Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon




Vis resultat: Ville dere tatt cerazette?
Ja. -Ikke noe problem.. 6 85.71%
Ja. Dersom jeg ellers var fornøyd med dem, men ville nok snakket med legen for å berolige meg. 1 14.29%
Nei. Jeg ville sluttet tvert! 0 0%
Velgere: 7. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-04-2009, 08:23   #1
Medlem
 
Callie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Huset med lite vann
Meldinger: 419
MP Rating: 0% (0)
Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.
noia Minipiller som går over i morsmelk..

Ble litt sjokka jeg nå..
Har begynt på minipillen Cerazette igjen etter fødsel. Legen sa ingenting spesielt da han skrev ut resepten da jeg sa jeg hadde gått på den før svangerskapet også.

Men nå leste jeg akkurat på den at den går over i morsmelken. Det står 0,01-0,05 mikrogram pr kilo vekt på barnet vil gå over gjennom morsmelken. Det står også at "ingenting tyder på at dette vil være skadelig for barnet".

Jeg har ingen ønsker om å la hormonpreparater gå over til lillegutt. Jeg fullammer og han er 3 1/2 mnd.. SÅ nå dukket det opp noen spørsmål..

Går alle minipiller over i morsmelk? (Dette er eneste prevensjon jeg tør prøve meg på)
Og ville dere ikke brydd dere? Er det bare jeg som er livredd for hormonstimulerende midler til småbarn og babyer?

Tror jeg kommer til å ringe legen på tirsdag.. Det må vel være noe annet som er mindre farlig for lillegutt?
__________________
Callie (Camille på SM) Ikke glem å knipe, jenter!
02 04 08
Callie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 13:45   #2
Medlem
 
Metemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 330
MP Rating: 0% (0)
Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.Metemor har mye å være stolt av.
Sv: Minipiller som går over i morsmelk..

Jeg bruker Cerazette, og legen sa at det ikke ar farlig.

Det er vell østrogenet som ikke er bra for barnet, og det er det jo ikke i denne pillen
__________________
Stolt mamma til Lillesnupp
Metemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 14:07   #3
Supermedlem
 
Tone-Lone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 878
MP Rating: 0% (0)
Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.Tone-Lone har en strålende fremtid.
Sv: Minipiller som går over i morsmelk..

Sitat:
Opprinnelig postet av Metemor Vis post
Jeg bruker Cerazette, og legen sa at det ikke ar farlig.

Det er vell østrogenet som ikke er bra for barnet, og det er det jo ikke i denne pillen
>Det sa legen til meg og
__________________
Tone-Lone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2009, 18:23   #4
VIP-Medlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 5,241
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Minipiller som går over i morsmelk..

Og i Norge er dem KJEMPE strenge, så at det er "lov" å bruke dem mens man ammer tar jeg helt med ro.
__________________

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 00:15   #5
Medlem
 
Callie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Huset med lite vann
Meldinger: 419
MP Rating: 0% (0)
Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.
Sv: Minipiller som går over i morsmelk..

Hm..

Bare meg som har paranoia da, kanskje..
Får fortsette å ta dem da..
Men kommer til å ringe legen bare sånn for sikkerhets skyld..
__________________
Callie (Camille på SM) Ikke glem å knipe, jenter!
02 04 08
Callie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:49.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com