Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > November

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-08-2008, 23:44   #1
Supermedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,239
MP Rating: 0% (0)
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.
Sv: Anbefalinger yttertøy

Hihi, akkurat lagt opp masker her nå For store pinner, men vi får se. Hadde ikke så mange rundpinner å velge mellom.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 14:59   #2
Medlem

MammaFryd sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 491
MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.

Hiver meg på debatten jeg også!

Uteklær: har kjøpt høst/vårdress fra Reima og satser på at han kan ha den et par måneder. Den er ikke større enn str. 74, men de hadde ikke flere igjen og nå er det helt tomt for sånne dresser - og jeg har kikket på flere merker. Fikk den heldigvis på tilbud. Reimatec-dressen etter storesøster passer forhåpentligvis fint senere i vinter, de har vi hatt veldig god erfaring med. I år har jeg kjøpt Reflex sin vinterdress til snuppa, den skal visstnok tåle like mye. Det er under halv pris, så det kan bli spennende å se!

Regntøy: jeg fikk anbefalt heldress regntøy av en eller annen som jobbet i barnehage, så det skal jeg se etter til våren tenker jeg. Vi har brukt Reflex sitt todelte til storesøster og det har jeg alltid vært fornøyd med. Har heller ikke opplevd at hun har blitt våt, så det er ikke sikkert det er så stor forskjell på om det er heldress eller todelt.

Sko: Vi har alltid brukt Viking sine sko og er kjempefornøyd. De har og en type Cherrox som heter Viking Thermo som er veldig god, den bruker vi som støvel om vinteren. Til lillebror har jeg kjøpt Stonz (www.stonzwear.com), de er vanntett, vindtett og har fleece inni. Siden det har vært så varmt nå har vi ikke testet dem ut så mye, men de virker veldig bra. Ikke ble de så dyre heller, betalte rett over 200 for dem og slapp å betale toll.

På Sparkjøp har de forresten ullstrømpebukser med antiskli på ben og knær. Jeg har kjøpt et par til lillebror, og bortsett fra at jeg syns den ble veldig nuppete fungerer hvertfall antisklien greit.

Dyrt blir det uansett med vinterklær... bare for ulltøyet til lillebror og storesøster ble det nesten 1000 kroner på Sparkjøp, i tillegg kommer fleeceklær, vinterdress, utedress, sko, lue og votter...
Gammel 01-09-2008, 16:22   #3
Supermedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,239
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Kjøpte du de skoene på e-bay? Hvilken strømpebukse er det, trodde jeg hadde letet jeg men

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 16:28   #4
Supermedlem

ennovy sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 700
ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.ennovy er fantastisk mot andre.

De har strømpebukser med antiskli på knær og under foter på OBS! også i alle fall i Tromsø.
Har kjøpt ett par der jah :P

ennovy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 16:33   #5
Supermedlem

Taina sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,260
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.

Mammafryd: Takk for Stonz-tips - jeg har bestilt!
Gammel 01-09-2008, 22:53   #6
Medlem

MammaFryd sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 491
MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.MammaFryd er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
Kjøpte du de skoene på e-bay? Hvilken strømpebukse er det, trodde jeg hadde letet jeg men
Jeg bestilte dem direkte fra www.stonzwear.com.

Tror strømpebuksemerket var Safa forresten. Mener de hadde lys blå, mørke blå og rosa, mulig de hadde andre "jentefarger" også.
Gammel 02-09-2008, 21:30   #7
Seniormedlem

Adriana sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre & Romsdal
Meldinger: 1,822
MP Rating: 100% (1)
Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.Adriana har en strålende fremtid.

Mine tanker/erfaringer..

Regntøy: har bare brukt Reflex sitt til storesøster og syns det er helt supert, jeg!
Kjøpte nytt til henne nå, de hadde pakketilbud med regnsett+fleece-sett for 499,- Hele 50,- spart
Til minstemor har jeg en hel regndress med fòr etter dattera til søsteren min.. Den er grei nå, så kjøper jeg heller uten fòr til våren.

Vinterdresser/parkdresser:
Her er jeg litt usikker i år.. Storesøster trenger begge deler, men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe enda..
Har tidligere brukt både fra Reflex, H&M og en vinterdress med merke Lassie, tror jeg det var..Den var litt dyrere enn reflex..og var veldig fin til storesøster nå i vinter.. Alle dressene vi har hatt har vært greie..
Til minstemor har jeg et par dresser etter datteren til søsteren min, ihvertfall er den ene fra H&M.. Hvis de ikke er greie, kjøper jeg noe nytt til henne..
..nå kommer jeg på at vi jo har kjøpt to-delt vintersett fra Stormberg til storesøster..Men det er ikke til barnehagebruk da..

Sko/Vintersko:
Anbefaler også Stonz..de er helt supre!!
Ellers er det viktig å tenke på at skoene er lette på de små føttene!
Når det gjelder cerrox`er..anbefaler jeg Viking Thermo..de er lette og veldig gode!!
Vet ikke enda hva jeg skal kjøpe til minstemor..hun er jo så lita..
Men jeg var innom jobb idag..og mye fint er på vei inn, så jeg skal nok alltids finne noen sko til jentene ;-)
Storesøster skal ihvertfall få Ecco i år..fant noen idag som jeg nok skal kjøpe..De hadde gode såler, ikke så glatte..og det er litt viktig!
Hun hadde Viking i fjor, de var gode, men de er litt bredere enn Ecco,
og storesøster har litt smal fot..

Min handleliste ser så langt slik ut..blir nok lengre etterhvert

*parkdress til storesøster
*vinterdress til storesøster
*høstsko til storesøster..fant noen tøffe fra Timberland idag..veldig lyst på de!! Men burde nok være fornuftig å kjøpe Viking Gore-tex istedet tror jeg..
*Vintersko minstemor? Blir nok et par fra Ecco eller Ponny
* Førstegangssko til minstemor
* Diverse ullklær..men det får de også til bursdagene sine fra søsteren min

Tja..det var det jeg kom på nå i farten..

Store-snuppa oktober 2004 Lille-snuppa november 2007

Sist endret av Adriana; 02-09-2008 kl 21:41. Begrunnelse: Kom på Stormberg-vintersettet ;-)
Adriana er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 16:37   #8
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 3,892
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Tania og MammaFryd: Hvilken str bestilte dere??
Gammel 01-09-2008, 17:05   #9
Supermedlem

Taina sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,260
Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.Taina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Hanne80 Vis post
Tania og MammaFryd: Hvilken str bestilte dere??
Bestilte M. Han har pailabber, men tenkte at de umulig kunne være større enn halvannet år...?
Gammel 01-09-2008, 22:04   #10
Veteranmedlem

Hanne80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Utenfor Stavanger
Meldinger: 3,892
Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.Hanne80 har en strålende fremtid.

Takker for svar!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:57.