Sitat:
Opprinnelig postet av Patilla
Oppvaskebørste, oppvaskemiddel o.l er like greit å kjøpe lokalt, istedetfor å drasse det med seg
Våtservietter (de som selges der er veldig parfymerte og sterke, samme med bleier...)
Paracet/Pinex stikkpiller
Temperaturmåler
Solhatter + evt solbriller om hun vil ha det på seg
Uv-drakt (veldig greit å ha  )
Nesespray
En god hudlotion til å smøre med på ettermiddagen
Babyshampo om du trenger det
Vannkoker trenger du gjerne ikke å drasse med deg?? Man kan jo fint koke flasker i en kjele, tar ikke lange tiden
(vi var 14 dager i syden da vår tullemor var 11 mnd, så jeg vet av erfaring at man har masse med seg fra før...så det er greit å slippe å ta med seg det man kan slippe  )
Ellers vil jeg anbefale noe som heter Molkosan som kjøpes på helsekostbutikker. Dette er en type melkesyrebakterier som hjelper mot diarè og magesjau bl.a...(kan også smøres på solbrent hud  )
Babyer kan også ta dette, praktisk!
God tur!! 
|
Heisan jenter..
Tusen takk for mange gode råd. Dere er helt supre.
Nå har jeg pakket som ei gal ei.. he, he
Har et førstehjelp skrin med alt fra paracet, temp.måler
hydrokortisonsalve 1%, plaster, imodium, idoform, sårsalve, aloveragel.++
Ellers så er det solkrem faktor 50, bodylotion til begge barna. Flasker, mat, oppvaskbørst, oppvaskfille, håndkle, Vannkoker (er litt usikker på om vi tar den med) solhatt til begge barna, sandaler, + masse klær.
Vi tar nok med den store vogna, i og med at den er grei å pakke i. Tenker at bleier og meste parten av maten (grøten, melken og fruktpureen) i den.
Herregud, vi kommer til å måtte betale mye ekstra for kiloene.. he,,he

men, men... Bedre å ha med formye enn forlite.. he, he...