Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-02-2008, 21:49   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Dårlig selvbilde og sjokoladespising..

Har store problemer med meg selv,og drukner de i å spise mye sjokolade hver dag... Vekta stiger,og jeg blir enda mer lei meg!

Noen med samme problem ? Kan psykolog hjelpe meg ?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2008, 11:47   #2
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Dårlig selvbilde og sjokoladespising..

Du sier du har store problemer med deg selv, så jeg tror absolutt det kan hjelpe å snakke med noen. Ikke vent. Lykke til.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 13:30   #3
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 39
MP Rating: 100% (1)
Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.
Sv: Dårlig selvbilde og sjokoladespising..

Jeg synes egentlig at det er veldig vanskelig å svare når man vet lite om hvilke problemer det er snakk om. Men du nevner jo vekten som en faktor her og at du bruker sjokolade som en form for trøst.

Det er jo faktisk sånn at sjokolade er avhengighets skapende, og de sier jo at de som bruker mat som en form for trøst ved problemer at det kan føles bra akkurat der og da, men etterpå så føles det gjerne verre ut også. Men alikevell fortsetter man og dette er en evig ond sirkel som må brytes. Et sunnere alternativ er jo f.eks baby gulerøtter, skjær opp frukt i biter gjerne med kanskje litt dip ved siden av. Jeg vil ihvertfall tro at det er et sunnere alternativ enn sjokolade.

Men det er jo mest sannsynlig ikke trøstespisingen som er hoved problemet her, er det? Jeg får ihvertfall ikke inntrykket av det. Det virker som om det er en slags form for bivirkning for de andre problemene du har som jeg nå ikke vet noe om.

Når det angår vekten så er dette noe man kan gjøre noe med gjennom sunt kosthold og trening. De andre problemene ville jeg anbefalt deg å snakke med noen, det kan hjelpe. Og ikke vær redd for å ta kontakt med noen.
Njut er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2008, 21:45   #4
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Dårlig selvbilde og sjokoladespising..

Jeg sliter med depresjon og dårlig selvbilde, og går til samtaler og bruker medisiner. Jeg har i det siste fått et ekstremt sug etter søtsaker, og spiser altfor mye sjokolade, og også for mye mat. Må liksom ha noe hele tiden!

Du sliter nok med noe, og du bør snakke med noen om dette, nærmeste familie eller legen din. Det kan være vanskelig, men det er første skritt for å få det bedre! Prøv også å spise noe annet enn sjokolade av og til, og gå tur! Eller finn på noe du bruker hendene til! Jeg vet det er veldig vanskelig, men man må prøve! Jeg skulle ønske det fantes en mirakelkur, men det gjør det dessverre ikke. Man må gjøre mye selv.

Lykke til!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:55.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com