Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-01-2008, 11:20   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sosial angst

Er det noen her inne som har sosial angst? Tenker da på dere som har fått det bekreftet av lege/psykolog, og ikke de som tror de selv har det.
Jeg har sosial angst, og føler meg egentlig veldig alene om det. Det skal jo ikke snakkes om desverre, selv om det nå fokuseres mye på psykisk helse i landet vårt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-01-2008, 11:33   #2
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Sosial angst

Les neste tråd om sosial angst, der er det en spørreundersøkelse du kan svare på om du vil. (ble for sein til å legge den inn her).
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-01-2008, 08:47   #3
Supermedlem
 
kakskiv sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 577
MP Rating: 0% (0)
kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.kakskiv har mye å være stolt av.
Sv: Sosial angst

Jeg har hatt sosial angst (kombinert med panikkangst og depresjon, fine greier). Har hatt/har, skal ikke si jeg er 100% kurert, jeg gruer meg f.eks enda noe forferdelig til jeg skal måtte finne meg jobb til høsten, men nå vet jeg at det GÅR bra, og det hjelper. Ett år i terapi og ett år på antidepressiva (slutta for fem år siden) redda meg så absolutt
__________________

kakskiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 13:03   #4
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Sosial angst

Jeg sliter med det men har fått mye hjelp av psykriater og bruker dette forumet http://www.aldri-alene.com
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 20:07   #5
Medlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 488
Blogginnlegg: 12
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
Sv: Sosial angst

Hei..måtte bare kommentere aldri alene forumet. Jeg registrerte meg der og skrev litt om mine problemer..og det er 3 dager siden ..og så langt har ingen kommentert..kun 6 stk som har lest...så tror ikke det er så stor fart der inne..og da blir det ett fort kjedelig forum for meg i hvertfall. Som her er det noe nytt hver dag.
__________________
Desember 06
August 08
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-01-2008, 21:23   #6
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Sosial angst

ja jeg.

klart man kan snakke om det, det er jo noe man ikke bestemmer selv, for vem vil vel ha det !
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-02-2008, 00:59   #7
Supermedlem
 
Cemi sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Toten
Meldinger: 1,193
Blogginnlegg: 2
MP Rating: 0% (0)
Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.Cemi er fantastisk mot andre.
Sv: Sosial angst

Ja det er nok mange av oss med det. Du er ikke alene om det
__________________
Sondre 03
Cemi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-02-2008, 11:53   #8
Medlem
 
Spirrevipp sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 465
MP Rating: 100% (1)
Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.Spirrevipp har en strålende fremtid.
Sv: Sosial angst

Veldig mange som har store problemer med sosial angst.. inkludert meg.(sliter også med dårlig selvbilde og depresjon). Etter jeg fortalte det til min familie, kom det fram at også min mor har slitt med angst i mange mange år... Og det er veldig mange som har det, men de snakker ikke om det, så derfor så blir det så man føler seg alene om det..
Men det bør snakkes om... Jeg går til psykolog, men føler ikke det hjelper noe særlig..
__________________
~ mars 07 ~
~ oktober 08 ~
Spirrevipp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-02-2008, 20:30   #9
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,242
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sosial angst

Kognitiv terapi og IPT (Inter Personlig Terapi) er noe av det som er dokumentert mest effektfull vedr sosial angst/sosial fobi. Dette er noe både psykiatrisk sykepleier, psykologer og psykiatere bør ha god kjennskap til. Det finnes også grupper for dette - som er et viktig ledd i behandlingen av nettopp dette.

Det handler mye om å endre sin tankegang rundt andre, hva andre sier, hva jeg tror andre oppfatter om meg og erfare og skaffe seg nye erfaringer rundt dette. En viktig ledd i dette er nettopp gruppeterapi kombinert med individualterapi. Å snakke om det er vel og bra, men det lønner seg også å skaffe seg nye erfaringer, å ha en treningsarena for å skaffe nye erfaringer og prøve seg frem med nye metoder, nye måter å tenke på, gi og få tilbakemeldinger fra nadre. Ja, rett og slett en øvingsarena.

Modum Bad har feks to grupper som jobber med dette. Den ene har kognitiv terapi som utgangspunkt mens den andre har IPT som utgangspunkt. Det finnes også andre gode behandlingstilbud rundt dette.

Det står mer her:
http://www.modum-bad.no/articlebox.aspx?m=418

Og her:
http://www.modum-bad.no/articlebox.aspx?m=417
__________________

Sist endret av Berta; 06-02-2008 kl 20:33.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 21:20   #10
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Sosial angst

terapi, tankegang , psykolog etc har ikke funket her. jeg tror angst er medfødt og arvelig. det kommer plutselig og forsvinner plutselig.

eneste som funker er medisiner.

å prate bort angst/ angstanfall & agorafobi er noe jeg ikke tror virker.

flyskrekk etc kan godt hende kan snakkes bort. men generell angst forsvinner aldri, uansett. de som tror det kan snakkes bort har ikke hatt et angstannfall eller vet hva de snakker om.

19 år "snakking" hjalp ikke her.

Sist endret av Tidl. bruker; 07-02-2008 kl 21:23.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:26.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com