Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-09-2008, 22:05   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Jeg burde skamme meg

Jeg skriver dette innlegget her anonymt fordi jeg skammer meg så mye over hva jeg føler..
Jeg er gift med en mann jeg elsker og som elsker meg, vi bor i fint hus, har bra økonomi og har en velskapt datter på 1,5 år. Nå er jeg gravid igjen og var på UL i dag. Så langt vi vet er dette barnet også friskt og raskt, men jeg ønslet meg en jente...og så var det en gutt. Plutselig kjente jeg at jeg ikke ønsket dette barnet, at jeg bare ville ha det vekk. Og det fordi det var en gutt. Vi har jo t.o.m en jente fra før. Hva er i veien med meg? Hva skal jeg gjøre? Jeg er bare kjempelei meg for at jeg er en sånn bortskjemt drittunge. Er det noen som i det hele tatt føler med meg?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 22:14   #2
Seniormedlem

Marry sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,223
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg burde skamme meg

Ja jeg kan godt føle med deg. Og jeg er sikker på at du kommer til å venne deg til tanken på at det blir en gutt. Og når han blir født kommer du til å synes at han er den flotteste gutten i hele verden og ikke begripe hvordan du kunne ønske deg noe annet enn akkurat ham
Gammel 09-09-2008, 22:16   #3
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Føler med deg
Gammel 09-09-2008, 22:17   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,882
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg føler med deg fordi den følelsen du har ikke kan være god. Ikke fordi barnet er en gutt. Denne følelsen kommer du over, han kommer til å vinne hjertet ditt, og du kommer til å elske ham over alt på jord.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 22:47   #5
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,740
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, jeg føler ikke med deg, men jeg synes synd på deg. Håper følelsen går over, høres ikke greit ut å ha det sånn.

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-09-2008, 23:40   #6
Seniormedlem

MissPhun sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,323
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.

Har hørt om mange som har hatt samme følelsen som deg, men alle har sagt de ikke ønsket seg noe annet når barnet kom ut..
Så jeg tror ikke du skal engste deg. Det er lov å bli "skuffet" når man "ønsker" seg noe, og det viser seg at det ikke er det.. Du blir nok like forelsket og trollbundet av dette barnet, som du ble ved det første!

2-4 ganger i uka, har vokst opp på MME,
samsovet med mor og har aldri sett en reimadress

MissPhun er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 07:46   #7
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a

Du tuller nå?

Du visste vel det før du ble gravid at det er 50/50 for gutt eller jente?

At det går an sier jeg bare!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 09:28   #8
Supermedlem

mymlen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,371
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjenner meg i grunnen ganske godt igjen, jeg

Da vi var på UL og fikk vite at det var ei jente, kjente jeg at jeg ble kjempeskuffet og litt lei meg. Siden jeg har to gutter fra før, så tenkte jeg at jeg "kunne" gutter, og tenkte med skrekk på rosa klær og hårbørsting og jentefnising osv osv..

Og så ble hun født..og helt frem til hun kom ut hadde jeg et lite håp om at de hadde sett feil..

Og ut kom verdens nydligste lille tulle! Jeg ble forelsket i det sekund jeg så henne, og jeg kan ikke for mitt bare liv forestille meg livet uten henne

Vet du, du er ikke alene, du har tid til å forbrede deg, og som andre her sier, du kommer til å elske ham!

(og du, det er uendelig mye enklere å skifte bleie på gutter! Du får finne det positive der du kan! )

Lykke til! Det går bra, helt sikkert!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2008, 10:34   #9
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,175
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrerte Vis post
Du tuller nå?

Du visste vel det før du ble gravid at det er 50/50 for gutt eller jente?

At det går an sier jeg bare!

Hipp hurra for folk som tør å si hva de mener som UREGISTRERT!!!!

(sorry folks, måtte bare)

Ti HI: Dette er nok noe som vil gå seg til selv etter hvert. Vi fikk ikke vite kjønnet på UL, men jeg var OVERBEVIST om det kom til å bli en gutt. Gledet meg til å få en gutt...men neeeeida, ut kom en liten tulle. Nydeligste sådan, og fra entidels sekund fra hun var ute kunne jeg ALDRi tenkt meg noe annet. Nå er det nesten som jeg kommer til å ønske meg jente ved evt neste svangerskap. Men det er jo kun fordi det er det jeg er "vant" til.
Gammel 10-09-2008, 11:42   #10
Supermedlem

Rosin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 832
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.

Du er hormonell nå, og du ønsket deg, og var innstilt på å få en jente, og når det viser seg at du ikke får det raste verden litt sammen.. Slapp av, ikke vær altfor hard mot deg selv, la nyheten få tid til å synke inn, og la deg selv få lov til å være litt lei deg noen dager over jenten du trodde du skulle få.. Du har enda mange mnd på deg og innen babyen kommer er jeg helt sikker på at du gleder deg og lengter etter å få møte din lille sønn. Og når babyen først er her er det barnet du blir glad i, ikke kjønnet.

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:06.