Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2007, 22:35   #1
Seniormedlem
 
Kiara_pus sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,954
MP Rating: 0% (0)
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekaker og julesnacks - oppskrifter ønskes!!

[quote=ladyinred]
Sitat:
Opprinnelig postet av yes
Siden julen nermer seg, så synest jeg det hadde vært koselig om vi hadde delt de beste juleoppskriftene med hverandre.

Jeg bakar få julekaker, men håper og få noen nye og gode oppskrifter. De få tingene jeg baker til jul er jo ikke så veldig typisk jul heller.

Her kommer mine, som faktisk er bl.a. henter her inne ifra.

Sjokoladekjeks

1 kopp smør
1 kopp hvitt sukker
1/2 kopp brunt sukker
2 egg
2 kopper hvetemel
1 kopp hakkede nøtter
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 plater kokesjokolade (200 g)

Pisk smør og sukker hvitt. (blir jo ikke hvitt med brunst sukker da..) Ha i ett og ett egg. Bland inn hvetemel, bakepulver, vaniljesukker, nøtter og sjokolade.
Bruk en spisesje og legg en topp/klatt på bakepapir på stekeplate. Ikke gjør kjeksene flate, de flater seg ut selv i stekeovnen.

Stekes i ca. 10.min midt i ovnen, ved 200 grader.

skal Sjokoladen smeltes eller hakkes?
Hakkes!
__________________

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 07:54   #2
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hadeland
Meldinger: 1,766
MP Rating: 0% (0)
Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.Åsemor81 er et navn alle kjenner.
Sv: Julekaker og julesnacks - oppskrifter ønskes!!

Hjemmelaget is:

5-6 eggeplommer
5-6 ss sukker

1ss vaniljesukker- toppet(has i til slutt)

7,5 dl kremfløte
5-6 ss sukker

1 pl melkesjokolade -revet

Pisk eggedosis først av eggeplommene og det første sukkeret. Sett i kjøleskap mens du pisker krem med sukker nr 2. Bland eggedosis, krem og vaniljesukker. Tilsett revet sjokolade (eller annen smak hvis du ønsker).

Jeg har prøvd denne med sjokolade, nonstop og peanøtter. Alle tre ble veldig gode
__________________
Hilsen Åsemor81 og Mats Vegard f. 06.04.05
Lille i magen er ventet 03.03.08- en liten gutt.
Åsemor81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com