Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2008, 22:58   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Hva gjør dere i forhold til jobben?

Har vært sykmeldt noen uker nå, og etterhvert må man vel til en samtale på jobben. Føler meg ikke psykisk rustet til dette i det hele tatt. Så hva gjør jeg, det syntes jo ikke at jeg er syk. Kan man bli fritatt fra dette? Kan legen sende et skriv? Hva gjør dere?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2008, 06:18   #2
Supermedlem
 
JALS sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva gjør dere i forhold til jobben?

Mulig jeg ikke kjenner reglene godt nok her, men hvorfor "må" du til samtale? Med mindre du skal inn i aktiv sykemelding/tilpasset arbeid er vel dette egentlig en sak mellom deg og legen din? I alle tilfelle har ikke din arbeidgiver noe med hvorfor du er sykemeldt, og hvorfor du evt. trenger aktiv sykemelding, utover det som er nødvendig for å tilpasse arbeidet din situasjon (mest aktuelt ved rene fysiske skader o.l.). Det er mange sykdommer og tilstander, også somatiske, som ikke ses utenpå, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Hvis det er slik at din sykdom i seg selv gjør det vanskelig for deg å snakke med arb.giver, er det vel uansett for tidlig å begynne å jobbe igjen?

Huff, dette var visst ikke helt svar på spørsmålet ditt.. Lykke til ialle fall, og god bedring
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2008, 07:34   #3
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,597
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva gjør dere i forhold til jobben?

JALS: Jo, man må til samtale med jobben (i alle fall dersom jobben har IA-avtale) etter et visst antall uker. Det er vel for å se om det er noe ved jobben som gjør at man blir sykemeldt, diskutere tilrettelegging for å komme tilbake osv.

Selv ble jeg innkalt til slik samtale da jeg var gravid med blødninger. Det er bare standard.

Til HI: Jeg ville ha undersøkt med legen om h*n kunne sende et brev på dine vegne, men det går jo an å vente til innkallelsen kommer. Jeg vet et tilfelle der den sykemeldte selv slapp å møte, men fikk legen sin til å møte i stedet. Utover det har jeg dessverre ingen hjelp å komme med.

Håper du får bedre svar fra noen andre, og lykke til.
__________________
lex

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------


lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-04-2008, 19:36   #4
Seniormedlem
 
fruen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,887
MP Rating: 100% (2)
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva gjør dere i forhold til jobben?

Jeg har ikke så mye erfaring med å være sykemeldt så lenge, så vet ikke hva jeg skal si egentlig. Men tenkte først på at dette er noe som du ikke trenger å skamme deg over, er det ikke greit å bare ta den samtalen på jobben? Så får sjefen din en god forståelse fra deg hvorfor du er borte? Og kan kansje støtte deg og være en motivasjonsfaktor for å komme tilbake?
__________________
Prinsen- 03 er storebror til prinsessa- 06
fruen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-04-2008, 11:55   #5
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hva gjør dere i forhold til jobben?

Noen som vet om jeg må møte sjefen for dette møtet, eller om jeg kan ta det på telefonen?
Om jeg kan få det utsatt en stund, eller om legen min kan skrive et brev?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:35.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com