Vis ett enkelt innlegg
Gammel 17-03-2007, 19:57   #24
Berta
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,885
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av sessan&prinsessan
Berta: jag kan bara prata för mig själv. Jag vet att spiralen har med min dåliga s** lust att göra, det är presis som när jag har tatt p-piller.
För jag satt in spiralen gick jag på Cerazette en otroligt mild p-p, det tog 14 dagar efter jag börjat på dom så var lusten borte. jag hade uppehåll 2 månader & jag stor koser mig, så blev spiralen satt in & 14 dagar senare så sliter jag........

Faktiskt ganska frustrerande att det är en så vanlig bivärkan på noe man tar för att man vill ha seg lite/MYE
Jeg sier ikke at det ikke er tilfelle at flere opplever manglende lyst.

Jeg sier at man ikke kan ta det for god fisk at nærmere 30% opplever seg deprimerte pga den (jf innlegget jeg siterte til)... Å være deprimert er tross alt langt mer enn å være litt nedfor, sliten og lei...

Å bli deprimert av hormonprevensjon er en veldig sjelden bivirkning. Men det forekommer, dog ingen kan overbevise meg om at det er så mange som 30%.
Det er faktisk så sjelden at det ikke engang står oppført som bivirkning i felleskatalogen...

Å få nedsatt libido (sexlyst) er forøvrig en vanlig bivirkning, men det var da heller ikke det jeg kommenterte.

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat