Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-11-2007, 17:33   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Jeg er sliten og trenger hjelp

Jeg er utrolig sliten av jobben. Jeg merker jeg snart kommer til å få store problemer. Synes det er rart å innrømme det, men en som har vært der fortalte meg om symptomer og jeg kjente meg skremmende godt igjen i symptomene. Jeg har fysisk vondt av å gå på jobben, men sliter meg avgårde. Gråter mye, og i helgene er jeg helt utmattet og vil helst ligge i sengen hele dagen..

Nå har jeg tatt det skritt og bestilt legetime i neste uke. Men gruer meg til den også. Hva skal jeg si? Hva kan jeg kreve? Hva om hun ikke tar meg alvorlig? Er registert der en gang pga stress. Fikk sovetabeletter da etter eget ønsket. Nå ønsker jeg lykkepillen i en periode etter råd fra andre. Rett og slett for å ikke ta tingene så personlig. Jeg tar alt personlig og ligger våken om natten med hjertebank og vondt imagen. Og så er jeg blitt anbefalt å begynne hos psykolog for å få hjelp til tankene mine.

Jeg kjenner meg selv ikke igjen i dette, og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an. Jeg ser at det er på vei mot stupet, men vet ikke hvordan stoppe før det skjer. Det er det jeg trenger hjelp til. Og jeg er ikke interessert å bli sykemeldt. noe jeg synes er vanskelig å få formidlet til legen. Grunnen er at jeg er medeier på jobben, og alt rakner om jeg blir vekke. Men jeg kan få det lagt til rette for meg! Har full forståelse fra de andre om situasjonen.

ble veldig rotet dette her, men det gjenspeiler hodet mitt for tiden.

noen som har vært i samme situasjon? Og noen som har noen gode råd og en løsning? (Jeg vet at dette må jeg jobbe med selv og at det ikke finnes noen mirakelkur )
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2007, 18:58   #2
VIP-Medlem
 
Snurreline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
MP Rating: 0% (0)
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Hvilke symptomer er det du kjenner deg igjen i egentlig? Symptomer på at du er lei jobben? Skjønte ikke helt hva du mente der jeg

Flott at du allerede har bestilt legetime...det er en skritt i riktig retning på å få den hjelpen du trenger*klem* Om ho ikke tar deg alvorlig så bør du ganske enkelt bare bytte fastlege...Skjønner heller ikke hvorfor du tror at lykkepillen skal hjelpe deg ta ting mindre personlig? Lykkepillen gjør deg ikke lykkelig og likegyldig selvom mange påstår dette...Og hvem er disse som har anbefalt deg å begynne på det? Hvem er dem som tydligvis har fått deg til å ville gå til legen å be om lykkepillene basert på noen symptomer og at du er sliten av jobben?
Å starte på lykkepillen er ikke bare bare liksom... det er ikke som å ta C-vitamin for å forebygge forkjølelse...Jeg sier ikke dette for å være udregli eller slem...jeg vil bare at du skal prate med legen din og hva det er du sliter med og andre muligheter for at du skal bli bedre...Psykolog virker som en mye bedre løsning på å lære seg å ikke ta alt så alvorlig og personlig...

Men såklart så kan for noen lykkepillen hjelpe bra i en periode slik at man klarer å hente seg inn litt og få overskudd til å begynne å jobbe med seg selv...snakker av erfaring!

Du er sliten av jobben men der kan det tilrettelegges for deg og alle?(er det dem på jobben du mener?) har forståelse for det...Hvorfor sliter du da så veldig på jobben? Er det dem på jobben som sier og gjør ting som du tar personlig og alvorlig? Eller er det alle andre rundt deg...Mange spørsmål fra meg det her men jeg klarte ikke helt å gripe fatt i alt som du skrev ...

Uansett så er det kjempe fint at du skal til legen....håper virkelig at hun tar deg alvorlig og at du får den hjelpen du trenger for å bli bedre...*klem*
__________________
Livet må gå videre...
Snurreline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-11-2007, 20:26   #3
Supermedlem
 
SiRi_25 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 739
MP Rating: 0% (0)
SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

så bra at du skal til legen. selv sliter jeg med lavt stoffskifte og vil anbefale at du sjekker deg for det mens du er i gang. håper det årner seg for deg
__________________
- SiRi&EiR


SiRi_25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 00:38   #4
Medlem
 
Clue sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Nordpå
Meldinger: 268
MP Rating: 0% (0)
Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.Clue har en strålende fremtid.
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Jeg er utrolig sliten av jobben. Jeg merker jeg snart kommer til å få store problemer. Synes det er rart å innrømme det, men en som har vært der fortalte meg om symptomer og jeg kjente meg skremmende godt igjen i symptomene. Jeg har fysisk vondt av å gå på jobben, men sliter meg avgårde. Gråter mye, og i helgene er jeg helt utmattet og vil helst ligge i sengen hele dagen..

Nå har jeg tatt det skritt og bestilt legetime i neste uke. Men gruer meg til den også. Hva skal jeg si? Hva kan jeg kreve? Hva om hun ikke tar meg alvorlig? Er registert der en gang pga stress. Fikk sovetabeletter da etter eget ønsket. Nå ønsker jeg lykkepillen i en periode etter råd fra andre. Rett og slett for å ikke ta tingene så personlig. Jeg tar alt personlig og ligger våken om natten med hjertebank og vondt imagen. Og så er jeg blitt anbefalt å begynne hos psykolog for å få hjelp til tankene mine.

Jeg kjenner meg selv ikke igjen i dette, og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an. Jeg ser at det er på vei mot stupet, men vet ikke hvordan stoppe før det skjer. Det er det jeg trenger hjelp til. Og jeg er ikke interessert å bli sykemeldt. noe jeg synes er vanskelig å få formidlet til legen. Grunnen er at jeg er medeier på jobben, og alt rakner om jeg blir vekke. Men jeg kan få det lagt til rette for meg! Har full forståelse fra de andre om situasjonen.

ble veldig rotet dette her, men det gjenspeiler hodet mitt for tiden.

noen som har vært i samme situasjon? Og noen som har noen gode råd og en løsning? (Jeg vet at dette må jeg jobbe med selv og at det ikke finnes noen mirakelkur )
Du har rett, det finnes ingen mirakelkur. Det eneste du kan gjøre er å ta godt vare på deg selv, og ta symptomene på alvor.

Sånn som jeg tolker dette, er du på vei til å bli utbrent. For å unngå lang sykemelding (som helt sikkert kommer hvis du ikke gjør noe nå), kan du ta visse grep selv i samråd med legen.

Du ligger våken på natta....skaff deg noe å sove på.

Lykkepiller hjelper ikke på utbrenthet, det hjelper mot depresjon. Har du alltid tatt ting veldig personlig, eller er det noe som har kommet i det siste? Har det kommet nå, kan det også være et symptom på utbrenthet.

Få nok hvile

Les om hvordan du kan takle stress

Selv om du ikke ønsker sykemelding, kan det være lurt å være sykemeldt 50%. Da kan du være halve dagen på jobb hver dag, eller du kan være på jobb 2-3 dager i uka. Sånn sett blir du ikke borte, men du får mulighet til å hente deg inn.

Jeg har vært i din situasjon, er der delvis ennå. Det hjalp meg mye å være 50% sykemeldt i en måneds tid. Jeg har en lederstilling, vi er midt i en stor omstilling, og jeg kunne heller ikke være helt borte fra jobb.
Clue er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 10:18   #5
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Dersom legen ikke tar deg alvorlig så bytt fastlege! Jeg var der du er nå i fjor og fastlegen hørte meg overhodet ikke. Fikk ikke én dags sykemelding og overhodet ingen medisiner (verken mot uroen, depresjonen, søvnproblemene eller de fysiske smertene som kom). Byttet fastlege, fikk utredning for problemene og ble for første gang hørt - og får hjelp til å komme over kneika.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2007, 18:11   #6
H.I
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Jeg var hos legen igår og legen tok meg på alvor!

Jeg har deprasjon, og fikk piller samt jeg skal tilbake om noen uker til legen for videre oppfølging.

Jeg har vært veldig åpen med legen om situasjonen min og hvorfor det er så vanskelig. Det jobbes med flere løsninger for at tingene skal bli bedre på jobb, men det er ikke gjort over natten. I første omgang ble jeg ikke sykemeldt, men jeg håper nå at jeg skal klare å koble mer ut når jeg ikke er på jobb.

Jeg har alltid tatt jobben min veldig seriøst og ytet mitt beste, men ikke tatt tingene så personlig som nå. Jeg tar alt innover meg selv om det er ting jeg ikke kan styre.

takk for tilbakemeldinger!!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 10:37   #7
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Sitat:
Opprinnelig postet av SiRi_25
selv sliter jeg med lavt stoffskifte og vil anbefale at du sjekker deg for det mens du er i gang.
Hvordan fungerer det med lavt stoffskifte? Blir man sliten og lei av det?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 10:42   #8
Supermedlem
 
Sjöstjerna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,214
MP Rating: 100% (1)
Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.Sjöstjerna har en strålende fremtid.
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

http://www.relaxu2.no/

Kanskje dette kan väre et lite skritt på veien?
__________________

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2007, 13:30   #9
H.I
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Idag toppet det seg helt på jobb. Jeg gråt og gråt, og alt var helt forferdelig. Det er så ekkelt å være så totalt ute og ikke ha kontroll.

Nå har jeg bedt om 50 % sykemelding i en periode.

Vi får se hvordna dette går. Det er ikke så enkelt og bare stikke av slik jeg aller mest ha lyst til nå. Jeg blir backet opp og får hjelp. Jeg må prøve og se alt det positive!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-11-2007, 08:01   #10
Medlem
 
Lillepia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 352
MP Rating: 0% (0)
Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.Lillepia er fantastisk mot andre.
Sv: Jeg er sliten og trenger hjelp

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Hvordan fungerer det med lavt stoffskifte? Blir man sliten og lei av det?
Man blir trett, deprimert, har ingen matlyst og legger på seg likevell, mister mye hår, får tørr hud, muskelsmerter osv....
Du kan lese mer om det her:

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/f...skiftelavt.php

Jeg ble sykmeldt pga. dette for ca. 2,5 mnd. siden. Begynte på medisin, men er fortsatt ikke bra. Kan nok ta noen mnd. før medisinen virker fikk jeg høre av legen.
__________________
Lillepia -98 -00 -03


Murstein og mørtel skaper et hus, men barnelatter skaper et hjem
Lillepia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:43.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com