|
|
09-06-2009, 13:24
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,650
|
Feriemage?
Har dere som skal til Syden i år tenkt å gi ungene feks IdoForm?
Vi ga de ikke første året og da ble de dårlige (men det ble veldig mange andre der også) Neste gang fikk de IdoForm og holdt seg friske....
Vet ikke om jeg tørr å IKKE gi de i år.
|
13-06-2009, 21:33
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,744
|
Sv: Feriemage?
Opp med denne!!!
Jeg lurer også.....
|
13-06-2009, 23:36
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,546
|
Nei, det har vi aldri hatt behov for. Passer på at de får i seg endel fiber selv om vi tillater er god del mindre sunn mat, is og godterier i ferien. Mye frukt og fullkorn knekkebrød holder magen igang Det går jo an å gi Laktulose hvis de er plaget med forstoppelse. Det er jo ikke et legemiddel i den forstand. Men du tenker kanskje på diaré og oppkast?
God tur
|
|
|
13-06-2009, 23:39
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,335
|
Aldri hatt behov for det, verken for mine unger eller meg selv fra jeg var knøtteliten.
Og JEG, er VELDIG bereist
Håndhygiene har MYE å si.
Kjøp en flaske med håndsprit feks
|
|
14-06-2009, 00:09
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 39
|
Kommer ann på hvor man reiser. Men vi har tatt en vaksine som heter dukoral som egentlig er mot kolera men som og fungerer mot turist diare. Ikke til barn under to år.
Men som nevt før her er god hånd hygiene viktig.
|
|
|
14-06-2009, 18:38
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 1,650
|
Sitat:
Opprinnelig postet av nenne
Kommer ann på hvor man reiser. Men vi har tatt en vaksine som heter dukoral som egentlig er mot kolera men som og fungerer mot turist diare. Ikke til barn under to år.
Men som nevt før her er god hånd hygiene viktig.
|
Vi skal til tyrkia. Det er vel et av de verste landene når det gjelder oppkast/diare.
Ungene mine er såpass små at det er umulig å alltid sprite hendene. De spiser jo på de mens de bader osv. Prøver å være flink, men det gikk ikke så bra første gangen vi var der.
|
14-06-2009, 19:26
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,218
|
Kom hjem fra to ukers tur i Kroatia i natt.....
Begge gullene fikk idofom,greit å forebygge litt synes jeg
vaket hendene med våtservietter før vert måltid der det ikke var vask,å spritet do setene på resturangene når rusket på 3år skulle sitte på doen.
Jeg er nok en smule ekstrem på håndhygene,men jeg ble så utrolig dårlig når jeg var i Tyrkia for 2år siden....ble matforgiftet....
trodde jeg skulle "dø" av smerter...
Fikk ikke dra på jobb eller lage mat for familien min på 3mnd pga videre smittefare
15-06-2009, 10:17
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 85
|
Har heller aldri blitt syke. Tror håndhygiene er veldig viktig. Og jeg hadde ikke latt barna spise i vannet, der er det jo masse bakterier. Tror også det er en del som blir syke fordi de svelger vann når de bader, kaster opp av dette og ikke alltid maten.
Har lest at det hjelper å spise ris ved siden av maten, og det får man jo alltid i Tyrkia.
|
15-06-2009, 23:03
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: I enebolig
Meldinger: 2,041
|
Hos oss har verken store eller små hatt behov for slikt. Ingen har hatt mage/tarmproblemer. Vi reiser til Spania pga hus der.
|
16-06-2009, 11:08
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,640
|
Vi har aldri vært i Syden med barna, men vi voksne bruker alltid probiotika når vi reiser til sydligere breddegrader. Begge ble dårlige i Tyrkia forresten.
Tigra: Anbefaler deg litt sterkere probiotika enn Idoform. Helsekost har pulver til barn. som kan blandes i vann/juice osv. Vi gir vår datter dette daglig for å forebygge mot omganggsyke osv. Det er svært effektivt! Vi selv tar tabletter. Merket heter Bio Care og fåes altså hos helsekost, står i kjøleskap der. Vi fikk det anbefalt av vitaminterapeut/soneterapeut.
God tur!
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:18.
|