Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-03-2009, 16:58   #1
Juniormedlem

glà jenta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Det "blie" sørland
Meldinger: 15
MP Rating: 0% (0)
glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.
HJELP!!!!!!! Er det noe jeg har glemt??

Heisan Jenter.

Skal reise til Tenerife nå på søndag, og er litt i farten om jeg har pakket med meg alt til tulle-mor på 10 mndr.

Har kjøpt inn alt av mat:

* Grøt
* Nan
* Youghurt blanding med fersken og havregryn
* Middagsglass.
* Bleier.
* Solkrem

Nå er jeg bare i tvil om hvilke klær jeg skal ta med og hvor mye

Siden vi har leid leilighet, så jeg har kjøpt oppvaskbørst, oppvaskfille og koppehåndkle. Tar også med noe salo og vaskepulver i tilfelle klesvask og vannkoker til å koke tåteflaskene i

Er det noen gode tips fra dere som jeg bør ta med

1 IVF forsøk,
1 Misslykked fryseforsøk. (Eggene tålte ikke tiningen ) 2005
3 Misslykkede IVF forsøk i perioden 2005 - 2007
4 og siste IVF forsøk sept 2007. fikk en jente 26 mai 2008
glà jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 18:57   #2
Iwe
Supermedlem

Iwe sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 775
Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.Iwe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: HJELP!!!!!!! Er det noe jeg har glemt??

Våtservietter?
Antibac?
Gammel 27-03-2009, 19:02   #3
Veteranmedlem

Marian sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 3,858
Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.Marian har et ubeskrivelig bra rykte.

Norsk vaskepulver fungerer ofte dårlig i andre land der vannet er mye hardere. Anbefaler deg å kjøpe det lokalt.
Marian er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 19:02   #4
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,245
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil anbefale slik væskeerstatning om dere skulle være så uheldig å bli fårlige. Unger kan også bli litt småspiste i varmen, så greit å kunne blande i litt vann og gi (finnes til voksne og barn). Til dere voksne kan det være greit å ha med seg Immodium i tilfelle og Vår tulle hadde på seg solhatt hele dagen, veldig kjekt! Og slik UV drakt. Men regner med deres ikke kommer seg såå mye rundt

(og noe vi fant ut var at kondomer var fryktelig dyre i turistland )

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 21:10   #5
Medlem

Mamalisa sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 438
Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamalisa har et ubeskrivelig bra rykte.

Div medisiner og tempmåler??
Febernedsettende eller diaré osv

God tur......

Sist endret av Mamalisa; 27-03-2009 kl 21:13.
Mamalisa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-03-2009, 22:29   #6
Medlem

Tarzan sin avatar

Meldinger: 301
Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.Tarzan har en strålende fremtid.

Paracet og nesespray (evt. saltvannsspray) til flyturen kan være greit.
Gammel 27-03-2009, 23:10   #7
Medlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 424
Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.Patilla har et ubeskrivelig bra rykte.

Oppvaskebørste, oppvaskemiddel o.l er like greit å kjøpe lokalt, istedetfor å drasse det med seg

Våtservietter (de som selges der er veldig parfymerte og sterke, samme med bleier...)
Paracet/Pinex stikkpiller
Temperaturmåler
Solhatter + evt solbriller om hun vil ha det på seg
Uv-drakt (veldig greit å ha )
Nesespray
En god hudlotion til å smøre med på ettermiddagen
Babyshampo om du trenger det

Vannkoker trenger du gjerne ikke å drasse med deg?? Man kan jo fint koke flasker i en kjele, tar ikke lange tiden

(vi var 14 dager i syden da vår tullemor var 11 mnd, så jeg vet av erfaring at man har masse med seg fra før...så det er greit å slippe å ta med seg det man kan slippe )

Ellers vil jeg anbefale noe som heter Molkosan som kjøpes på helsekostbutikker. Dette er en type melkesyrebakterier som hjelper mot diarè og magesjau bl.a...(kan også smøres på solbrent hud )
Babyer kan også ta dette, praktisk!

God tur!!

Bryllupstråden
Patilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2009, 12:37   #8
Juniormedlem

glà jenta sin avatar

Sted: Det "blie" sørland
Meldinger: 15
glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.glà jenta er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Patilla Vis post
Oppvaskebørste, oppvaskemiddel o.l er like greit å kjøpe lokalt, istedetfor å drasse det med seg

Våtservietter (de som selges der er veldig parfymerte og sterke, samme med bleier...)
Paracet/Pinex stikkpiller
Temperaturmåler
Solhatter + evt solbriller om hun vil ha det på seg
Uv-drakt (veldig greit å ha )
Nesespray
En god hudlotion til å smøre med på ettermiddagen
Babyshampo om du trenger det

Vannkoker trenger du gjerne ikke å drasse med deg?? Man kan jo fint koke flasker i en kjele, tar ikke lange tiden

(vi var 14 dager i syden da vår tullemor var 11 mnd, så jeg vet av erfaring at man har masse med seg fra før...så det er greit å slippe å ta med seg det man kan slippe )

Ellers vil jeg anbefale noe som heter Molkosan som kjøpes på helsekostbutikker. Dette er en type melkesyrebakterier som hjelper mot diarè og magesjau bl.a...(kan også smøres på solbrent hud )
Babyer kan også ta dette, praktisk!

God tur!!
Heisan jenter..

Tusen takk for mange gode råd. Dere er helt supre.

Nå har jeg pakket som ei gal ei.. he, he

Har et førstehjelp skrin med alt fra paracet, temp.måler
hydrokortisonsalve 1%, plaster, imodium, idoform, sårsalve, aloveragel.++

Ellers så er det solkrem faktor 50, bodylotion til begge barna. Flasker, mat, oppvaskbørst, oppvaskfille, håndkle, Vannkoker (er litt usikker på om vi tar den med) solhatt til begge barna, sandaler, + masse klær.

Vi tar nok med den store vogna, i og med at den er grei å pakke i. Tenker at bleier og meste parten av maten (grøten, melken og fruktpureen) i den.

Herregud, vi kommer til å måtte betale mye ekstra for kiloene.. he,,he men, men... Bedre å ha med formye enn forlite.. he, he...

1 IVF forsøk,
1 Misslykked fryseforsøk. (Eggene tålte ikke tiningen ) 2005
3 Misslykkede IVF forsøk i perioden 2005 - 2007
4 og siste IVF forsøk sept 2007. fikk en jente 26 mai 2008
glà jenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2009, 14:46   #9
Supermedlem

Theamor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,365
Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Så heldige dere er!!!! Vi har akkurat kommet hjem fra Fuerteventura og jeg hadde med det samme som dere! I tillegg vil jeg anbefale å ha med et teppe til vogna, var litt kjølig på kveldene! Vi hadde med oss 60 kg på tre kofferter, bilstol, vogn, reiseseng og carryon men synes det gikk veldig greit likevel.. Riktig god tur, kos dere!

Theamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:18.