Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Psykiske problemer
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-09-2008, 08:23   #1
Uregistrerte
Gjest

Meldinger: n/a
Kan depresjon gi kløe ?

Jeg sliter litt psykisk,og er nå inne i en depresjon. Har begynt å klø noe vanvittig overalt på kroppen,ser ikke ut av kloremerker !!

Har dette noen sammenheng ?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2008, 11:18   #2
Medlem

*trollmor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 165
MP Rating: 100% (2)
*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.*trollmor har en strålende fremtid.
Sv: Kan depresjon gi kløe ?

Det er vel kjent at stress og nervøsitet kan gi klør, så det er vel mulig.
Men det hørtes jo voldsomt ut å klore deg sånn som du gjør...
Bruker du noen form for medisiner mot depresjonen da? Det kan jo i tilfelle være en bivirkning av disse....

Du kan også lese denne artikkelen
*trollmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-09-2008, 11:23   #3
Supermedlem

Lemoen sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Skien
Meldinger: 1,381
MP Rating: 100% (2)
Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg fikk det!
Gammel 30-09-2008, 07:44   #4
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,517
MP Rating: 0% (0)
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg får veldig elveblest om jeg er deprimert, og det kombineres med at jeg gruer meg/er spent for noe. F.eks da jeg skulle begynne i ny jobb. Jeg så ikke ut! Vabler på hele kroppen som klødde sånn at det gjorde vondt. Heldigvis hjalp det med allergitabletter. Legen kalte det stressutløst allergi mot "ettellerannet".
Gammel 10-10-2008, 09:22   #5
Seniormedlem

MammaMu sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,728
MP Rating: 100% (1)
MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.MammaMu har et ubeskrivelig bra rykte.

Om du føler deg deprimert kan du få symptomer som kløe og andre fysiske symptomer. Har du munnsår el psoriasis er disse feks utslett ekstra hissige i slike perioder.
En av symptomene på at du har en depresjon kan også være at du ikke er klar over at du er deprimert.

bLoGgEn

Send meg en pm m email om du vil lese i bLoGgEn
MammaMu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 11:46   #6
Supermedlem

Wera sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Askøy/ Bergen
Meldinger: 778
Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.Wera er fantastisk mot andre.

Ja kan ha en sammenheng. Selv reagerer jeg med utslett hvis være noe spesilet. Får da nerveutslett som min mor alltid kalte det for.
Wera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2008, 19:40   #7
Seniormedlem

Blesha sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,820
Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.Blesha har en strålende fremtid.

Ja, man kan få utslett dersom man ikke har det bra psykisk. Selv om man kanskje ikke merker det bevisst kan depresjon føre til et indre stress som kroppen absolutt legger merke til.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
Blesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:00.