Sv: Kjøre Kristiansand-Tromsø
Vi har brukt å kjøre inn i Sverige via Finland (kjøre til Skibotn, og ta av opp mot Kilpisjärvi og kjøre inn i Sverige i Karesuando). Vi har kjøpt "Innlandsvegen" (vegen er merket med nr 45 i kartboka vår i allefall) sørover og kjøre inn via Storlien litt nord for Trondheim, derfra tar vi E6 nedover til Gjøvik (ca 10-12 mil nord for Oslo). Man kan også kjøre inn i Norge ved Røros. (vi regner 2 overnattinger fra Tromsø til Gjøvik)
Vi kjører sørover (Tromsø - Gjøvik) hvert år, i fjor kjørte vi Sverige nedover, men bestemte oss for å kjøre Norge tilbake igjen (E6) pga vegarbeid på store deler av Innlandsvegen (45) i Sverige. (vi klarte oss med 1 overnatting på hjemturen, men da kjørte vi hardt)
I år har vi tenkt å kjøre "kysvegen" (E4 tror jeg det er) i Sverige nordover igjen. Langs Innlandsvegen er det jo ingenting anna å se enn skog og reinsdyr, og det blir kjedelig i lengden. Så derfor skal vi kjøre E4 for å få litt forandring til sommeren tenkte vi, det er nok litt lengre, men hvor mye aner jeg ikke.
Min blogg
|