Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-03-2008, 18:50   #1
Seniormedlem
 
Maika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,611
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.
Babycomp kan en bruke det med lange og uregelmessige sykluser

Jeg vil ikke ha prevansjon med hormoner, spiral, kondom osv så nå vurderer jeg babycomp. Men er det bortkastede penger om en har lange og uregelmessige sykluser. Jeg har stort sett 35 dager, men det kan svinge helt opp til noen og 40 dager og en skjelden gang under 30 dager. Vil jeg da stort sett får røde dager og dermed liten nytte av Babycompen?

Det er på en måte ikke krise om jeg blir gravid og vi blir ikke utrolig lett gravid så hoppe av i svingen har fungert fint for oss før i en gangske lang periode. Nå har vi to barn og håper vi en gang får en til, men jeg har nettopp fått ny jobb og har ikke startet i den ennå så det hadde vært fint om jeg ikke ble gravid med en gang Og vi vil jo trenge prevansjon av et eller annet slag i lang tid framover og babycomp kan jo sikkert være nyttig når vi skal prøve på nr.3 igjen....

Hvordan er batterier ol om en kjøper brukt, eller er det å anbefale å kjøpe ny?
__________________
Stolt mamma til to flotte gutter 05 &06.
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 17:52   #2
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Babycomp kan en bruke det med lange og uregelmessige sykluser

Sitat:
Opprinnelig postet av Maika Vis post
Jeg vil ikke ha prevansjon med hormoner, spiral, kondom osv så nå vurderer jeg babycomp. Men er det bortkastede penger om en har lange og uregelmessige sykluser. Jeg har stort sett 35 dager, men det kan svinge helt opp til noen og 40 dager og en skjelden gang under 30 dager. Vil jeg da stort sett får røde dager og dermed liten nytte av Babycompen?

Det er på en måte ikke krise om jeg blir gravid og vi blir ikke utrolig lett gravid så hoppe av i svingen har fungert fint for oss før i en gangske lang periode. Nå har vi to barn og håper vi en gang får en til, men jeg har nettopp fått ny jobb og har ikke startet i den ennå så det hadde vært fint om jeg ikke ble gravid med en gang Og vi vil jo trenge prevansjon av et eller annet slag i lang tid framover og babycomp kan jo sikkert være nyttig når vi skal prøve på nr.3 igjen....

Hvordan er batterier ol om en kjøper brukt, eller er det å anbefale å kjøpe ny?
Skulle akkurat til å lage et eget innlegg om babycomp, men ser at du ha gjort det allerede Jeg vurderer det også når mensen kommer tilbake etter fødsel, for jeg vil heller ikke ha hormoner osv i kroppen. Jeg har en stabil syklus på 28-32 dager (om den kan kalles stabil når det varierer med 4 dager veit jeg ikke). Har du sjekket nettsiden hvor de selger babycomp? www.buenaventura.no

Tror det står noe om ustabile sykluser der inne....

Hvis du vil kjøpe brukt hender det at det kommer inn noen på finn.no - da er det gjerne til halve prisen. Jeg kommer til å kjøpe brukt. Garantien er kjempelang på disse. Og man tjener det inn på hva man ville brukt på vanlig prevensjon. Synes disse er geniale, bare så synd de skal være så dyre.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2008, 20:04   #3
Veteranmedlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,496
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Babycomp kan en bruke det med lange og uregelmessige sykluser

Jeg kombinerer det med Fertility Friend - da har JEG blitt mer oversikt. Ellers regner jeg med at 98 % a v syklusen min er rødt (="farlige" dager). FF klarer alltid å finne ELen min (jeg vet jeg har EL fordi jeg har kjent det av og til, og at jeg få rmensen ca. 2 uker etter). Har lange sykluser, 30-40 dager ++

SÅ vidt jeg har skjønt så vil compene bruke laaaang tid på å bli kjent med syklusen din. Selv når den finner et mønster vil den bruke noen ekstra sykluser for å være HELT sikker.. Da sier det seg selv at det vil ta laaang tid..

Jeg bruke LadyCompen min 6 mnd før jeg ble gravid, den viste rødt og gult ganske mye, hadde kun grønne dager 2-3 dager etter mensen.. Og det var på 6 måneder.

Hadde vi turt hadde vi kuttet kondom på de dagene jeg vet jeg ikke har EL, men vi vil ikke bli gravide, så vi bruker kondom ved alle dager enda

Du kan sende en e-mail til dem å høre?

Jeg tror forresten regelmessige sykluser er viktigere enn selve lengden om du skjønner?
__________________

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:08.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com