Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-01-2008, 21:10   #1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Tønsberg
Meldinger: 73
MP Rating: 0% (0)
Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.Caisa er som en lysfontene.
Sterilisering

Noen som har rett og slett sterilisert seg som et alterbativ til prevansjon ?
Jeg vurderer det. Blir det da full narkose ? Pleier det å være lang ventetid?
__________________
Caisa
Caisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2008, 22:23   #2
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,182
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sterilisering

Det er vanligvis kikkhullskirurgi så jeg tror du kan velge mellom spinal eller narkose. Tror ikke det er med lokalbedøvelse. Noen har det som dagkirurgi, dvs inn og ut samme dagen mens andre har det som innleggelse.

Ventetidene kan du finne her:
http://www.frittsykehusvalg.no/sidem...ne&BehEnhetId=


Søkte og fant dette hos Legeforeningens retningslinjer:
Sitat:
Anestesi
Prospektive, randomiserte undersøkelser har vist lokalanestesiens fordeler, bl.a. det mindre analgetikabehov postoperativt8 (Ib)
Laparoskopisk sterilisering utføres likevel oftest under generell anestesi
Pasienten vil også da ha mindre smerter postoperativt hvis man drypper lokalanalgetika på tuben der det koaguleres9,10 (Ib, Ib)
Generell anestesi vil si full narkose, at det som oftes utføres under narkose.

Her kan du lese fra der jeg har sitert:
http://216.239.59.104/search?q=cache...lnk&cd=1&gl=no
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-02-2008, 17:43   #3
Seniormedlem
 
trollpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,282
MP Rating: 0% (0)
trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.
Sv: Sterilisering

Bare lurer.. Kan man få noe slikt dekket om man ikke tåler feks annen prevasjon.
For dette er vel ganske dyrt?
__________________
trollpia
~alle vil til himmelen,men ingen vil dø...~
trollpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-02-2008, 18:18   #4
Supermedlem
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Rogaland.
Meldinger: 646
MP Rating: 0% (0)
Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.Tilde har mye å være stolt av.
Sv: Sterilisering

Det tror jeg ikke du får dekket nei.

Jeg har sterilisert meg, og fikk da beskjed om at det ble narkose under inngrepet.
Dette er 4 år siden nå, og den gang kostet det ca 6500 kr mener jeg.
Tilde er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2008, 18:17   #5
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,368
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sterilisering

Jeg ba om å bli sterilisert nå i forbindelse med fødsel, for da ville det være gratis

Det var alt for mye å gjøre på operasjonsstuen, så jeg ble permitert fra sykehuset og fikk komme tilbake et par dager senere for å ta inngrepet.

Fikk full narkose, og bortsett fra litt øm navle har jeg ikke kjent noe mer til det. Møtte fastende om morgenen, og av en eller annen underlig grunn ble jeg satt opp sist, og så kom det atpåtil inn noe øyeblikkelig hjelp, så jeg ble ikke operert før kl 21.30 (sulten, ja..)

Var sprek som en loppe etter jeg våknet, og fikk reise hjem kl 1 om natten.. etter å ha tømt kjøkkenet der..
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2008, 18:43   #6
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Sterilisering

Kommer man tidligere i overgangsalderen når man steriliserer seg?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2008, 20:30   #7
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,368
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sterilisering

Sitat:
Opprinnelig postet av Gomslork Vis post
Kommer man tidligere i overgangsalderen når man steriliserer seg?
Den formen for sterilisering vi snakker om her har ingen innvirkning på overgangsalderen. Det man gjør er at de brenner over egglederene, eggstokkene vil fremdeles modne egg, og man får mensen som vanlig. Hvis man derimot fjerner eggstokkene/livmor, vil man komme i en tidligere overgangsalder.
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2008, 08:54   #8
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Sterilisering

Sitat:
Opprinnelig postet av mymlen Vis post
Den formen for sterilisering vi snakker om her har ingen innvirkning på overgangsalderen. Det man gjør er at de brenner over egglederene, eggstokkene vil fremdeles modne egg, og man får mensen som vanlig. Hvis man derimot fjerner eggstokkene/livmor, vil man komme i en tidligere overgangsalder.
Aha.. Men da er ikke det noe for meg som liker å ha kontroll over mensen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2008, 13:27   #9
Supermedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 904
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.
Sv: Sterilisering

Sitat:
Opprinnelig postet av mymlen Vis post
Den formen for sterilisering vi snakker om her har ingen innvirkning på overgangsalderen. Det man gjør er at de brenner over egglederene, eggstokkene vil fremdeles modne egg, og man får mensen som vanlig. Hvis man derimot fjerner eggstokkene/livmor, vil man komme i en tidligere overgangsalder.
Men det går ikke ann å gjøre noe viss man plutselig obestemmer seg og vil ha et barn til?
Når det gjøres i forbindelse med fødsel, blir man lagt rett i narkose da eller?
Milea er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com