Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Reiser
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-02-2009, 22:49   #41
Seniormedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 2,087
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tråden for oss som skal til Tyrkia 2009!

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiara_pus Vis post
Vi skal til green garden i juni, men har aldri vært der før. Noen tips til hva vi må oppleve, og andre nyttige ting å vite?
Som sagt så leide vi buss og dro til det gigantiske badelandet der de hadde baby basseng, barnebasseng, voksen basseng og sklier og båter og ja u name it...... Minuset med det badelandet var at vi omtrent var eneste norsker der, resten var russere

Jeg var i oba og tok tyrkisk bad og ble befølt av den mannlige betjeningen, så jeg går aldri mere i tyrkisk bad der både menn og damer er,da vi var der var det 2 menn som badet oss 3 damer og i tillegg kler meg helt naken.......llers så handla jeg gull, masse gull og shoppa masse klær. Var på borgen å så.....Denne gangen reiser vi med de små, så er usikker på om det blir så mye mer enn sol og bad.....
Gammel 18-02-2009, 13:16   #42
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2005
Sted: voss
Meldinger: 1,185
MP Rating: 100% (1)
heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.heny har en strålende fremtid.

dette vet sikkert mange, men ikke alle.

vi var på greengarden ifjor og vi skal dit i år også 22 aug - 5 sept

hotellet er helt fantastisk. vi er superfornøyd der.

et eksempel på personalet er en dag da datteren sprang avgårde fordi "showet" var begynt. jeg fikk det ikke med meg for vi var i butikken og jeg sto i kassen.
dette fanget personalet kjapt opp og de var tre fire stk på pletten, en tyrker og en skandinavisk talende person og en som fant meg for å si fra om at datteren min hadde tatt seg en tur på egenhånd. og en til men han var rimelig overflødig. hehe

området er stort og bedre enn på bildene faktisk. det er også et lukket område med dørvakt og du får et armbånd rundt armen første dagen vi ankommer og ingen uten armbånd slipper inn på området uten spesiell avtale. (unntatt de ansatte da)
på hotellområdet betaler man det meste med nøkkelkortet sitt (skriver det på hotellrommet) unntaket er butikkene på området, de foretrekker kontanter. du kan bruke både lire og euro, men de foretrakk euro mener jeg å huske.

maten er veldig bra. vi hadde ikke all inclusive, men maten på hotellet var så bra at vi likevel ofte endte opp med å spise der.

terassen i tilknytning til leilighetene er ikke så bra. de er veldig små i forhold til str på leilighetene. iallfall 3-roms´ene, det var ikke plass til alle fem på en terasse. vi hadde to terasser da, men det hadde jo vært kjekt å kunne samle seg alle sammen på samme terasse. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

treningsrommet koster 60 kr dagen å bruke, og til den prisen så er treningsrommet altfor lite og mangelfullt utstyrt.

hamam´en må dere virkelig prøve! det var fantastisk deilig. Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

bassengområdene er kjempeflotte og det bassenget med sklie har faktisk bar i bassenget. litt artig å kunne sitte i baren mens man fortsatt er i vannet.
Gammel 25-02-2009, 21:42   #43
Seniormedlem

*Mimmi* sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 2,843
MP Rating: 0% (0)
*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.*Mimmi* har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *Mimmi* Vis post
Litt over 3 måneder til vi drar! Gleeeder meg sånn!
10 uker igjen.. Tiden flyr jo da!

Jeg skal ha tyrkisk bad jeg også. Skikkelig skrubb og massasje første dagen må jo være veldig godt!

Ellers så har vi (reisefølget) greid å få rom i nærheten av hverandre.
Ving sin service har alltid vært upåklagelig på alle våre reiser.

Sist endret av *Mimmi*; 25-02-2009 kl 21:44.
*Mimmi* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2009, 17:50   #44
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Sted: nordnorge
Meldinger: 48
sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.sunshinegirl er et navn alle kjenner.

hei kiara pus. når i juni skal dere til green garden, vi skal dit 11.6. fra nord norge. vi var på marked i oba (hver mandag) vi tok taxi til carrefur butikk i oba shoppa drikke,vann div mye billigere enn på hotellet.vi hadde sungarden inc men vi brukte ca 8 tusen i butikken , resturanten (pengene flyr).Vi leide håndklær fikk nye hver dag.

har 3 barn jente 97 gutt 2000 jente 2003. De har allerede nedtelling!
sunshinegirl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2009, 18:11   #45
Seniormedlem

Kiara_pus sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,990
Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.Kiara_pus har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av sunshinegirl Vis post
hei kiara pus. når i juni skal dere til green garden, vi skal dit 11.6. fra nord norge. vi var på marked i oba (hver mandag) vi tok taxi til carrefur butikk i oba shoppa drikke,vann div mye billigere enn på hotellet.vi hadde sungarden inc men vi brukte ca 8 tusen i butikken , resturanten (pengene flyr).Vi leide håndklær fikk nye hver dag.

har 3 barn jente 97 gutt 2000 jente 2003. De har allerede nedtelling!
Vi reiser til green garden 20. juni fra torp. 2 uker. gutt 93, jente 96 og 03

Velkommen til bloggen min
Kiara_pus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2009, 17:41   #46
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,841
Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.

Vi klarer visst ikke å holde oss unna Tyrkia vi!
I 2006 var vi i Alanya, i 2007 var vi i Kemer. I fjor var jeg veldig gravid og holdt oss i Norge, men i år skal vi tilbake til Alanya igjen, på samme hotell vi bodde på i 2006. SunPark Garden.
Vi synes det er et fantastisk sted med utrolig flott personale, god service, rent og fint, og i tillegg i gangavstand til basarene osv. Vi brukte vel 10 minutters rolig gange nedover til byen.

Gleder meg sånn!!! Vi reiser 26.06. og skal være i to uker.

Tuppesjura: Kan, som du kanskje skjønner, anbefale SunParkGarden i Alanya. Hvis du vil et roligere sted kan jeg anbefale Kemer. Vi lå på Viking Star Hotel og Spa, som var helt nytt i 2007. Kjempeflott hotell! Personlig synes jeg det ble litt for rolig der, men det er jo hver sin smak!

MariaB: Poden var 8 mnd da vi var i Alanya i 2006, og det gikk helt fint. Snuppa vil være 9 mnd. når vi reiser i år. Vi tilbød ham drikke ofte, smurte med solkrem ofte, og brukte UV-drakt på ham når vi var i bassenget. Hadde reiseseng med oss som vi hadde ute ved bassenget. Da holdt han seg i skyggen og lekte oppi der. Vi hadde også med vogna vår til ham både den gangen og året etterpå da han var 1,5 år. Veldig greit for ham å sove i den om kvelden, så slipper vi å sitte på rommet hele kvelden.
Ang. hygiene har vi med Antibac våtservietter og flytende, slik at det er enkelt og greit å tørke av både hender og overflater når det trengs.
Gammel 07-03-2009, 13:18   #47
Supermedlem

pioneerjenta sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 914
pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.

johoo da har vi bestily oss tur til tyrkia.
Vi reiser til side, noen som har vært der før?

Kun vært i alanya.....

sunwing resort er vel bra?
Gammel 07-03-2009, 14:07   #48
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,303
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg lurer også på Tyrka. Men hva med terrorfaren? Er det noen av dere som tenker på det, er det trusler der nå? Ser liksom for meg at et turistanlegg må være et veldig bra mål for sånt.
Gammel 07-03-2009, 18:10   #49
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,841
Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av lex Vis post
Jeg lurer også på Tyrka. Men hva med terrorfaren? Er det noen av dere som tenker på det, er det trusler der nå? Ser liksom for meg at et turistanlegg må være et veldig bra mål for sånt.
Da vi var i Alanya i 2006 gikk det av noen bomber i andre byer langs kysten, og det var litt ekkelt. Vi gikk ikke til sentrum den siste kvelden pga. dedtte. Men føler meg ikke utrygg på det nå. Jeg tenker at det kan like gjerne skje i Spania og USA som i Tyrkia...
Gammel 08-03-2009, 00:19   #50
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,679
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

holder på å avtale med et vennepar nå om dagen så da reiser vi nok sammen med et vennepar som har en sønn på 11 mnd mindre enn vår datter.. de leker så fint sammen atte så jeg håper det går i boks.. det hadde vært veldig hyggelig for store og små..

avreisen blir nok uansett 14. august åååååå lenge til...

lex: vi tenkte også veldig på terrorfaren i fjor... da de hadde et tilfelle rett før vi skulle reise... reiseselskap i sverige og danmark innstilte sine reiser, mens norge ikke innstilte.. å det var for kort tid til avreise for å avbestille å få pengene tilbake... var litt smånervøs ja.. men som Bea skriver... det kan skje overalt ellers å

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:32.