Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-05-2008, 17:19   #1
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Arrow Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Tenkte å dele mine erfaringer med pessar, da det viste seg å ikke være noen enkel sak å få tak i lenger - men nå er det enkelt! Jeg søkte litt rundt og fikk tak i det jeg trengte - etter hvert!

Pessar er ikke lenger lett å få tak i her i Norge. For et år siden ble både pessaret som apoteket selger og den sæddrepende kremen tatt ut av salg pga liten etterspørsel.

Det enkleste er å kontakte et firma som selger pessar for bla inkontinens og nedsunken livmor her i Norge. De lager også prevensjonspessar, men få leger og gynekologer kjenner til dem. www.milex.no

I tillegg er du avhengig av å ha sæddrepende krem, og den selges heller ikke i Norge lenger. Den kan imidlertid kjøpes fra USA og det går greit gjennom tollen da den ikke regnes som medisin.

Str på pessar må også tilpasses - vanligvis av en gynekolog.


Pessar i Norge, bare mail eller ring dem og de sender:
http://www.milex.no/page7.html


Sæddrepende krem kan kjøpes feks her:
https://www.undercovercondoms.com/Pr...ptive-Gel.html

Det er denne varianten som trengs, og to tuber selges uten toll og moms til Norge for en veldig grei pris.

Info om pessar HER

Pessar alene er ikke veldig sikkert. Det er derfor det skal kombineres med sæddrepende krem, dermed øker sikkerheten betraktelig. Da er sikkerehten høy og bra!

Sitat:
Ved riktig bruk er pessaret like sikkert som mini-piller og spiral, men dersom man slurver, er det selvfølgelig en usikker metode. Men det er også p-piller dersom man slurver med å ta dem.
Litt øvelse, og det er heller ikke vanskelig å sette inn.
__________________

Sist endret av Berta; 12-05-2008 kl 17:25.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 16:27   #2
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 2
MP Rating: 0% (0)
tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.
Question Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Tenkte å dele mine erfaringer med pessar, da det viste seg å ikke være noen enkel sak å få tak i lenger - men nå er det enkelt! Jeg søkte litt rundt og fikk tak i det jeg trengte - etter hvert!

Pessar er ikke lenger lett å få tak i her i Norge. For et år siden ble både pessaret som apoteket selger og den sæddrepende kremen tatt ut av salg pga liten etterspørsel.

Det enkleste er å kontakte et firma som selger pessar for bla inkontinens og nedsunken livmor her i Norge. De lager også prevensjonspessar, men få leger og gynekologer kjenner til dem. www.milex.no

I tillegg er du avhengig av å ha sæddrepende krem, og den selges heller ikke i Norge lenger. Den kan imidlertid kjøpes fra USA og det går greit gjennom tollen da den ikke regnes som medisin.

Str på pessar må også tilpasses - vanligvis av en gynekolog.


Pessar i Norge, bare mail eller ring dem og de sender:
http://www.milex.no/page7.html


Sæddrepende krem kan kjøpes feks her:
https://www.undercovercondoms.com/Pr...ptive-Gel.html

Det er denne varianten som trengs, og to tuber selges uten toll og moms til Norge for en veldig grei pris.

Info om pessar HER

Pessar alene er ikke veldig sikkert. Det er derfor det skal kombineres med sæddrepende krem, dermed øker sikkerheten betraktelig. Da er sikkerehten høy og bra!



Litt øvelse, og det er heller ikke vanskelig å sette inn.

Heisann!

Jeg har pessar, men ikke mer sædrepende gel/krem. Ble derfor kjempeglad over ditt innlegg. MEN - linken virker ikke. Den fører kun til en hovedside. Skulle gjerne visst navnet på den gelen, så jeg vet hva jeg bør bestille. På forhånd takk for hjelpen!
tumla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 16:55   #3
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Her

https://www.undercovercondoms.com/Pr...ptive-Gel.html

Ortho Options Gynol II Vaginal Contraceptive Jelly - 2%

Det finnes også ekstra sterk med 3%, men 2% er det vanlige. Blir den for sterk, kan det føre til irritasjoner.

Den inneholder det samme som sæddrepende krem gjorde da den ble solgt her i Norge:
2% Nonoxynol-9


Dette middelet er unntatt legemiddellista og kan derfor importeres fritt inn til Norge.
Jeg sjekka med Legemiddeltilsynet selv for snart et år siden for å være sikker på at import skulle gå greit.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 21:01   #4
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 2
MP Rating: 0% (0)
tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.tumla er fantastisk mot andre.
lol Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Her

https://www.undercovercondoms.com/Pr...ptive-Gel.html

Ortho Options Gynol II Vaginal Contraceptive Jelly - 2%

Det finnes også ekstra sterk med 3%, men 2% er det vanlige. Blir den for sterk, kan det føre til irritasjoner.

Den inneholder det samme som sæddrepende krem gjorde da den ble solgt her i Norge:
2% Nonoxynol-9


Dette middelet er unntatt legemiddellista og kan derfor importeres fritt inn til Norge.
Jeg sjekka med Legemiddeltilsynet selv for snart et år siden for å være sikker på at import skulle gå greit.
Tuuuusen takk! Da er det bestilt og jeg kan gå sommeren lysere i møte
tumla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 21:51   #5
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Du får to pakker og er fortsatt innenfor toll- og momsgrensa.
Jeg har forøvrig sendt deg en Personlig melding
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 22:29   #6
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 753
MP Rating: 0% (0)
toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.toneiren84 har en strålende fremtid.
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Jeg har faktisk vært inne på tanken om pæssar før, men jeg har en liten rar fobi når det gjælder "fremmedlegemer" i skjeden da
Men det jeg stusset litt på på info-siden er dette:

Kvinner som kun har samleie en gang iblant, behøver ikke å være beskyttet mot svangerskap døgnet rundt - måned etter måned (slik p-piller og spiral beskytter). For henne kan pessaret være en god løsning, dersom hun bruker det riktig og hver gang.

Hva menes da med "en gang iblandt"?
(da hører jeg mannen min si: "jul og bursdag!" )
Men altså, fra spøk til alvor.... hvor ofte tror dere at det er da?
Nå bruker jeg mini-pillen, og jeg må innrømme at jeg slurver litt der innimellom.
Og det er jo IKKE bra!
__________________

toneiren84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 22:32   #7
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Meninga med pessar, er at du briker det når du trenger det.
Annen prevensjon er som regel konstant, mens pessar brukes akkurat når du trenger det og ikke ellers. Som ved p-piller har du en jevn tilføring hele tiden og for effekt må du bruke det hele tiden.

See?


Tidligere brukte jeg pessar i de periodene hvor jeg hadde tatt pilla for seint eller den av andre grunner ikke lenger var sikker. Da var pessar andrehånds når annen prevensjon ikke var sikker.

Per i dag kjører vi sikre perioder og bruker pessaret når det er usikkert.

Mens andre igjen bruker det hver gang de har sex uansett når i syklusen de er - som igjen er hvordan det er ment å brukes.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 13:51   #8
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

*dytter*
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 16:05   #9
Moderator
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,331
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

Prioriterte denne jeg...
__________________
Babe & 4 barn;
Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07
PM
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-07-2008, 22:01   #10
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Informasjon om Pessar. For den som vil ha hormonfri prevensjon

bra tråd. vi begynner jo å bli mange som leter etter hormonfrie alternativer. jeg fikk bare beskjed fra gyn om at pessar var utdatert, så han frarådet meg det, enda jeg var der for å få tilpasset pessar... så hos oss er det pearly og kondom
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:40.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com