Sitat:
Opprinnelig postet av sessan&prinsessan
Berta: jag kan bara prata för mig själv. Jag vet att spiralen har med min dåliga s** lust att göra, det är presis som när jag har tatt p-piller.
För jag satt in spiralen gick jag på Cerazette en otroligt mild p-p, det tog 14 dagar efter jag börjat på dom så var lusten borte. jag hade uppehåll 2 månader & jag stor koser mig, så blev spiralen satt in & 14 dagar senare så sliter jag........
Faktiskt ganska frustrerande att det är en så vanlig bivärkan på noe man tar för att man vill ha seg lite/MYE
|
Jeg sier ikke at det ikke er tilfelle at flere opplever manglende lyst.
Jeg sier at man ikke kan ta det for god fisk at nærmere 30% opplever seg deprimerte pga den (jf innlegget jeg siterte til)... Å være deprimert er tross alt langt mer enn å være litt nedfor, sliten og lei...
Å bli deprimert av hormonprevensjon er en veldig sjelden bivirkning. Men det forekommer, dog ingen kan overbevise meg om at det er så mange som 30%.
Det er faktisk så sjelden at det ikke engang står oppført som bivirkning i felleskatalogen...
Å få nedsatt libido (sexlyst) er forøvrig en vanlig bivirkning, men det var da heller ikke det jeg kommenterte.