Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-02-2007, 21:50   #1
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 755
MP Rating: 0% (0)
Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.
liten advarsel...om norwegian

Bare en liten advarsel hvis noen skal ut å fly nå. Vet ikke om det samme gjelder hos alle flyselskap, men hvertfall hos norwegian.

Fikk melding av ei venninne som reiste med fly i går og hadde med seg barnevogn. Vogna ble sendt som spesialbagasje, og når de skulle hente den etter flyturen var den ødelagt! Gikk ikke an å fikse heller, så de må ha ny vogn.

Men, norwegian fraskrev seg alt ansvar, og ville ikke betale!
Heldigvis hadde de reiseforsikring som dekket det.
De fikk beskjed om at det å sende ei vogn med fly var på eget ansvar!

Vi fikk ikke beskjed om at vogn sendes på eget ansvar da vi var på ferie, og det hadde ikke de heller fått.. Litt sent å si det etterpå da!
Gammel 14-02-2007, 21:59   #2
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,979
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: liten advarsel...om norwegian

Sitat:
Opprinnelig postet av Norwegians hjemmeside
Norwegian dekker kun skadet eller manglende innhold hvis det er tydelige tegn på skade eller innbrudd i emballasjen. Bagasjeuregelmessigheter må omgående forevises vår handling agent på flyplassen, senest 7 dager etter ankomst jmf. Norsk luftfartslov. For eventuelt erstatningskrav må dette gjøres skriftlig til Norwegian, Luggage Tracing Office, Postboks 115, 1330 Fornebu og vedlegge alle originale dokumenter.
Sitat:
Opprinnelig postet av SAS sin hjemmeisde
Vi tar forbehold om tap eller skade som følge av barnevognens materielle tilstand.
(fant ikke noe om annen baggasje)

"Kanskje det burde tilføyes i FNs barnekonvensjon
at barn med jevne mellomrom har krav på å få
være sammen med voksne som ikke later som
om de er overmennesker?"

Jesper Juul
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2007, 22:17   #3
Supermedlem

Nemix sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 591
Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.

Sålenge en har reiseforsikring, er det ikke noe problem men klart: dekker ikke Norwegian barnevogner, er det kjedelig. De andre gjør de så vidt jeg vet

Nemix er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2007, 22:25   #4
VIP-Medlem

Pusa sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,644
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Har vært i samme situasjon, men jeg var klar over det på forhånd. Reiseforsikring er flott
Gammel 14-02-2007, 22:34   #5
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,597
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette var jeg faktisk klar over, og derfor strekker jeg meg langt for å IKKE fly norwegian.

Det kommer til å være begrenset hvor lenge reiseforsikringene kommer til å dekke dette siden det egentlig er flyselskapets ansvar.

Vi har fått ødelagt vogn på halvparten av våre flyreiser (og vi har flydd langt mer enn 2 ganger).
Gammel 15-02-2007, 08:23   #6
Supermedlem

Nemix sin avatar

Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.Nemix har mye å være stolt av.

Jeg er enig i at regelen er sær men så lenge man har reiseforsikring så vil det dekke reisegods.

Synes ikke det er grunn nok til å kutte ut Norwegian. Da kunne man ha boikottet mange andre selskap for deres egne regler.

Jeg kjenner et par som har svindlet seg frem til ny vogn ved å pakke inn en som i utgangspunktet er ødelagt og sende den gjennom. Når de kom frem til bestemmelsesstedet, skyldte de på flyselskapet for skaden og fikk så mye penger som de sa vognen kosetet. De fremla en kvittering som ikke var deres og fikk 5000,-. Det er mange som gjør dette.....

Nemix er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2007, 09:10   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Stjørdal
Meldinger: 2,106
lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.

Vi hadde ei kjempeflott brukt vogn, den var 5 år gammel, vi hadde utrolig dårlig råd, men svigers sponsa flybilletter på oss så vi kunne komme på besøk. Vogna ble totalkræsj på flyet og vi fikk beskjed om å dra til en spesiell butikk for at di skulle se på skadene og eventuelt reparere den. Men pga vogna var for gammel ville di ikke gjøre noe med den...

Der sto vi da, med ei vogn som var ubrukelig (helsefarlig, den klappet sammen av seg selv) og ingen penger til å kjøpe ny... Ordnet seg med en brukt vogn etterhvert da. Men jeg flyr ikke med barnevogn lenger, har ordnet så jeg har en på hver plass nå (får låne når vi er borte)

lille Siv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-02-2007, 09:21   #8
Supermedlem

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 755
Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.Abigael har mye å være stolt av.

Jeg mente ikke at man skal boikotte norwegian.. men at man bør ha ordenlig reiseforsikring som kan dekke slike tap!
Og.. jeg kommer hvertfall til å være mer obs, og lese det med liten skrift litt mer nøye tror jeg..
Gammel 15-02-2007, 11:29   #9
Supermedlem

Nemix sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Abigael
Jeg mente ikke at man skal boikotte norwegian.. men at man bør ha ordenlig reiseforsikring som kan dekke slike tap!
Og.. jeg kommer hvertfall til å være mer obs, og lese det med liten skrift litt mer nøye tror jeg..
liten skrift er noe d......

Gammel 15-02-2007, 13:08   #10
Supermedlem

stelsi81 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 674
stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.stelsi81 har en strålende fremtid.

Dette har vi også vært klar over siden vi begynte å reise med barnevogna. Vi har reist 3 turer nå innlands med norwegian- er så greie priser med norwegian synes jeg. Men denne siste turen har vi valgt å la vogna stå hjemme og heller lånt oss ei. Er alt for gla i vogna til å risikere at den skal bli ødelagt selv om vi har reiseforsikring da..

Eneste minus med norwegian slik jeg ser det akkurat nå er at det er mindre plass å sitte på enn eks sas..men-men.

stelsi81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:06.