Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-11-2007, 09:17   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Hva når en er for syk til å ta seg av barna?

Jeg er hjemme med vår yngste datter på snart 1 år, ikke fordi jeg vil det men fordi hun ikke har fått barnehageplass.
Nå har jeg blitt veldig deprimert, og har tanker om å skade barnet vårt.
Jeg går til psykolog og får behandling med medikamenter, og har også tatt kontakt med Barne og Familietjenesten.
Jeg er sykemeldt, men får lite utbytte av det ettersom jeg må ha datteren min hjemme med meg.
Jeg er drittlei hele ungen, hun er utrolig krevende og sutrete, og jeg er syk og tiltaksløs. Så hvem skal ta seg av henne?
Far er i full jobb og har allerede brukt opp alle sykedagene sine. Han er også rasende på meg fordi jeg ikke takler datteren vår og har såpass fæle tanker om henne, så hvis han må bli hjemme pga. meg så tror jeg rett og slett han ikke makter mer og vil avslutte forholdet.
Barne og Familietjenesten har fått oss lengre frem i barnehagekøen, men det går ikke fort nok for meg og vi trenger hjelp NÅ.
Hva gjør vi?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2007, 10:18   #2
Supermedlem

frida sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Follo
Meldinger: 1,193
MP Rating: 0% (0)
frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.frida har en strålende fremtid.
Sv: Hva når en er for syk til å ta seg av barna?

Har du fortalt barnefaren at du vil skade barnet deres?
Hvis han prioriterer jobben og vet dette, synes jeg det er merkelig.

Dere kan jo i påvente av barnehageplass benytte dagmamma!

Får vondt av både deg og ungen din.
Håper du får god hjelp til problemene dine!
Gammel 29-11-2007, 10:45   #3
Hovedinnlegger
Gjest

Ja, far vet dette. Men han tar det ikke helt på alvor, jeg får stort sett til å ta meg sammen og han er sjelden til stede når jeg føler at jeg ikke makter mer.
Jeg har ikke gjort jenta vår noe fysisk, men jeg blir ofte sint på henne og kjefter på henne. Jeg går rundt med svart samvittighet for dette, samtidig som jeg ikke får til å gjøre noe med det. Hun er bare så slitsom, og jeg har ingenting å gi. Forholdet til meg og datteren vår forsures veldig av mine negative tanker om henne, og jeg er redd for at dette vil påvirke forholdet vårt når hun blir større.

Jeg og mannen min har et dårlig forhold, han har ønsket å bryte ut av forholdet for lenge siden, men jeg vil fortsette. Derfor tør jeg ikke å fortelle han hvordan det ligger ann, av frykt for at han vil gå.
Han har måttet være borte fra jobb endel pga. lidelsen min, og det irriterer han noe voldsomt. Han mener at det bare er å ta seg sammen, men det går jo ikke.
Hva da med meg og barna våre? Jeg er for syk til å ta dem alene, samtidig som jeg ønsker å møte dem hver dag. Så lenge mannen min er her så går det greit, det er når jeg er alene med spesielt datteren vår at disse tankene kommer.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2007, 10:46   #4
Supermedlem

pusemamma sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 773
pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.pusemamma har en strålende fremtid.

Finnes det en dagmamma i nærheten? Eller noen andre som går hjemme med små barn, og kan passe en ekstra i en periode? Eller besterforeldre eller annen familie? Håper dere får hjelp snart. Høres ikke ut som noen god situasjon hverken for deg eller henne at du går hjemme med henne.
Gammel 29-11-2007, 23:42   #5
Seniormedlem

Enni sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I trøndelag et sted
Meldinger: 1,510
Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.

Dine tanker om å skade barnet vekker alvorlig bekymring hos meg. Jeg anbefaler deg sterkt om ta kontakt med saksbehandleren din hos barne og familietjenesten og forklare situasjonen. Det finnes kriseplasser i barnehagene som skal være ledige for slike tilfeller der det er akutt. I tillegg kan dere få avlastning hos en besøksfamilie feks.

At barnet er sutrete og grinete kan være en reaksjon på din sykdom. Det blir en vond sirkel som dere trenger hjelp for å komme ut av.

Vær ærlig og si ting som de er, det er utrolig viktig for både deg og barnet ditt.

Storesøster, des. 03 og Lillebror, feb. 06

Enni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2007, 11:53   #6
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Når mor er for syk til å ta seg av barna så har pappan krav på sykmelding for å ta seg av barna... men det krever en del dukementasjon fra legen og psykologen din blant annet.
Men det avhenger såklart av at du forteller samboren din hvor tøft du har det.
Synes det er trist å lese at du ikke kan være åpen med han ang dette fordi du er redd han da skal gå fra deg...

har du ingen familie eller venner som kan passe barnet? Eller kanskje skaffe en dagmamma?

Anbefaler deg å ta kontakt med psykologen din og barnevernet....Sammen kan dere kanskje få barnet ditt inn i barnehagen alikevel....Eller så kan barnevernet hjelpe deg med avlastning.

*klem*
Gammel 30-11-2007, 12:13   #7
Seniormedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,842
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan ta kontakt med psykologen og legen, få de til å skrive et skriv til kommunen der det er viktig at du får barnehageplass og det fort! Så får du snike masse i køen, du blir da prioritert rett etter barnevernsbarn, som det ikke er så mange av! Husk å ringe konsulenten din å mase litt, egentlig er det noe mannen din bør gjøre, fortelle at barna ikke kan være hjemme med deg, at det ikke går bra i det hele tatt og at dere trenger barnehageplass så fort som mulig. Var slik vi fikk plass (syk pappa som går hjemme på rehabiliteringspenger.)
Gammel 30-11-2007, 14:30   #8
Uregistrert
Gjest

Din mann burde velge familien sin litt mer enn bare å jobbe. Kanskje han i en periode kan gå ned i stilling (man har rett på å få permisjon de første åra av barnas liv).
Din man kan ikke få sykemelding for å ta seg av barnet. Far kan bare få sykemelding for seg selv. Hadde det vært mer igjen av permisjonen, hadde han kunnet overta den (med diverste papirarbeid).
Din mann kan få sykemelding dersom han sliter seg ut på å ta vare på både jobben og hjemmet...

Vet hvordan du har det. Vi skaffet deltids dagmamma slik at jeg hadde noen stunder hver uke jeg kunne "slappe av"/"være helt meg selv".
Gammel 28-12-2007, 03:16   #9
Uregistrert
Gjest

Syns det er utrolig trist at du har lyst å skade barnet. Skjønner at du har en tøff situasjon. Men syns mannen din skal bli informert om dette slik at han evt kan ta ut omsorgspermisjon og være sammen med jenta deres slik at du kan få en del fri. Jeg er selv "fanget" hjemme fordi vi mangler barnehageplass, og har selv en mann som arbeider og trener veldig mye. Kan derfor forstå litt av frustrasjonen, men for all del. Ikke gjør barnet ditt noe. Du bør søke hjelp før det kan gå galt.

Mange lykke til.
Gammel 11-01-2008, 17:48   #10
Tidl. bruker
Gjest

dette er det mest sjokkerende jeg har lest på NM i hele min NM tid.

jeg fikk helt klump i magen her. for det er så motsatt av mine følser for LilleMa`en min.

du må ha store seriøse problemer og trenger kyndig hjelp! for all del snakk med noen. ta kontakt med barnevernet. avlastningshjem er noe for din baby.
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:20.