Vi har vært der flere ganger og prøvd forskjellige boligalternativ. Hvis dere er mange 7-8+ (2 familier) så anbefaler jeg at dere leier et hus i f.eks Windsor Hills. Det er faktisk rimeligere og da får man ofte eget svømmebasseng. Sist leide vi et hus til $169 per dag i november. Det hadde 5 soverom og 5 bad + basseng.
Ellers så er det flere rimelige leilighetshotell med veldig bra standard med 1-2 soverom. Vi har prøve Residence Inns kjeden (Marriott) som har flere hoteller i Orlando. Vi har bodd på det ved SeaWorld. De hadde veldig bra buffet frokost. Eventuelt prøve dette som ser bra ut:
www.floridaysresort.com. Et lite tips om du er NAF medlem. I USA heter søsterorganisasjonen AAA. Det kan gi mye rabatt på hotellovernatting. Sjekk ut AAA rate på alle hotell før man bestiller. AAA-kort får sendt man på forspørsel fra NAF.
Det er aldri fritt for kø i DisneyWorld, men det er mindre kø utenfor høysesongen. Oktober er min favorittmåned i Florida for da er det ennå godt og varmt men ikke så høy luftfuktighet.
De siste gangene har vi bestilt flybilletter hos
Travellink siden de var billigst (søkt på finn.no). Har vi med barn vil jeg aldri ha mere enn 1 mellomlanding og helst i Europa på vi over. Leiebil har vi shoppet litt rundt men alltid endt opp med
Alamo.