Sitat:
Opprinnelig postet av Tigerbaby
Det tar ca en time fra flyplassen til Pegasos World
|
55 minutter, tror jeg det tok. Og man blir møtt på flyplassen, kjørt til døra, og hjulpet med bagasje m.m.
Pegasos World ligger ved havet, så det er alltid en liten bris der - dermed kjennes det ikke veldig varmt selv om tempen nærmer seg 30-40 grader
Dessuten frister det DIGRE bassenget en til å ligge i blaut mest mulig
Det er fint barnebasseng og grunt flere steder - veldig barnevennlig!
En negativ ting er at standarden visst har sunket litt pga innsparinger det siste året (iflg vårt reisefølge). Airconditionet blir skrudd av på dagene (...vi hadde feil på vårt, heldigvis, så det stod på døgnet rundt
), servicen i restauranten er litt dårligere og mye går visst ikke like fort som det gjorde før. Vi var likevel storførnøyde!! Tipset stuepiken en av de første dagene og fikk topp service så lenge vi var der *anbefaler* Å spise en dag på restauranten nede, fremfor spisesalen oppe, kan også anbefales - det er også inkludert, men med treretters i stedet for buffet.
Barnemat er de imøtekommene nok til å varme i restauranten, så jeg. Men ta med en vannkoker i tilfelle - er greit å kunne varme på rommet på "ugudelige" tider. Bleier og mat hadde vi også med hjemmefra - det funket utmerket. (Ta med termos dersom dere bruker
MME enda - greit å kunne varme opp vann og ha til utpå dagen - får varmt vann i restaurant)
Det er ikke langt ned til byen for påfyll av diverse ting + shopping. Men vær obs på at taxisjåførene (anbefaler taxi foran bussene som de stuer stappfulle...) kjører som svin! Har dere mulighet til å ha med barnesete ville jeg absolutt anbefalt det...
Det er mye billig i Side (byen), men også mange masete "butikksjauere". Det er
ikke å anbefale å stå i knøttsmå prøverom med babyer som er trøtte og slitne... (iallefall ikke når de i tillegg sitter i meitai og tempen ute er over 30 grader...
) Og husk å prute masse!! De spør alltid hvor du er i fra, og når Norge er svaret så nikoser de seg (for de lurer oss trill rundt). Galne-Gunnar (kallenavn som står i butikkvinduet) kan anbefales å handle av - han er hyggelig og ganske rimelig (men masete).
Ellers må dere prøve tyrkisk bad på hotellet!!! Snakk om refreshing!!
Flyturen ned var forøvrig en prøvelse.... Vet ikke om det er endret på, men for vår del gikk flyet 22.30 på kvelden. Småen sov på flyet, men det gjorde ikke mammaen og pappaen... Og på hotellet var vi ikke før kl 6 på morgenen...
Vi sov lenge den dagen...
Ja.... Det var vel det jeg hadde å bidra med
En drø
mme-ferieplass som jeg trygt kan anbefale barnefamilier!