Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-04-2009, 14:01   #1
Supermedlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 670
MP Rating: 0% (0)
London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvilken vogn og utstyr trenger babyen på New York tur

Vi planlegger en NY tur i slutten av mai. Snuppa vil da være 6 mnd og vi ønsker selvfølgelig at hun skal ha det så komfortabelt som mulig, samtidig som vi ønsker å ta med oss praktisk utstyr. Vi kommer til å ta med en Beco Butterfly til bæring, men må i tillegg ha med vogn og kanskje bilsete??

Har i vognparken en Spirit S3 med fashion bag, og kommer til å kjøpe meg en Bee med transportbag om 2 uker. Vil en Bee med fotpose være god nok for et så lite barn en uke på ferie, eller bør jeg ta med S3'en? Har blitt tipset om at jeg kan kjøpe Teutonias softbag til Bee'en, men er litt usikker siden hun er blitt så stor allerede. Noen som vet hvor lenge den passer sånn ca? Og hva er best dersom det skulle bli varmt? Er det noe ekstrautstyr jeg bør kjøpe?

Har aldri vært i NY før og er også usikker på om vi må regne med å kjøre taxi. Det enkleste er jo å la Maxi Cosien bli hjemme, men da kan vi kun reise kollektivt. Går det greit i NY, eller bør vi ta med bilsete?

Sist endret av London; 03-04-2009 kl 14:05. Begrunnelse: hadde flere spm
London er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2009, 20:05   #2
VIP-Medlem

millact sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 8,641
MP Rating: 100% (2)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken vogn og utstyr trenger babyen på New York tur

Jeg ville faktisk ikke tatt med vogn, jeg, men heller bestilt i amerikansk nettbutikk og fått levert til hotellet der dere skal bo. Mye å spare på å kjøpe vogn der!

Jeg har bodd noen år i NY området, men hadde da ikke barn. Ville ikke stolt på at taxiene der har bilstol, og om de har så kan du være sikker på at kvaliteten kan være så som så. Det er jo litt tungvint å ta undergrunn med baby og vogn, opp og ned trapper osv, så jeg ville nok tatt taxi og tatt med bilstol, evt også bestilt bilstol der til hotellet.

Det kan være veldig varmt i NY i slutten av mai, god norsk sommer, men ingen garanti. Ville heller ikke tatt med mye klær, men heller kjøpt der. Hva med å kjøpe bee der da?

Sist endret av millact; 05-04-2009 kl 20:07.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-04-2009, 20:51   #3
VIP-Medlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 5,204
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilken vogn og utstyr trenger babyen på New York tur

Vi var i NY i høst, dog uten barn, men laget meg noen formeninger om det alikevell.

Jeg ville ihvertfall ha hatt med ei lita, lett vogn som er enkel å manøvrere og komme seg fram med, som kanskje har barnet vendt mot dere så dere hele tiden har kontroll med lille.
Bæresele som er komfortabel både for bærer og barn.

Ang bilstol så hadde jeg nok muligens tatt med til et barn som er såpass lite, de tar jo ikke så stor plass og dere har det stående på hotellrommet når dere ikke trenger det. da vet dere barnet er skikkelig festet i taxi til og fra flyplass og på evt andre turer dere drar på.

Undergrunnen er nok litt trasig med tanke på endel trapper opp og ned, men med liten og lett nok vogn ser jeg ikke at det skal være så alt for stort problem så lenge dere er innstillt på å måtte bære vogna og evt barnet vedsiden av på de turene. Det er jo billig og lettvint å bruke undergrunden, men må legge til at jeg var en smule nervøs første gangen vi dristet oss ned dit

Det er alltid masse folk som går i gatene, og inntrykket vi fikk var at det ble mere folk ute jo lenger på dag/kveld det ble. Følte vi gikk i 17.mai tog i de travleste gatene som feks fifth avenue, broadway og 7.avenue opp mot times square. Jeg tvi holdt i mannen hele tiden, kjemperedd for å miste han i de tette folkemassene.

Men gled dere, det er en fantastisk by og jeg ble helt forelsket og gleder meg til å komme tilbake en annen gang, en fantastisk by og opplevlse som gir meg sommerfugler i magen bare jeg tenker på det
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:58.