|
|
|
03-09-2009, 17:48
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,090
|
Sv: Anbefal en reise til mamma...
|
|
SÅnn forøvrig, Linda - en god idè hadde jo vært å prøvd og fikse en tur til deg OG mamma sammens da, f.eks. med Kielferga Tenk så koselig!
|
|
|
03-09-2009, 18:06
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Sted: I det hvite hus...
Meldinger: 157
|
|
|
Hva med en tur med Hurtigruta,om hun ikke har tatt den turen? Jeg har hørt det skal være en veldig fin tur,men dyrt om man tar hele rundturen,da.Man kan jo bestille kortere "etapper" også
|
|
|
03-09-2009, 19:25
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,305
|
|
|
Svigers reiste med kiel ferga i vår, de var ganske fornøyde..
Det er jo litt forskjellig underholdning noe for en hver smak.
Hun kan jo også velge en eller to overnattinger i kiel, for å se byen når hun først er der.
|
03-09-2009, 20:57
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,081
|
|
|
Da har jeg en lur ide. OVernatting ved/i Humlebæk utenfor København. Det ligger bare kort tur nord for byen og har en flott kunstutstilling ved Louisiana kunstmuseum (moderne kunst gjort forlkelig) Dessuten er det kort togtur inn til Køben, der en får revyer/teater/konserter i alle former og farger.
Humlebæk er et rolig sted, der en kan velge å gå tur langs stranda (man er bare et "steinkast" fra Sverige faktisk.
Dessuten er København er "rolig" storby, med en flott atmosfære.
Jeg vil tro at dette ikke er for dyrt i og med at det er utenfor sesongen og en velger selvsagt ferje over, for å gjøre det enda billigere.
Ellers har man småbyer/tettsteder både i Frankrike/Italia som er helt nydelige og som kan få en til å bli helt forelsket!!
Lykke til!
MVH Reggius
|
|
03-09-2009, 21:16
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 96
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av LindaSD
Tusen takk for flotte tips
Jeg tror vi må holde oss unna slike storbyer som London, Paris o.l da... hun liker ikke folkemengder SÅ godt. Men det kan jo godt hende at disse byene ikke er slik "turistoversvømt" utenfor sesongen da kanskje? Uansett, kanskje best å holde seg unna dem.
Men kadi, kan du fortelle litt mer om Kielfergeturen kanskje?
|
Vi reiste med Color Fantasy for 2-3 år siden, utrolig flott båt! Der er shopping gate, pubber, pizzeria (med utolig god pizza), restauranter i flere varianter, discoteker osv. Kom meg aldri på spa, men det så veldig delikat ut der Sikkert mye mer også som jeg ikke husker, men en tur som anbefales Det lille vi så av Kiel var også ganske bra, vi var kun i gangavstand til båten da.
|
|
|
03-09-2009, 22:01
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 539
|
|
|
Vil absolutt anbefale København Veldig koselig by med mye fint å se, gode shoppingmuligheter og mye god mat. Og om man ikke har reist så mye er det ofte greit å dra et sted man forstår språket godt. Ikke sikkert det blir dyrere å fly ned enn å ta båten - synes Københavnsbåten pleier å bli dyr dersom man vil ha noe annet enn billigste lugar, pluss at mat ombord koster en del.
03-09-2009, 22:12
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 2,081
|
|
|
Har akkuratt snakka med mamma, ho kom hjem fra Kieltur i kveld. Ho var veldig fornøyd, men det hadde vært veldig mye folk på båten nedover, men lite oppatt. De hadde fått shoppa, veldig billig sko og vesker (da er muttern i sitt ess), spist god mat og sett litt på folk og liv.
MVH Reggius
|
|
03-09-2009, 22:51
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,824
|
|
|
Men er Kielferga en god idé om man ikke liker store folkemenger:gurble:
Har ikke prøvd Kielferga, men fler av de andre, og det pleier jo å være ganske mye folk der...
Hva med en norsk by da? Det går jo mye show rundt omkring i landet som kan være morsomme å få med seg.. (har en håndfull jeg har lyst til å se selv )
|
|
|
03-09-2009, 23:02
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 1,421
|
|
|
Synes dere skal invitere henne til Trondheim jeg .
Så kan hun og venninnen evt. bo på hotell og nyte litt luksus der, dra rundt på f.eks Munkholmen, tusle litt på Bakklandet, Solsiden og få en deilig spabehandling ved f.eks Nidelven Spa (eller hva det nå heter) etc. Og så kan dere ta turen til Høylandet (som jo ikke er så langt unna) og få med dere Revyfestivalen. Og som nordlending, vil nok din mor synes at revykulturen på et slikt sted faller veldig i smak. Er jo ikke så langt mellom nordnorsk humor og trøndersk humor.
Men dette kan dere jo ikke gjøre i april-mai da, ettersom revyen er på sommeren, og Trondheim viser seg fra sitt aller beste når været er varmt og man kan spise reker i Ravnkloa.
Hvis ikke Høylandet og revyfestival faller helt i smak, er det jo også Vømmølfestival i Verdal i begynnelsen av juni. Sikkert også kjempemorsomt å få med seg.
Men skjønner jo at det sikkert ikke er en sånn tur dere er ute etter da, selv om den kan slåes sammen med besøk til barn og barnebarn
|
04-09-2009, 12:20
|
|
Æresmedlem - Moderator
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 17,245
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Isa
Hva med en norsk by da? Det går jo mye show rundt omkring i landet som kan være morsomme å få med seg.. (har en håndfull jeg har lyst til å se selv )
|
Show er absolutt morsomt og noe vi lett kunne sendt henne på. Men er vanskelig å finne frem til slike allerede nå syns jeg...? Det skal jo avholdes i mars-mai sånn ca. Alt jeg finner nå er ulike høstshow o.l.
Sitat:
Opprinnelig postet av Linka1
Synes dere skal invitere henne til Trondheim jeg .
|
Takk for tipset og det du skriver høres jo utrolig koselig ut da meeeen hun er jo i Trondheim minimum to ganger i året og jeg tror absolutt hun kunne tenkt seg noe annet. Revyfestivalen hadde vært knall da! Men såvidt jeg forstår så er den bare annhvert år...? Og det ble avholdt i år så
Men masse fint å tenke på her Skal tenke enda dypere, og prøve å konsultere med venninnen som skal være med. Bare så dumt at så mye er så dyrt. Jeg har en tøff økonomi nå, og jeg kan ikke regne med såå mye støtte fra søskene mine som både har enda mindre og er umyndige. Og så bor mamma i Bodø. Dyrt nok å komme seg til østlandet liksom. Men det ER en mulighet da det bær være mulig å få billige billetter.
Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:46.
|