Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-06-2009, 13:24   #1
Seniormedlem

Tigra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,650
MP Rating: 100% (2)
Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.
urk Feriemage?

Har dere som skal til Syden i år tenkt å gi ungene feks IdoForm?

Vi ga de ikke første året og da ble de dårlige (men det ble veldig mange andre der også) Neste gang fikk de IdoForm og holdt seg friske....

Vet ikke om jeg tørr å IKKE gi de i år.

08, 04, 03
Tigra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-06-2009, 21:33   #2
Seniormedlem

Babymamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 1,744
MP Rating: 0% (0)
Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.Babymamma er fantastisk mot andre.
Sv: Feriemage?

Opp med denne!!!
Jeg lurer også.....
Gammel 13-06-2009, 23:36   #3
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,546
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det har vi aldri hatt behov for. Passer på at de får i seg endel fiber selv om vi tillater er god del mindre sunn mat, is og godterier i ferien. Mye frukt og fullkorn knekkebrød holder magen igang Det går jo an å gi Laktulose hvis de er plaget med forstoppelse. Det er jo ikke et legemiddel i den forstand. Men du tenker kanskje på diaré og oppkast?

God tur
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-06-2009, 23:39   #4
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,335
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Aldri hatt behov for det, verken for mine unger eller meg selv fra jeg var knøtteliten.
Og JEG, er VELDIG bereist

Håndhygiene har MYE å si.
Kjøp en flaske med håndsprit feks

04 & 07

_Kine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-06-2009, 00:09   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 39
nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.nenne er som en lysfontene.

Kommer ann på hvor man reiser. Men vi har tatt en vaksine som heter dukoral som egentlig er mot kolera men som og fungerer mot turist diare. Ikke til barn under to år.

Men som nevt før her er god hånd hygiene viktig.
nenne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-06-2009, 18:38   #6
Seniormedlem

Tigra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 1,650
Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.Tigra har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av nenne Vis post
Kommer ann på hvor man reiser. Men vi har tatt en vaksine som heter dukoral som egentlig er mot kolera men som og fungerer mot turist diare. Ikke til barn under to år.

Men som nevt før her er god hånd hygiene viktig.
Vi skal til tyrkia. Det er vel et av de verste landene når det gjelder oppkast/diare.
Ungene mine er såpass små at det er umulig å alltid sprite hendene. De spiser jo på de mens de bader osv. Prøver å være flink, men det gikk ikke så bra første gangen vi var der.

08, 04, 03
Tigra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-06-2009, 19:26   #7
Supermedlem

Mamae sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,218
Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.Mamae har en strålende fremtid.

Kom hjem fra to ukers tur i Kroatia i natt.....
Begge gullene fikk idofom,greit å forebygge litt synes jeg
vaket hendene med våtservietter før vert måltid der det ikke var vask,å spritet do setene på resturangene når rusket på 3år skulle sitte på doen.

Jeg er nok en smule ekstrem på håndhygene,men jeg ble så utrolig dårlig når jeg var i Tyrkia for 2år siden....ble matforgiftet....
trodde jeg skulle "dø" av smerter...
Fikk ikke dra på jobb eller lage mat for familien min på 3mnd pga videre smittefare
Gammel 15-06-2009, 10:17   #8
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 85
Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.Østfoldjente73 er et navn alle kjenner.

Har heller aldri blitt syke. Tror håndhygiene er veldig viktig. Og jeg hadde ikke latt barna spise i vannet, der er det jo masse bakterier. Tror også det er en del som blir syke fordi de svelger vann når de bader, kaster opp av dette og ikke alltid maten.
Har lest at det hjelper å spise ris ved siden av maten, og det får man jo alltid i Tyrkia.
Gammel 15-06-2009, 23:03   #9
Seniormedlem

Jannis sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: I enebolig
Meldinger: 2,041
Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.

Hos oss har verken store eller små hatt behov for slikt. Ingen har hatt mage/tarmproblemer. Vi reiser til Spania pga hus der.

Jannis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2009, 11:08   #10
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,640
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har aldri vært i Syden med barna, men vi voksne bruker alltid probiotika når vi reiser til sydligere breddegrader. Begge ble dårlige i Tyrkia forresten.

Tigra: Anbefaler deg litt sterkere probiotika enn Idoform. Helsekost har pulver til barn. som kan blandes i vann/juice osv. Vi gir vår datter dette daglig for å forebygge mot omganggsyke osv. Det er svært effektivt! Vi selv tar tabletter. Merket heter Bio Care og fåes altså hos helsekost, står i kjøleskap der. Vi fikk det anbefalt av vitaminterapeut/soneterapeut.

God tur!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:18.