Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-05-2009, 17:45   #11
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 159
MP Rating: 0% (0)
Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.
Sv: Hva trenger jeg med på flyet??

En av grunnene til at barna skal sitte på fanget med flyselskapets sikkerhetsbelte er at det skal være enkelt for andre å redde barne i en nødsituasjon. Da er det et poeng at barnet ikke er festet fast til deg med et sjal. Jeg tror derfor ikke at du får lov til å ha barnet i sjalet :nei:

Om du skal ta sjal eller becoen så hadde jeg tatt med det du syne er enklest å ta av og på inne på et trangt fly.

Det kan være lurt å gi barnet noe å suge på når flyet går opp og ned. Da får han/hun ikke så lett vondt i ørene av trykket. Jeg ga : flaske når vi fløy sist og det fungerte kjempefint og det var ikke noe problem å få hjelp til å varme melken.

Lykke til med flyturen!
Gammel 10-05-2009, 17:49   #12
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,174
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kan oppstå en situasjon der det kan være avgjørende å få barnet løs fra deg, så jeg tror du må ha barnet festet i bare selen.

Poden var 9 måneder første gang vi fløy med ham (3,5 time), og det gikk veldig bra. Han sov mesteparten av tiden.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 17:57   #13
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,991
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis du har plass i sekken ville jeg tatt med et ekstra sett klær til deg selv også, jeg. Reiste fra Gardermoen til Sola med storesøster da hun var ca halvannet år. Stod i køen for sikkerhetssjekken da jeg plutselig kjente at jeg ble våt og varm. Hun hadde tisset gjennom bleia og på meg. Måtte bare finne en butikk der og kjøpe t-skjorte og bukse til henne (de hadde ikke bodyer) samt t-skjorte til meg selv. Uhell skjer!

Ta med smokk om han bruker det og bruke den ved takeoff og landing.

Reist endel med storesøster alene på fly, gikk helt fint alle gangen. Sørg for å være ute i god tid, så du ikke stresser mer enn nødvendig!

God tur og lykke til til lillebror!
Gammel 10-05-2009, 18:40   #14
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 5,574
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

takk for tips og råd.

2003 og 2008
Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2009, 20:20   #15
Medlem

eplekjekk sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 352
eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kes Vis post
Bleier rekker du neppe å skifte på en så kort tur uansett, er jo bare rett opp og rett ned igjen med 45 min
Men du bør jo selvfølgelig ha de med på flyplassen...
Tar jo ofte litt tid fra man sjekker inn til flyet går da, så jeg hadde aldri turt å ikke ha med bleier Ellers synes jeg det er greit med et tynt ullteppe (ala mor signe) fordi det noen ganger er litt kaldt på flyet og min lille bolle i alle fall sovner lettere når han er varm og god.
Gammel 10-05-2009, 21:06   #16
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 634
veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.veobra er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kes Vis post
Bleier rekker du neppe å skifte på en så kort tur uansett, er jo bare rett opp og rett ned igjen med 45 min
Men du bør jo selvfølgelig ha de med på flyplassen...
Jeg hadde ikke turt å ta fly uten minst en bleie.

Selv om flyruten er kort er det greit å ta høyde for forsinkelser og at baggasjen kanskje ikke dukker opp. Jeg hadde tatt med litt mat og drikke. Fullt klesskift til babyen og ekstra trøye til mor. Teppe får man som regel låne på flyet.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:04.