Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2009, 15:15   #1
Medlem
 
bonzie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 481
MP Rating: 0% (0)
bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.bonzie har mye å være stolt av.
Potetsalat

I anledning barndåpen til lillemor så har jeg tenkt å ha koldtbord, men jeg trenger oppskrift på en smakfull potetsalat. Gjerne en som kan lages noen dager i forveien.

På forhånd takk
__________________
Silje f. 20.08.05 og Tomine f. 05.08.09
bonzie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2009, 15:40   #2
Medlem
 
Gizmo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Lørenskog i Akershus
Meldinger: 230
MP Rating: 0% (0)
Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.Gizmo er som en lysfontene.
Sv: Potetsalat

Jeg har en veldig god en til deg

Denne har gått i generasjoner her i familien og blir bedre for hver dag den står i kjøleskapet
Alle mine venninner ELSKER denne potetsalaten og lager den alltid selv nå


10- 12 kokte poteter (kalde)
2 pk vanlig Majones
2 Boxer Seter rømme
1 løk



Rør sammen majones og rømme
Rasp løk på den del av raspen som lager mest kraft over bollen.
Ikke bruk hele løken, men smak deg til med løken til du får den smaken du syns er best
Skjær poteter i biter du ønsker og legg i bollen og "velv" de rundt i massen med en sleiv. Sett i kjøleskapet og kos deg

Ps; Antall poteter og tykkelse velger du selv det er smak og behag, men ALLTID like mye majones som rømme. IKKE lettrømme, da blir smaken HELT feil

LYKKE TIL og håper den faller i smak
__________________
Klemmer fra Gizmo
Marcus `96 & Stoffer`n juli`03
Lille Kasper Kom som en kule 21 sept`09
Gizmo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2009, 15:50   #3
Supermedlem
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 1,402
MP Rating: 0% (0)
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Potetsalat

Denne er veldig god. Brukes til alt fra koldtbord til grillmat. Det kan virke litt skummelt å lage majones selv hvis man ikke er vant til det, men det er egentlig veldig lett og det er den som gjør potetsalaten så god. Kjøpemajones er ikke det samme.


8-10 kokte poteter
4 hardkokte egg
1 liten boks maiskorn
1 liten rødløk
en bunt gressløk
½ beger lettrømme
salt/pepper
2 eggeplommer
1 ts Dijon-sennep
ca 2½ dl solsikkeolje
en skvett sitronsaft


Lag majones ved å vispe eggeplommer, sennep, salt og pepper sammen med elektrisk håndmikser. Visp gradvis inn oljen, først dråpevis og så i en tynn stråle. Visp til slutt inn sitronsaft. Skulle majonesen mot formodning skille seg kan du først prøve å redde den ved å vispe inn litt sitronsaft. Hvis det ikke går tar du en ny bolle og har i en eggeplomme. Så visper du gradvis inn den "ødelagte" majonesen og forsetter så med resten av oljen. Når du har laget dette noen ganger går det som en lek, og smaken er så utrolig mye bedre enn kjøpemajones.


Del poteter og egg i terninger, hakk rødløk og gressløk. Ha over i en bolle sammen med maiskorn og bland inn den hjemmelagede majonesen, rømmen og salt og pepper etter smak.
__________________
Mamma til en vakker gutt født 01.12.08.


Min oppskriftsblogg
Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 20:36   #4
Medlem
 
LeaMarika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 208
MP Rating: 0% (0)
LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.LeaMarika har mye å være stolt av.
Sv: Potetsalat

Nam!!
Jeg har funnet tråden min
Gleder meg til å prøve ut disse oppskriftene, er så glad i potetsalat, men bare hjemmelaget!!og har aldri laget selv
Så nå skal det kokkeleres
__________________
Vår lille prinsesse kom juni 09
,og vi ble endelig en familie på 3

Lea fra sm
LeaMarika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2009, 21:45   #5
Medlem
 
LadyGaGa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 449
MP Rating: 0% (0)
LadyGaGa har slått av rykte
Sv: Potetsalat

Åååå
Denne må eg abbonere på
__________________
....
....
.......
LadyGaGa
....
...
LadyGaGa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2009, 16:51   #6
Veteranmedlem
 
siwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 3,613
MP Rating: 0% (0)
siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.siwen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Potetsalat

Eg har
1 lettrømme (kan byttes med mager kesam)
1 lett majones
Saft fra syltet agurk
Syltet agurk i biter (små biter og mengde etter ønske)
Purre
Salt og pepper
kokte poteter i terninger

Får alltid masse skryt for denne.
Lager først "sausen" og blander i potetene tilslutt -som er kokte og delte i biter.
-alltid lik mengde med rømme og majones ja -men synes at lett varianten er god den også
Enjoy
__________________
Siwen & Bjørnar 11.11.2008 4270 g. og 51 cm
Mathias (2005)& Sondre (2002)
Husbyggingstråden min
siwen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com