Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-08-2009, 01:02   #1
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,245
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Anbefal en reise til mamma...

Mamma blir 50 år til neste år og vi har lyst å gi henne en reise/opplevelse i gave. Men vi vet ikke helt hvor/hva.
Jeg har fått med en venninne av henne på planen da, så uansett hva det blir så skal det være for to da.
Mamma har reist særdeles lite i sitt liv. Hun bor i Nord-Norge og det er vel der hun har oppholdt seg for det meste. Vært to ganger i Oslo sånn ca, og i sommer var hun på sin første sydentur (Bulgaria). Jeg tror hun syns det er litt morsomt å reise litt nå. Se og oppleve litt. Hun er også veldig glad i kulturshows (musikk, revy) - men har vel ikke sett alt for mye av det live pga bostedet.

Gaven vil bli overrekt i februar, og vi tenker at den skal utføres i perioden mars-mai helst.

Jeg har ikke begynt å tenke så hardt enda, men det som ligger som en liten idè iallefall er Kielferge-tur. Men jeg har ikke vært på det selv, så lurer på om det er noe gøy??
Hele opplevelesen kan heller ikke være så sinnsykt dyr (max.5000 kr). Og med tanke på at hun sannsynligvis må ha flybilletter t/r Nord-Norge/Sør-Norge uansett hva hun skal så... Ja, det er vel en begrensning.

Hva ville dere ha tenkt på??

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2009, 02:51   #2
Supermedlem

Elanesse sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 871
MP Rating: 0% (0)
Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.Elanesse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Anbefal en reise til mamma...

Londontur? Masse å se, og kan fås billig
Gammel 30-08-2009, 21:17   #3
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,186
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

London som hun nevner over, med feks en musikal!
Stockholm eller København?
Gammel 30-08-2009, 21:21   #4
Supermedlem

Pepper74 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Drammen
Meldinger: 571
Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.Pepper74 har en strålende fremtid.

Tallinn! Kjempefin venninnetur-by
Gammel 30-08-2009, 21:27   #5
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,972
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.

Krakow, Polen.
Har ikke vært der selv, men har vært i Warsawa som jeg likte godt,
men alle jeg snakker med sier at det er mye finere i Krakow
Gammel 30-08-2009, 21:35   #6
Medlem

kadi sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 96
kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.kadi er fantastisk mot andre.

Kielferga har jo mye å by på, en utolig fin tur. Ellers som nevnt er jo London perfekt for musicals, shopping osv. Nå vet jeg ikke hvor i nord norge hun bor da, men det går så hvidt jeg vet direktfly fra tromsø til London.
Gammel 30-08-2009, 21:55   #7
Juniormedlem

*aurora* sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 39
*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.*aurora* er som en lysfontene.

Praha er en av mine favoritt byer i Europa, utrolig koselig og masse å oppleve, og akkurat passe stor. Eneste minuset er kansje at det er mer konserter her, ikke så mange show som man finner i London .... Personlig liker jeg Praha bedre enn både Tallinn, Krakow og Warsawa, men smaken er jo som baken .....
*aurora* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 13:03   #8
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,524
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

London
Paris
København
Berlin
Amsterdam
Gammel 03-09-2009, 14:07   #9
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,245
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for flotte tips
Jeg tror vi må holde oss unna slike storbyer som London, Paris o.l da... hun liker ikke folkemengder SÅ godt. Men det kan jo godt hende at disse byene ikke er slik "turistoversvømt" utenfor sesongen da kanskje? Uansett, kanskje best å holde seg unna dem.

Men kadi, kan du fortelle litt mer om Kielfergeturen kanskje?

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-09-2009, 14:35   #10
L81
Medlem

L81 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hvalstad i Asker
Meldinger: 296
L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.L81 har en strålende fremtid.

Jeg har og vært på Kieltur

Fin båt, og ganske mye bedre standard enn Danskebåten. Var med enten Magic eller fantasy. Gode shopping muligheter ombord i tillegg til forskjellige opplevelser. Min favoritt var vel spa!

Kom aldri i land riktignok, så Kiel kan jeg ikke uttale meg om....

Restauranter, lounger og barer etter alle ønsker og behov.

Jeg fikk riktignok en allergisk reaksjon på turen, men det var fordi jeg spiste noe jeg ikke burde

Alt i alt, en fin tur!

L81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:27.