Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-01-2008, 14:36   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Vondt å fjerne spiral?!

Jeg skal til gynekolog å fjerne hormonspiral 25 februar.. skulle egentlig til en vanlig lege 22 oktober, men pga frykt for smerter endte jeg med å drøye det og heller vente på time hos en gyn.spes som kan sjekke at alt er i orden med det samme..

Syntes det var så grusomt vondt å sette den inn, og innbiller meg at det er omtrentlig like vondt å ta den ut..

Må i grunn si at det ikke får hjelpe om det er vondt, for den skal UT samme hva...men greit å vite sånn ca.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-01-2008, 14:56   #2
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 6,835
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vondt å fjerne spiral?!

Jeg kjente ingenting.

Sannemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-01-2008, 15:05   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,091
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har fjernet spiral tre ganger og ingen av gangene merket jeg det engang.
Gammel 27-01-2008, 16:10   #4
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,370
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kjente heller ingenting.

minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-01-2008, 17:03   #5
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,126
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Første gangen måtte jeg i narkose for å få den fjernet pga den hadde trekt seg opp i livmoren og lagt seg på tvers
Anedre gangen holdt det på å gå likedan, men etter tre forsøk greide hun å få ut trådene, og siden den lå rett var det ikke noe problem.(sjekket med ul før hun begynte) Så om trådene er ute er det ikke smertefult å få den fjernet, men er de derimot forsvunnet oppover kan det være grusomt vondt å prøve å få tak i de.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-01-2008, 17:05   #6
Moderator

Diddlina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 6,042
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.

Eg synest heller ikkje det var vondt å fjerne den.
Men så synest ikkje eg det er vondt å sette inn heller....
Gammel 27-01-2008, 18:45   #7
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,091
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av TINI 2 Vis post
Første gangen måtte jeg i narkose for å få den fjernet pga den hadde trekt seg opp i livmoren og lagt seg på tvers
Anedre gangen holdt det på å gå likedan, men etter tre forsøk greide hun å få ut trådene, og siden den lå rett var det ikke noe problem.(sjekket med ul før hun begynte) Så om trådene er ute er det ikke smertefult å få den fjernet, men er de derimot forsvunnet oppover kan det være grusomt vondt å prøve å få tak i de.

Spiral hvor trådene har forsvunnet oppover skal egentlig fjernes av gynekolog. I tillegg skal og bør gynekologen sette lokalbedøvelse i livmorhalsen før en begynner å fiske oppi der.

Dette har jeg gjort selv og selv ved langvarig "roting", var det ikke vondt. Da hadde det blitt satt lokalbedøvelse først - selvfølgelig. Merka ikke noe da. Ei heller etterpå.

Den andre gangene var trådene utenfor og jeg merka ikke noe som helst da heller.
Gammel 27-01-2008, 19:03   #8
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,362
MP Rating: 0% (0)
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Diddlina Vis post
Eg synest heller ikkje det var vondt å fjerne den.
Men så synest ikkje eg det er vondt å sette inn heller....
Samme her, synes det å sette den inn var som menssmerter bare, ikke akkurat vondt nei men ubehagelig.
Gammel 27-01-2008, 19:03   #9
Moderator

frk.X. sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,596
frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.frk.X. har et ubeskrivelig bra rykte.

Eg kjente ingenting, gjorde det faktisk selv
Gammel 27-01-2008, 19:48   #10
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,126
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Spiral hvor trådene har forsvunnet oppover skal egentlig fjernes av gynekolog. I tillegg skal og bør gynekologen sette lokalbedøvelse i livmorhalsen før en begynner å fiske oppi der.

Dette har jeg gjort selv og selv ved langvarig "roting", var det ikke vondt. Da hadde det blitt satt lokalbedøvelse først - selvfølgelig. Merka ikke noe da. Ei heller etterpå.

Den andre gangene var trådene utenfor og jeg merka ikke noe som helst da heller.
Var hos gyn på sykehuset, og hun ville prøve først. Hadde hun som sagt ikke fått det til hadde det blitt nok en runde i narkose på meg.
Mulig det er vanlig å gi noe bedøvelse oppi der først, men det fikk jeg ihvertfall ikke. Så på hennes siste forsøk var det hakket før jeg sparka til henne, for det gjorde jæ... vondt.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:46.