Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-08-2009, 21:34   #1
Seniormedlem

McPhee sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,227
MP Rating: 0% (0)
McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.
Disney world

Hei

jeg har så inderlig lyst å dra til Orlando Disney world.

vet mange her har vert der så da lurte jeg på om noen kunne komme med gode tips om når det er best å dra på året. har hørt september er topp. godt å varm og ikke kø i det hele tatt.

hva med hoteller,hvor bestiller man best og billigst osv osv..

alle tips taes i mot med takk

Sist endret av McPhee; 31-08-2009 kl 09:23.
McPhee er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2009, 22:46   #2
Medlem

Egget sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Bærum
Meldinger: 297
Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.Egget er fantastisk mot andre.
Sv: Disney world

Vi har vært der flere ganger og prøvd forskjellige boligalternativ. Hvis dere er mange 7-8+ (2 familier) så anbefaler jeg at dere leier et hus i f.eks Windsor Hills. Det er faktisk rimeligere og da får man ofte eget svømmebasseng. Sist leide vi et hus til $169 per dag i november. Det hadde 5 soverom og 5 bad + basseng.

Ellers så er det flere rimelige leilighetshotell med veldig bra standard med 1-2 soverom. Vi har prøve Residence Inns kjeden (Marriott) som har flere hoteller i Orlando. Vi har bodd på det ved SeaWorld. De hadde veldig bra buffet frokost. Eventuelt prøve dette som ser bra ut: www.floridaysresort.com. Et lite tips om du er NAF medlem. I USA heter søsterorganisasjonen AAA. Det kan gi mye rabatt på hotellovernatting. Sjekk ut AAA rate på alle hotell før man bestiller. AAA-kort får sendt man på forspørsel fra NAF.

Det er aldri fritt for kø i DisneyWorld, men det er mindre kø utenfor høysesongen. Oktober er min favorittmåned i Florida for da er det ennå godt og varmt men ikke så høy luftfuktighet.

De siste gangene har vi bestilt flybilletter hos Travellink siden de var billigst (søkt på finn.no). Har vi med barn vil jeg aldri ha mere enn 1 mellomlanding og helst i Europa på vi over. Leiebil har vi shoppet litt rundt men alltid endt opp med Alamo.
Gammel 30-08-2009, 22:56   #3
Seniormedlem

Tiili sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 2,985
Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.Tiili har et ubeskrivelig bra rykte.

April er og en veldig fin mnd å dra til Florida syns jeg.
Kan og anbefale leilighetshotellet World Quest. Bodde der nå i sommer og det var veldig fint der. Ang leiebil så bruker vi alltid alamo.
Gammel 31-08-2009, 08:11   #4
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 4,061
Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke noe svar til deg. Men ville bare anbefale deg Disneyland Paris Vi var der i mai 07 og det var et eventyr.
Nå er jo Disney i USA myyyye større da,men det var bare et tips
God tur
Gammel 31-08-2009, 09:27   #5
Seniormedlem

McPhee sin avatar

McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.McPhee har et ubeskrivelig bra rykte.

egget og tiili. tusen tusen takk for kjempe gode råd. egget jeg tror jeg vil ta deg med jeg så vet jeg at jeg får alt på stell.. hehe.

itherska,jeg har hørt av en kollega at det var så utrolig dyrt i paris,og sån økonimisk så kunne de like gjerne reist til usa? men de sa også at det var helt fantastisk.

vil til usa når jeg først skal i disney TROR jeg da
Gammel 31-08-2009, 10:13   #6
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,524
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har bodd 4 år i Orlando og kan absolutt anbefale å reise til Disney World, altså.

September er enda veldig varmt, mer enn norsk sommer, oktober blir mer levelig. Det er høy luftfuktighet! Mars kan være litt kald, dvs dere er ikke garantert strandvær da, mens april kan være veldig veldig fin, mai likeså. Etter det får dere tropesommer med mye regn (gjerne litt daglig) torden og virkelig høy luftfuktighet.

Lurt å reise utenom høysesong, rimeligere i parkene da samt på overnatting. De amerikanske skolene begynner gjerne tidlig i september etter ferien, etter labor day (første mandag i september).

Send meg gjerne en PM om du lurer på noe. Men husk, Florida er så mye mye mer enn Orlando og Disney. Du får ikke sett det virkelige amerikanske samfunnet om dere kun reiser til Disney World og spiser hamburgere der.
Gammel 31-08-2009, 10:58   #7
Seniormedlem

McPhee sin avatar

tusen takk millact ja du skal ikke se bort fra at jeg sender deg en PM når den tid kommer. men har ikke no lyst å reise alene med barna,så tenkte jeg skulle se om noen ville reise med. litt gøyere også det.

tenker litt på oktober da ja.. eller nov? jeg må se som sagt. kanskje vente til neste år. da er ho minste 5 år og han eldste 10. letter også da når de er større.. magisk er det nå vel uansett. og som du sier så er jo Florida mye mere. og jeg har lyst å ha miimum 14 dager helst 3 uker der.
Gammel 31-08-2009, 11:38   #8
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 2
Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.Orlando er som en lysfontene.

September/Oktober er det et veldig bra tidspunkt for oss skandinaver. Forholdsvis lite folk i parkene og passe varmt (viktig når man har med unger!!). Var der i 2007 og 2008 i forbindelse med høstferien. Vi har brukt www.OrlandoExperten.com , veldig bra til å planlegge alt, og fikk dermed parkene (nesten!) for oss selv.
Husk også, at det er så mye mer enn bare Walt Disney World's fire parker (Universal/SeaWorld/div. badeparker/etc/etc). Største problemet er hvor mye man rekker uten å bli utmattet!
Orlando er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2009, 12:01   #9
Medlem

MammaSol sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 113
MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.MammaSol har en strålende fremtid.

Jeg var i Orlando i 2006 i Mai. Helt perfekte temperaturer litt torden om kvelden, men det var bare deilig.
Var i Disney World 2 dager og det var suuupert. Vil gjerne reise dit igjen.
Vi hadde leiebeil fra Alamo, veldig fornøyd. Hentet bilen på flyplassen og leverte den der igjen da vi dro.
Bodde på Best Western International (tror det het det) langs International Drive (hovedgata) Veldig bra service og flott hotell.
Reiste med IcelandAir fra Gerdermoen med mellomlanding og bytte av fly på Island. Gikk smertefritt
Send meg gjerne en PM om du lurer på mer
Gammel 31-08-2009, 12:07   #10
Seniormedlem

McPhee sin avatar

tusen takk mammasol og Orlando utrolig bra med så mange gode tips. jeg lagrer alt så har jeg litt å sammenligne med. supert.

noen som vil bli med? hehe
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:40.