Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-03-2008, 14:09   #1
KLD
Gjest
 
Meldinger: n/a
Bivirkninger av Cipralex?

Dere som bruker Cipralex, har dere noen bivirkninger - evt hva?
Jeg begynte på Cipralex for en ukes tid siden og jeg har noe hjertebank innimellom, prikninger i armer/bein (samt at armer/bein "sovner" mye fortere enn tidligere). Jeg har nedsatt matlyst, glemmer litt å spise pga manglende sultfølelse og det er ikke bra for meg siden jeg er tynn nok fra før. I tillegg til dette så er jeg så urolig da jeg sover, våkner mange ganger om natta.
Ellers er det en bra bivirkning også da, jeg har totalt sluttet å spise snop (jeg spise MYE før asså )....

Er noen av disse bivirkningene noe som kommer til å gå over???
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2008, 14:49   #2
Supermedlem
 
riina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 774
MP Rating: 100% (3)
riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.riina har en strålende fremtid.
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Jeg har tatt cipralex et års tid, og merker egentlig lite. Armer og bein kan sovne fortere her også, og jeg kjenner meg igjen i det med matlysten. Jeg har lite lyst både på mat og snop- men her er det heldig da, siden jeg godt kan miste et par og tyve kilo uten at det gjør no
__________________
riina
verdens heldigste mamma til keiserene
storebror P mars 02 og lillebror L oktober 07
You don’t raise heroes, you raise sons. And if you treat them like sons,
they’ll turn out to be heroes, even if it’s just in your own eyes.
riina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 13:34   #3
Seniormedlem
 
Jannis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: I enebolig
Meldinger: 1,950
MP Rating: 0% (0)
Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.Jannis har en strålende fremtid.
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Jeg har brukt Cipralex i 10 mnd, og eneste bivirkningen jeg merker en vektøkning , noe som overhodet IKKE er kjekt da jeg skulle hatt av meg 7-8 kg. Har gått opp 4 kg etter jeg begynte med Cipralex.
__________________
Mamma til gutt -95, gutt -98, gutt f/d -03 og jente -05

Some people only dream of angels. I got to hold one...
Jannis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 15:38   #4
H&C
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 20
MP Rating: 0% (0)
H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.H&C er som en lysfontene.
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Sitat:
Opprinnelig postet av KLD Vis post
Dere som bruker Cipralex, har dere noen bivirkninger - evt hva?
Jeg begynte på Cipralex for en ukes tid siden og jeg har noe hjertebank innimellom, prikninger i armer/bein (samt at armer/bein "sovner" mye fortere enn tidligere). Jeg har nedsatt matlyst, glemmer litt å spise pga manglende sultfølelse og det er ikke bra for meg siden jeg er tynn nok fra før. I tillegg til dette så er jeg så urolig da jeg sover, våkner mange ganger om natta.
Ellers er det en bra bivirkning også da, jeg har totalt sluttet å spise snop (jeg spise MYE før asså )....

Er noen av disse bivirkningene noe som kommer til å gå over???
Jeg hadde vel omtrent akkurat de samme bivirkningene da jeg gikk på Cipralex. De fleste gikk over, bortsett fra litt vektøkning, da jeg hadde funnet den rette dosen og stabilisert meg på den. Mange av dem kom dessverre igjen da jeg trappet ned igjen også. I de verste periodene måtte jeg ta sovemedisin for å få sove for jeg var så urolig i kroppen at jeg ikke klarte det på egenhånd.
H&C er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 15:42   #5
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Eneste bivirkningen her er total mangel på matlyst.
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og klatremesteren januar 2007
*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 20:56   #6
KLD
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Takk for svar, og gødt å høre at de reaksjonene jeg har ikke er unormale. Men det med matlysten plager meg endel. Jeg hverken kan eller vil gå ned i vekt. Nå ser jeg at noen sliter med vektøkning, rart at det er så forskjellige bivirkninger.
Ei venninne av meg som går på Cipralex sliter med unormal kvalme, men det har jeg lest er en vanlig bivirkning. Glad jeg slipper unna den iallefall!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2008, 21:51   #7
Veteranmedlem
 
julibe sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,907
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Det er vanlig med en del bivirkninger de første par ukene, men det går seg som regel til.

Jeg var en del småkvalm og hadde dårlig matlyst til å begynne med, men det gikk over.
__________________





julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-03-2008, 23:42   #8
Supermedlem
 
linkn sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Konnerud,Drammen
Meldinger: 1,363
MP Rating: 0% (0)
linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.linkn har en strålende fremtid.
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Jeg ble sinnsykt trøtt av de. Jeg gikk og gjespet,gjespet og gjespet hele dagen lang. Har egentlig sluttet med de nå, men fikk en dårlig nyhet om et dødsfall i familien i går kveld og siden jeg gråter veldig lett og er megaoverfølsom tenkte jeg at jeg skulle ta en å se om det funket. tror jeg slutta med de en stund før jul. tro det eller ei, men det funket virkelig å ta bare den ene pilla. Og gjespinga har vært her i hele dag. :-(
__________________
Klem Linkn
linkn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-04-2008, 17:02   #9
KLD
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Bivirkninger av Cipralex?

Ok, da håper jeg at det går over snart. Det prikker i armene spesielt... Men hjertebanken er borte da, og det samme er fortsatt matlysten, men prøver å tvinge i meg mat 2-3 ganger pr dag!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:19.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com