Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Oppskrifter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-07-2006, 19:42   #11
Seniormedlem
 
okt mamma sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Blått Rekkehus
Meldinger: 1,812
MP Rating: 0% (0)
okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.okt mamma er fantastisk mot andre.
Sv: Snickerskake?

SNICKERSKAKE

6 eggehviter
5 dl sukker
350 g hakkede peanøtter
1 pk ritz kjeks (knuses)
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver

Pisk eggehviter og sukker hvitt. Bland resten i. Ta i en form som er sprayet med formfett og strødd med mel (viktig for å få den til å løsne. Ikke bruk springform)


Stekes på 180 grader nederst i ovnen
Ca.25-30 minutter.



SJOKOLADEKREM

100 g margarin smeltes sammen med
2 plater lys kokesjokolade (Freia sin er best)

Dette avkjøles

6 eggeplommer piskes sammen med
100 g melis

Has på kaken enten med en gang eller etter en liten avkjøling




Denne har jeg fått av en venninde og den er rå god
__________________


storesøster 4år
okt mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2006, 19:45   #12
VIP-Medlem
 
~Lykke~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,564
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snickerskake?

Denne skal prøves
__________________
Bloggen min

Vi glemmer deg aldri Minstemann!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2006, 18:43   #13
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,007
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Snickerskake?

Jeg bruker samme oppskrift som "okt mamma", og den er definitivt best!!! (synes jeg...)
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 09:51   #14
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,790
MP Rating: 0% (0)
Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.
Sv: Snickerskake?

eh....hva slags form skal jeg bruke??? har bare springform og langpanne jeg.....
__________________
"Det farlige og fryktelige med kvinnfolkene er at de er uunnværlige. " Alexander Kielland.
Nerthus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 15:15   #15
Veteranmedlem
 
hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,359
MP Rating: 0% (0)
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snickerskake?

Ja, det med formen lurer jeg også på. Må lave til påske tror jeg.
__________________
Juli-05-prinsessa!
hondacrv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 15:16   #16
Veteranmedlem
 
hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,359
MP Rating: 0% (0)
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Snickerskake?

Men oktobermamma har ikke lkrem i sin? Det blir med to ganske ulike kaker med og uten krem?
__________________
Juli-05-prinsessa!
hondacrv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 15:39   #17
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,007
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Snickerskake?

Kaken uten krem er definitivt best!! Oppskriften er til en langpanne, evt halver oppskriften og bruk den i en rund form..
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 19:21   #18
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,790
MP Rating: 0% (0)
Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.Nerthus har en strålende fremtid.
Sv: Snickerskake?

i en stor langpanne altså?? ( går for den uten krem tror jeg..)

kan jeg spørre hordan den skal oppbevares? kan den lages dagen før?
__________________
"Det farlige og fryktelige med kvinnfolkene er at de er uunnværlige. " Alexander Kielland.
Nerthus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 19:26   #19
Supermedlem
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 927
MP Rating: 0% (0)
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.
Sv: Snickerskake?

Den kan lages dagen før ja.
__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 21:16   #20
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 1,007
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Snickerskake?

Stor langpanne ja. Bruker bare bakepapir i bunnen jeg,så jeg strør ikke med mel. Har ikke hatt noe vanskligheter med å bruke springform heller..
Kan lages dagen før, og den kan også fint fryses.
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:40.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com