilde har mye å være stolt av.

God morgen!

Gratulerer med bursdagsbarn, Adriana!

tuuli: Stakkars lita, god bedring til jenta di!

Hanne80
: Hvis du får mensen så ofte når du går på Cerazette så er det en form for "reaksjon". Noen mister mensen og andre får den hele tiden. Derfor ikke alle kan gå på Cerazette. Fikk bekskjed om å komme tilbake å prøve noe annet hvis jeg fikk blødninger oftere enn normalt.

I går var det litt kaotisk her. Kevin hadde sovet lite på dagen hos Svigermor, så jeg badet han tidlig å trodde han skulle legge seg.
Han som er såå glad i puppen, nektet å drikke og han nektet å spise i går kveld. Spørs om det er tenner på gang.
Skulle ikke amme, eller ta melk fra flaske. Jeg viste ikke hvordan jeg skulle få roet han ned, endte med at Pappaen fikk han i seng. Kanskje han ble mer frustrert når det luktet melk fra meg.

Han har ikke villet amme i dag heller, gir dere mm på flaske når dere ikke ammer? Før de skal sove eller noe sånt?

-Vilde-

Vilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2008, 17:03   #14
Supermedlem

Mariam sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 551
Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.

Hipp hurra for bursdagsbarnet, Adriana. Kos dere.
Tuuli: stakkars lille, ikke kjekt å være syk og i tillegg måtte få ting hun ikke vil ha som antibiotika , nesesprayer etc..
Tydeligvis flere som er syke: god bedring til alle små novemberknøtter...

Jeg har nå fått sovet litt, men blir veldig avbrutt i søvnen. Snuppa lå og sov/turnte/dro i håret mitt og hyyyylte etter å bruke puppen som smukk fra 8-9. Kl 9 heiv jeg dem ut av soverommet. Har sovet litt av og på fram til 3. Tror det skal holde. Så nå er snuppa og mannen ute og handler mens jeg får lite avslapping her hjemme. Gleder meg til taco idag.

Rart når mannen skal ha ansvaret hele helgen, spesielt når jeg og snuppa har vært alene hele uka og styrt på som vi ville. Både med handling, middag, snuppa, snuppas soving og spising. Kjenner jeg må ta meg i nakken på å la han styre på i fred. Det klør jo innvendig til å fortelle han at sånn og sånn liker hun det, men han må jo få erfare det selv..

Nei nå tror jeg skal nyte de siste minuttene med fred og krype ned på sofaen med en kopp te.
Gammel 15-11-2008, 17:05   #15
Supermedlem

Mariam sin avatar

Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.Mariam har mye å være stolt av.

Forresten, har laget en tråd på ammeforumet ang offentlig amming av barn over ett år.. Hva synes dere? Greit, ikke greit? I tråden nevnte en at hun visste om et kjøpesenter som forbød amming
Gammel 15-11-2008, 17:27   #16
Supermedlem

Geitrams sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,171
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Mariam: Jeg syns amming er en privatsak og dersom vi fremdeles hadde ammet om dagen (ammer enda av og til om natta), så hadde jeg rett og slett blåst i hva andre syns om det. Hva er ekkelt med amming? At enkelte ikke greier å holde øynene borte er deres problem. Vi blir jo ellers bombardert med pupper på de fleste kiosker og butikker som selger blader.
Gammel 15-11-2008, 17:37   #17
Supermedlem

Mariam sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Geitrams Vis post
Mariam: Jeg syns amming er en privatsak og dersom vi fremdeles hadde ammet om dagen (ammer enda av og til om natta), så hadde jeg rett og slett blåst i hva andre syns om det. Hva er ekkelt med amming? At enkelte ikke greier å holde øynene borte er deres problem. Vi blir jo ellers bombardert med pupper på de fleste kiosker og butikker som selger blader.
Ja, forsåvidt enig, men litt usikker på jeg selv synes når barnet begynner å bli så stort som det våres er...
Gammel 15-11-2008, 18:02   #18
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 3,914
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mariam Vis post
Forresten, har laget en tråd på ammeforumet ang offentlig amming av barn over ett år.. Hva synes dere? Greit, ikke greit? I tråden nevnte en at hun visste om et kjøpesenter som forbød amming
Jeg synes det er noe man bestemmer selv, om man føler for å gjøre det eller ikke. Hadde nok gjort det selv dersom jeg enda ammet.

Vi har vært på julemesse i dag og kost oss. Snuppa var hos frisøren og fikk etterpå en rosa stripe i håret fordi hun var så flink. Stolt da ja

Ellers har jeg hentet vognposen, virker veldig god!!!
Nå har vi fått rydda en del ute foran huset vårt mens mannen lagde løksuppe. Nam
BarneTV nå og så skal de små snart i seng.

I kveld skal jeg og mannen kose oss med film og litt smågodt. Har leid "Prins Caspian", oppfølgeren til "Drømmen om Narnia". Spent på hvordan den er. Må se den sammen med mannen fordi jeg synes slike unaturlige vesener er skummelt...

Ellers gjelder det å nyte siste dagene av permisjonen. Mandag er det fullt kjør i ny jobb
Gammel 15-11-2008, 18:09   #19
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 3,914
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vilde Vis post

Hanne80
: Hvis du får mensen så ofte når du går på Cerazette så er det en form for "reaksjon". Noen mister mensen og andre får den hele tiden. Derfor ikke alle kan gå på Cerazette. Fikk bekskjed om å komme tilbake å prøve noe annet hvis jeg fikk blødninger oftere enn normalt.
Det er det som er så rart, fordi jeg har brukt den før - da hadde jeg ikke mensen i det hele tatt. Men så hadde jeg et opphold på 2 mnd pga en utredning, så begynte jeg igjen. Etter det har det vært ofte mensen her. Men sluttet å amme i oppholdsperioden, så det er sikkert det som utgjør forskjellen.
Skal se det ann litt til. Hvis ikke får jeg få meg en legetime og resept på et annet merke. Men orker ikke det nå med en gang. Skal begynne i ny jobb på mandag, vil ikke be om fri til legetime med en gang...
Gammel 15-11-2008, 19:04   #20
Supermedlem

Geitrams sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,171
Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.Geitrams har en strålende fremtid.

Jeg brukte Cerazette før jeg ble gravid, og mistet mensen i ca et halvt år før jeg begynte å småblø. Etter et par måneder med småblødninger orket jeg ikke mer og sluttet.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:37.