Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-01-2008, 08:26   #1
morlei
Gjest
 
Meldinger: n/a
Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Føler jeg ikke greier noen ting lengre.
Er sykmeldt pga. depresjon, og har vært det i 1/2 år nå. Jeg blir så trist når jeg ikke får til noen ting! Mannen min er i full jobb, og i tillegg leverer han ungene tidlig på barnehage og sfo på morgenen. Jeg greier ikke. Jeg takler ikke det stresset med å levere unger, dermed blir ungene sendt på sfo og barnehage kl. 07.30 hver morgen selv om jeg går hjemme.
Blir så lei meg og frustrert over at jeg selv ikke takler å kjøre ungene selv. Har fått noen kommentarer fra andre om dette, og det var veldig sårende. Føler meg som en dårlig mor
Jeg har slitt psykisk i 1/2 år nå, og føler jeg blir bare verre og verre. Orker jo ikke møte og snakke med folk. Riktignok, så henter jeg ungene på ettermiddagen. Har dårlig samvittighet for at jeg henter for sent (15-15.30) Men jeg makter ikke å hente tidligere, fordi jeg takler ikke å ha dem alene Eldstegutten har adhd og er svært krevende.
Føler meg så hjelpesløs. Samtidig føler jeg meg kvalt av den dårlige samvittigheten.
er sliten, da han må ta det meste når det gjelder ungene....som fritidsaktiviteter osv....

Jeg sitter bare hjemme. Sliter med angts og depresjon. Bare det å gå i butikken er et ork
Huset gror ned av rot og skit. Jeg tar bare det mest nødvendige. Går i terapi, men det hjelper ikke

Mange sier sikkert bare "Ta deg sammen"
Men andre som vet hvordan det er å slite med angst, vet kanskje at det ikke er så enkelt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2008, 10:34   #2
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,295
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Kjenner meg godt igjen i det du skriver ja...slitt med angst nå i 7 år snart. Har endelig fått en psykolog som er kjempe flink så jeg håper det er hjelp å få der.
har akurat kjempet meg gjennom å få kjørt tulla i barnehagen her så vet hvordan det der føles ja...
kanskje du ikke får riktig behandling? Går du på noen tabletter?

Og du DRIT i hva andre måtte mene... neste gang noen sier at det bare er å ta seg sammen så kan du spørre dem om dem virkelig tror at over halve verden hatt slitt med angs om det bare var å ta seg sammenJeg blir så provosert av slike folk asså...
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2008, 13:08   #3
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Jeg sliter også med angst og depresjon, så jeg vet at det ikke er så enkelt som å ta seg sammen ja. Har du snakket med mannen din om din dårlige samvittighet? Isåfall ja, forstår han hva du snakker om? Det er viktig at han som står deg nærmest vet og skjønner problemet, da kan kanskje litt av den dårlige samvittigheten blekne tenker jeg. Min mann var med meg til legen, der legen forklarte hvorfor tankene mine var slik de er, og at det er normalt i den tilstanden jeg nå er i. Det tror jeg hjalp mannen min til å forstå bedre.

Jeg har også fortalt mine barn noe om min psykiske lidelse. Det kan være lurt, slik at barna forstår hvorfor mor ikke klarer å f.eks være med på fritidsaktiviteter. Du kan få tips om dette på Morild.org. Det er en hjemmeside for barn som har en far eller mor med psykiske problemer. Der er det en link "Til foreldre", som har masse råd.

Jeg venter på time til psykolog, noe jeg er veldig spent på om vil fungere. Jeg har hørt at flere har byttet psykolog fordi kjemien rett og slett ikke stemmer. Har du prøvd å bytte til en annen, kanskje det vil hjelpe? Evt. også snakket med din behandler om at du ikke føler at terapien hjelper?

Har egentlig ikke flere råd til deg. Vil bare si at jeg forstår problemet ditt veldig godt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2008, 21:41   #4
Medlem
 
lind sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 95
MP Rating: 0% (0)
lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.lind er fantastisk mot andre.
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Jeg hadde angst i en kortere periode, men så fikk jeg slappet av i en lengre periode, og vært for meg selv slik at jeg fikk tenkt litt. Grunnen til angst og depresjon kan være at du liksom har mistet deg selv. Du vet ikke lenger hvor du står henn i livet. Det kan også være at kroppen er i ubalangse, du er ikke i harmoni med deg selv. Sliten, og klarer ikke å finne igjen kreftene. Slapp av, det kommer til å ordne seg. Vær snill mot deg selv, hver eneste dag, og ikke gi opp! Skriv dagbok, da får du mere orden på tankene..
__________________
babygutt oktober 2007
lind er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2008, 23:16   #5
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Får du veiledning hos lege?

Tror du er inne i en dårlig spiral.. du tenker negativt, og opplever alt som negativt.
Får du i deg rett type mat? Drikker du nok? Får du mosjon?
Kanskje du har vitamin mangel.. trenger omega3? Det er utrolig viktig for den kjemiske balansen i kroppen som påvirker humør og form.
F.eks kan b-vitamin mangel gi depresjonslignende tilstand.

Ta små skritt, begynn feks med å ha fokus på bedre/rett kosthold.

FOKUSER PÅ DET DU FÅR TIL!! ikke det du ikke klarer..

God ide og skrive dagbok.. så klarer du å sortere ut hva som er i hode.
Finn en fortrolig venn.. kanskje en å gå tur sammen med...? Friskluft og en god samtale gjør godt.

Håper du klarer å komme deg ut av dette.
Lykke til
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 09:48   #6
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Forstår veldig godt hvordan du har det, og vi er mange (hvis det kan være noen trøst da??). Uansett, så er jeg veldig enig med lind her. Du har nok "mistet" deg selv litt kanskje og er i veldig ubalasen. Mange måter å finne tilbake til seg selv på. Det er så individuelt. Jeg har gått til samtaleterapi i flere år. Det hjalp meg i hverdagen, men følte plutselig at nok var nok. Var rett og slett så lei av å "bare" prate. Jeg har prøvd "healing" og endel annen alternativ behandling som har hjulpet meg mye. Yoga og meditasjon har jeg blitt avhengig av. Kommer du inn i det, er det gull hvert. Den største utfordringen for deg er å komme over på en annen frekvens. Tankegangen må endres, og det er noe du trenger hjelp til nå. Prøv ut forskjellige ting, så finner du sikkert plutselig noe som hjelper deg. Ta tak i det og gjør mer av det samme. Gjør bare det som gir deg energi. Om det er å høre på spesiell musikk, se noen bilder - ja, hva som helst, som kan få deg over på en positiv frekvens. Jeg vet dette hjelper, men det er en prosess. Hvis du bruker tiden, så går det rette veien, og du får en gevinst i andre enden.

Masse lykke og gode ønsker er herved sendt til deg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 09:57   #7
Medlem
 
HunkyDory sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 275
MP Rating: 0% (0)
HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.HunkyDory har en strålende fremtid.
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Hva med å bytte psykolog/terapeut/behandler? Viktig med god kjemi mellom terapeut og pasient for å oppnå godt behandlingsresultat!
__________________
lillemor (som begynner å bli stor!!) født juni 07
HunkyDory er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 10:14   #8
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,116
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

Sitat:
Opprinnelig postet av Beatemor Vis post
Hva med å bytte psykolog/terapeut/behandler? Viktig med god kjemi mellom terapeut og pasient for å oppnå godt behandlingsresultat!
enig. det er behandlerne også helt enig i og det er helt greit å bytte.

syns ikke barna dine er lenge i bhg - mine er der lenger hver dag. hvis det er best for deg og din familie er det nok også best for barna! så har mor mer overskudd når de ER hjemme.
pass på deg selv!
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 10:15   #9
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,116
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Blir så trist..har så dårlig samvittighet.

fikk lyst til å sitere en klok eldre dame:

hva skal du bruke den dårlige samvittigheten til? den kan du kaste i søpla!
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:13.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com