Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-04-2008, 20:06   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Antidepressiva når man ammer

Kan man bruke det?

Dersom man kan, vil det få noen innvirkning på melkeproduksjonen?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 20:41   #2
Medlem
 
Perlemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 471
MP Rating: 0% (0)
Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.Perlemor er et navn alle kjenner.
Sv: Antidepressiva når man ammer

Jeg vet ikke om antidepressiva kan påvirke melkeproduksjonen - men jeg kan godt tenke meg at stress og livspåkjenninger også kan føre til mindre melkeproduksjon.

Ang. om man kan ta det når man ammer: jeg ville tatt opp dette med legen hvis jeg var deg. Det kommer mye an på type legemiddel og dosering.


Denne tråden kan kanskje gi deg litt mer info:

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=486004 (Amming og antidepressiva)
__________________
Lille perle kom i mars 06
Perlemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 21:27   #3
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,091
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Antidepressiva når man ammer

Ja, det finnes mange merker en kan bruke når en ammer. Og det finnes noen slag du ikke kan eller bør bruke.

Det som er viktig, er å være klar over at legen ikke forholder seg til kun Felleskatalogen når du skal søke råd, men også bruker Statens Legemiddelverk RELIS sin database for å søke råd om hva som kan brukes.

Du kan lese om dette HER

Det har vært mye søkelys den siste tiden på at helsepersonell ikke veit nok om antidepressiva kombinert med amming/graviditet og at ammende og gravide derfor har latt være å bruke eller kutta ut nødvendig medisin uten grunn. Mange leger har forholdt seg stort sett bare til Felleskatalogen, som er produsentenes egen bibel hvor de helgarderer seg mot søksmål. Derfor en RELIS ofte et bedre og mer nøytralt sted å hente informasjon fra.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 21:28   #4
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,091
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Antidepressiva når man ammer

Ja, det var det visst en link til en tråd jeg hadde skrevet mye om dette...
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 21:36   #5
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Antidepressiva når man ammer

Jeg brukte cipralex fra babyen var 5 uker til hun var ett år. Da sluttet jeg med tablettene, men fortsatte å amme 10 mnd til. Jeg hadde alltid nok melk, var aldri inne på tanken om å bruke MME.
Og da nattammet jeg ikke så mye, hun fikk siste måltid ca 2200 på kvelden og neste i firetiden om morgenen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 22:55   #6
Supermedlem
 
riina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 763
MP Rating: 100% (3)
riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.
Sv: Antidepressiva når man ammer

Da jeg fikk sistemann, sa legene på sykehuset (etter å ha sjekket grundig opp), at det ikke skulle være noe i veien mtp amming. Det var lite research gjort, men de fant en studie gjort i Sverige, hvor ett av barna i undersøkelsen ble litt urolig. Jeg husker ikke det eksakte antallet som var med i undersøkelsen, men ett barn var i allefall forsvinnende lite. Så, dersom du føler at du trenger det, tror jeg det er bedre å ta dem enn å la være- det kan gjøre like mye "vondt" for å si det sånn!

Ps: jeg gikk på Cipralex!
__________________
riina
verdens heldigste mamma til keiserene
storebror P mars 02 og lillebror L oktober 07
You don’t raise heroes, you raise sons. And if you treat them like sons,
they’ll turn out to be heroes, even if it’s just in your own eyes.
riina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-04-2008, 23:00   #7
Juniormedlem
 
*babysyk sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Sted: Nord- Norge
Meldinger: 22
MP Rating: 0% (0)
*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.*babysyk er som en lysfontene.
Sv: Antidepressiva når man ammer

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post

Det som er viktig, er å være klar over at legen ikke forholder seg til kun Felleskatalogen når du skal søke råd, men også bruker Statens Legemiddelverk RELIS sin database for å søke råd om hva som kan brukes.

signerer
__________________
lillesnuppa kom i mars 2007
*babysyk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2008, 16:14   #8
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 18
MP Rating: 0% (0)
pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.pappafar er fantastisk mot andre.
Sv: Antidepressiva når man ammer

Det viktigste er jo at du selv har det greit. Så om du er bekymret, så kan du jo velge å la være å amme barnet. Barnet har det jo like fint om det får nan. Imunforsvaret kanskje litt dårligere, i og met at det ikke arver litt av ditt, at det blir oftere sykere, men sånn er det jo mange som har det. Sånn gjorde vi det.
pappafar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:23.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com