|
|
|
06-09-2009, 19:47
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,185
|
Ferie alene med to barn?
Tørr jeg det eller?
Jeg har bestemt meg for å gjøre alt jeg kan for at jeg skal få en ferie utenlands/i syden med mine to småtasser neste sommer.... Men jeg får frysninger av tanken.. tørr jeg dette da?? Jeg har aldri aldri vært utenlands og hatt en skikkelig ferie med snuppa, og slett ikke med begge to, og HVERTFALL ikke alene.
Hvor i så fall skal vi dra? Det bør ikke være kjempe dyrt sted, det må være sol og varme og bademuligheter, og ikke altfor stressende lang vei med masse flybytter og i båt og buss og hele pakken. gjerne bare fly også er vi der..
snuppa vil da være nesten 7 og klumpen nesten 2..
enklest mulig altså...
Noen tips og råd?
|
06-09-2009, 19:59
|
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 123
|
Sv: Ferie alene med to barn?
vi var nettopp på alcudia mallorca med våre to barn. eldste er 7 år og minsten er 2 år. vi bodde på viva alcudia sun village og hadde en kjempeflott ferie. hotellet og området rundt var kjempeflott for småbarnsfamilier. vil ikke anbefale å reise midt på sommeren,for da er det så enormt varmt. men nå er jo ikke vi så vant med varme,så vi betalte 6000 kr for alle oss 4 fra tromsø. var der kun en uke,men passe lengde for oss..
|
|
|
06-09-2009, 20:02
|
|
VIP-Medlem
|
det må være i skoleferien for vår del da, så det blir nok litt dyrere enn 6000. når reiste dere?
|
06-09-2009, 20:04
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,891
|
Jeg anbefaler også Mallorca Flyturen tar kun 3 timer, og det er veldig barnevennlig Det er ikke spesielt billig der, men på mange restauranter spiser barna gratis!
|
06-09-2009, 20:11
|
|
VIP-Medlem
|
min tante som jeg har lite kontakt med, og min kusine bor på mallorca.. kanskje jeg skal invitere meg på besøk til dem..
|
06-09-2009, 20:20
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
|
Sunwing Resort, Cala Bona, Mallorca, er kjempe barnevennlig.
Du kan bestille leilighet av typen "happy baby" og da får du leilighet på bakkeplan. Og det er veldig greit når man har små barn.
Da vil den eldste ha det litt "fritt" og greit også.
Det er ikke strand helt i nærheten til hotellet, men det kan bare være en fordel for deg. Jeg synes det er mye mer styr med sand og hav, bassengområdet er mye greiere å være ved. Synes jeg, da.
|
|
|
06-09-2009, 20:22
|
|
VIP-Medlem
|
har du en link juni-72?
happy baby? innebærer det babyseng ++
|
06-09-2009, 20:26
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,570
|
Min første tanke er, siden du blir småstresset av å dra alene, hva med å dra sammen med noen venner med jevnaldrende barn? Da får jo snuppa noen å leke med og det er jo veldig avlastning
Kan absolutt anbefale Sunwing Resorts, og skal man dra alene er det jo utrolig deilig jo mer tilbud det er å finne på selve hotellet. Der finner du miniland for barna med tilbud både for store og små. Underholdning for små og store på kveldstid og flere restauranter på området. Man kan fint oppholde seg kun på resorten faktisk
God planlegging
|
|
|
06-09-2009, 20:30
|
|
VIP-Medlem
|
Jeg har nesten bare venninner med familie og menn osv, som syns det er kjekkere og dra alene, eller "med vennepar".. så sånn er det..
men takk. skal tenke og planlegge endel..
|
06-09-2009, 20:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
|
Ja, her er linken:
Sunwing Resort & Spa Cala Bona, Cala Bona - Sunwing Resort
Happy Baby betyr at det er tilrettelagt for babyer, ja. Nå er jo din nesten 2 år til sommeren, men det kan være greit likevel. Det er reiseseng der, paraplytrille, stellematte og barnestol som kan være greit for deg å ha.
Barn spiser gratis ved en betalende voksen på hotellområdet. (eller om det må være to voksne er jeg ikke sikker på.)
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:36.
|