Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Premature barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2008, 01:33   #1
Veteranmedlem
 
AvaAdore sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Det store utland
Meldinger: 3,623
MP Rating: 100% (3)
AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.
;) Luer og sokker...

..til premature..

håper det er greit at jeg spør..

jeg ha massssse halve babyull nøster som jeg kunne tenke meg å bruke til noe annet enn å fylle søppelspannet, fikk ideen at jeg kanskje kunne strikke luer og sokker til prematurbarna på et av de mange sykehusene her i byen..

men så lurer jeg på..

Hvilke luer bør man da strikke? hvilke er praktiske for desse små babyene, og hvilke sitter best på de små hodene?

hva med små hjelmluer med eller uten knytting a-la garnstudio
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

eller er det best med vanlige luer som dette...
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.


eller vil strikkede sokker og luer ikke bli brukt på de små knøttene?
__________________
tre små troll -00 -06 -07
AvaAdore er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 08:54   #2
Seniormedlem
 
elmar sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,665
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

........
__________________

Sist endret av elmar; 01-09-2008 kl 11:16.
elmar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 09:44   #3
Veteranmedlem
 
AvaAdore sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Det store utland
Meldinger: 3,623
MP Rating: 100% (3)
AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

Tusen takk for tilbakemelding!

jeg tenkte kanskje den siste var best ja. jeg surfet meg frem til en "strikke til premature" side fra usa, der var litt mønster og sliktnoe..

gjennstår vel bare å sende en mail til sykehuset kanskje å spørre om de kunne tenke seg slike luer..
__________________
tre små troll -00 -06 -07
AvaAdore er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2008, 10:26   #4
Seniormedlem
 
elmar sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,665
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

........
__________________

Sist endret av elmar; 01-09-2008 kl 11:16.
elmar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 12:18   #5
Veteranmedlem
 
maylen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,942
MP Rating: 0% (0)
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

Luer og sokker er jo kjempefint.

Noe a`la den nederste luen har vi brukt + ullsokker.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 03:00   #6
Veteranmedlem
 
AvaAdore sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Det store utland
Meldinger: 3,623
MP Rating: 100% (3)
AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.AvaAdore har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

jeg har nå surfet meg rundt på nett og funnet en del oppskrifter jeg skal teste ut..

Venter på mail fra barnesykehuset her i byen, sendte dem en mail og lurte på om de kunne bruke sliktnoe... vi får se..vil de ikke ha dem her så sender jeg dem til haukeland ellernoe...
__________________
tre små troll -00 -06 -07
AvaAdore er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 07:47   #7
Seniormedlem
 
elmar sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,665
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

........
__________________

Sist endret av elmar; 01-09-2008 kl 11:14.
elmar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-09-2008, 18:27   #8
Seniormedlem
 
elmar sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 1,665
MP Rating: 100% (1)
elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.elmar har en strålende fremtid.
Sv: Luer og sokker...

........
__________________

Sist endret av elmar; 28-09-2008 kl 22:46.
elmar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 00:07   #9
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 195
MP Rating: 100% (2)
Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.Karisma er et navn alle kjenner.
Sv: Luer og sokker...

Vi fikk en slik som den nederste til jenta vår, det var veldig bra.

Om ikke noen sykehus der vil ha så får du sende dem til Ålesund, der VET jeg de tar imot med åpne armer
__________________
Karisma med , 3 , 1 og født uke 29
Karisma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2008, 23:04   #10
Aix
Medlem
 
Aix sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 264
MP Rating: 0% (0)
Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.Aix er et navn alle kjenner.
Sv: Luer og sokker...

på mitt sykehus brukte de i allefall det på premature og andre kalde barn
Aix er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com