Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2009, 14:20   #1
Seniormedlem

Vina sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: I nytt hjem!
Meldinger: 2,128
MP Rating: 100% (1)
Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.
Fly med små barn med Norwegian

Nå begynner det å bli to år siden jeg sist fløy med snuppa, men nå skal vi på tur igjen, men nå med to unger.. Skal fly Norwegian til Bergen, og lurer på om det er andre som har erfaringer fra å fly med dem?

Når snuppa var liten fløy vi alltid med Widerø, og da fikk jeg ha henne i bilsetet inn på flyet, festet det i flysetet. Håper jeg får lov til det nå også..

Og så lurer jeg på åssen det er med barnevogner? Kan jeg ha han i den helt til vi går ombord?

Og må de små ha legitimasjon? Stod på nettsidene til N at man måtte ha med fødselsattest, syns det virka litt voldsomt?

Snuppa & Lillebror
Vina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 14:24   #2
Medlem

Fluen sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 335
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fly med små barn med Norwegian

Jeg har flydd med liten baby med Norwegian, til og med til bergen også faktisk Ang bilsete, så vet jeg ikke, jeg hadde henne på fanget i ekstra belte. Fungerte kjempefint, er jo også en kort tur..
Jeg hadde ikke med noe slags id til babyen, bare til meg selv.
Vognen må du sjekke inn før du går gjennom sikkerhetskontrollen, men noen steder har de triller til utlån. Sjekk med flyplassen du skal fly fra.

God tur
Gammel 20-05-2009, 14:31   #3
Supermedlem

mamzen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 530
mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.mamzen har en strålende fremtid.

Fløy med Norwgian til Spania i påsken. Måtte bestille eget sete for å ha med bilsete. Betalte da pris for toåring. Det var verdt prisen synes vi for da kunne hun sitte litt for seg selv, slitsomt å være på fanget hele tiden. vi slapp også å ha noen fremmede ved siden av oss.
Gammel 20-05-2009, 14:39   #4
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 2,753
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Har flydd med Norwegian Bergen-Oslo altfor mange ganger

Men jeg har hatt barna på fanget når de har vært så små. Skal man være garantert og få plass til bilsete så må man betale for en billett ekstra, noe som er litt unødvendig for en så kort tur, syns jeg da

Vogna må sjekkes inn sammen med bagasjen, som spesialbagasje da, det har jeg måttet både på Flesland, og Gardermoen.

Fordelen med Flesland er at de hjelper deg når du reiser alene og pakke inn vogna, det gjør de ikke på Gardermoen. hehe. Men går jo fint

Legitimasjon har jeg aldri hatt med på barna når jeg har reist innenlands. De gangene jeg har flydd til Spania og faktisk Danmark har jeg tatt med pass. Men aldri innenlands. Så det har aldri vært noe problem. MEN det KAN bli ett prbolem, for de sier jo at man skal ha med legitimasjon. Så man KAN jo i teorien møte på problemer.

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 14:46   #5
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 8,185
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

fløy nettopp tur retur bergen oslo med dem og er jo fornøyd men syns ikke det er sånn kjeeeempe service liksom..
på sas får man jo alltid komme inn først osv.. det var det ikke snakk om med norwegian. og syns heller ikke de var så hjelpsomme liksom.. litt småsure flyvertinner opplevde jeg..

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 14:50   #6
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Sted: Hedmark
Meldinger: 1,377
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Catharina Vis post
Har flydd med Norwegian Bergen-Oslo altfor mange ganger

Men jeg har hatt barna på fanget når de har vært så små. Skal man være garantert og få plass til bilsete så må man betale for en billett ekstra, noe som er litt unødvendig for en så kort tur, syns jeg da

Vogna må sjekkes inn sammen med bagasjen, som spesialbagasje da, det har jeg måttet både på Flesland, og Gardermoen.

Fordelen med Flesland er at de hjelper deg når du reiser alene og pakke inn vogna, det gjør de ikke på Gardermoen. hehe. Men går jo fint

Legitimasjon har jeg aldri hatt med på barna når jeg har reist innenlands. De gangene jeg har flydd til Spania og faktisk Danmark har jeg tatt med pass. Men aldri innenlands. Så det har aldri vært noe problem. MEN det KAN bli ett prbolem, for de sier jo at man skal ha med legitimasjon. Så man KAN jo i teorien møte på problemer.
Må signere Catharina her. Jeg har derimot hatt med bilsete 2 ganger og alle gangene har det da vært ledig sete ved siden av meg slik at jeg har kunnet benytte det. (Dvs 4 ganger) Og det da uten å betale noe ekstra. Dette er jo selvsagt ingen selvfølge, men man kan forhøre seg i skranken når man sjekker inn om det er fullt på flyet og så videre høre ved gaten om det evt er mulig å få et ledig sete ved siden av seg.
Gammel 20-05-2009, 16:37   #7
Seniormedlem

Vina sin avatar

Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.Vina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post
Må signere Catharina her. Jeg har derimot hatt med bilsete 2 ganger og alle gangene har det da vært ledig sete ved siden av meg slik at jeg har kunnet benytte det. (Dvs 4 ganger) Og det da uten å betale noe ekstra. Dette er jo selvsagt ingen selvfølge, men man kan forhøre seg i skranken når man sjekker inn om det er fullt på flyet og så videre høre ved gaten om det evt er mulig å få et ledig sete ved siden av seg.
Gidder ikke betale ekstra for et sete på 45 min flytur, men når jeg reiste med snuppa når ho var liten, fikk jeg ha med sete så sant det var ledige seter!

Regner med det går greit, eneste jeg bekymrer meg for er skader på vogna, de er jaggu så uvørne med bagasjen atte...

Snuppa & Lillebror
Vina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 16:52   #8
Seniormedlem

Catharina sin avatar

Sted: Bergens området
Meldinger: 2,753
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vina Vis post
Gidder ikke betale ekstra for et sete på 45 min flytur, men når jeg reiste med snuppa når ho var liten, fikk jeg ha med sete så sant det var ledige seter!

Regner med det går greit, eneste jeg bekymrer meg for er skader på vogna, de er jaggu så uvørne med bagasjen atte...
Jeg har hatt 10turer t/r altså 20 flyturer, 2t/r (4flyturer) m SAS. Og har fått vogn ødelagt en gang. Så har da gått bra 19ganger.

Den gangen d gikk gale så var d når d var så mye streik eller hva d var, så flyet var over ett døgn forsinka i tillegg.

Heldigvis var en billig vogn. Men har hvertfall gått fint alle gangene jeg har flydd de siste 4år etter jeg fikk barn.

Lillesøster født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2009, 17:36   #9
Medlem

Fluen sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 335
Blogginnlegg: 11
Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å ta med sete for en SÅ kort tur, men det er nok lurt å høre først, i tilfelle flyet er fult...
Vogna vår har vært sendt med Norwegian 4 ganger, og sas 3 ganger. INGEN skader eller riper på den, så det går nok i de fleste tilfeller bra. Men så klart, det kan jo skje..
Gammel 20-05-2009, 19:23   #10
Seniormedlem

Vina sin avatar

Ja, da er statistikken på min side, så satser på at vogna klarer seg!

Snuppa & Lillebror
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:19.