Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon


Vis resultat: Hvilke bivirkninger fikk du?
Ingen. 4 8.51%
Ingen utover de "forventede" småblødningene det første halve året etter innsettingen. 7 14.89%
Sporblødninger utover det det første halve året etter innsettingen. 14 29.79%
Økt menstruasjonsblødning. 3 6.38%
Mindre menstruasjonsblødning. 17 36.17%
Økt sexlyst. 1 2.13%
Mindre sexlyst. 19 40.43%
Hodepine/migrene. 4 8.51%
Kvalme. 4 8.51%
Depresjon. 9 19.15%
Irritabilitet. 14 29.79%
Uren hud. 11 23.40%
Økt hårvekst. 6 12.77%
Magesmerter. 9 19.15%
Vektøkning. 9 19.15%
Mindre melk i brystene (for ammende). 0 0%
Andre (spesifiser gjerne i tråden). 7 14.89%
Flervalgs spørreundersøkelse Velgere: 47. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-03-2007, 20:31   #21
VIP-Medlem
 
maylen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,312
MP Rating: 0% (0)
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Fra innsettelse har jeg hatt null menstruasjon, og ekstrem økt sexlyst.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2007, 00:23   #22
Seniormedlem
 
sessan&prinsessan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,680
MP Rating: 0% (0)
sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.sessan&prinsessan har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Berta: jag kan bara prata för mig själv. Jag vet att spiralen har med min dåliga s** lust att göra, det är presis som när jag har tatt p-piller.
För jag satt in spiralen gick jag på Cerazette en otroligt mild p-p, det tog 14 dagar efter jag börjat på dom så var lusten borte. jag hade uppehåll 2 månader & jag stor koser mig, så blev spiralen satt in & 14 dagar senare så sliter jag........

Faktiskt ganska frustrerande att det är en så vanlig bivärkan på noe man tar för att man vill ha seg lite/MYE
__________________
Sessan&Prinsessan`s blogg

Vogndilla
Forum för speciellt intresserade

sessan&prinsessan er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2007, 00:30   #23
Seniormedlem
 
LilleMorell sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,679
MP Rating: 0% (0)
LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.LilleMorell har en strålende fremtid.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Mye spotting og mindre blødniger ( jeg har kraftige blødninger til vanlig, men det er bedre enn alle prob. med spiral synes jeg. har tab. mot det) nesten over 1 år etter innsettelse (blødninger og spotting). Vondt ved samleie, som jeg og legen ikke forsto var spiralen før etter 1 år.. Spiralen er tatt ut nå og det er mye bedre. Tålte den rett og slett ikke.
Fikk også mindre sexslyst. Men det har jeg ikke nå
__________________
LilleMorell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2007, 20:57   #24
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,432
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av sessan&prinsessan
Berta: jag kan bara prata för mig själv. Jag vet att spiralen har med min dåliga s** lust att göra, det är presis som när jag har tatt p-piller.
För jag satt in spiralen gick jag på Cerazette en otroligt mild p-p, det tog 14 dagar efter jag börjat på dom så var lusten borte. jag hade uppehåll 2 månader & jag stor koser mig, så blev spiralen satt in & 14 dagar senare så sliter jag........

Faktiskt ganska frustrerande att det är en så vanlig bivärkan på noe man tar för att man vill ha seg lite/MYE
Jeg sier ikke at det ikke er tilfelle at flere opplever manglende lyst.

Jeg sier at man ikke kan ta det for god fisk at nærmere 30% opplever seg deprimerte pga den (jf innlegget jeg siterte til)... Å være deprimert er tross alt langt mer enn å være litt nedfor, sliten og lei...


Å bli deprimert av hormonprevensjon er en veldig sjelden bivirkning. Men det forekommer, dog ingen kan overbevise meg om at det er så mange som 30%.
Det er faktisk så sjelden at det ikke engang står oppført som bivirkning i felleskatalogen...

Å få nedsatt libido (sexlyst) er forøvrig en vanlig bivirkning, men det var da heller ikke det jeg kommenterte.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2007, 14:26   #25
Seniormedlem
 
J@ne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Sted: I et ferieparadis
Meldinger: 2,586
MP Rating: 100% (2)
J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Etter at jeg satte inn hormonspiralen for 10 måneder siden, har jeg disse erfaringene:

- Jeg blør mindre, men lengre. Altså, jeg har mensen i 14 dager om gangen nå. Utrooolig slitsomt.

- Har hatt veldig kraftige eggstokksmerter ved et par anledninger. Jeg holdt på å ringe legevakten, for det var såpass vondt (og jeg har født et barn, så jeg vet at jeg tåler smerter )

- Jeg har det siste året merket at jeg blir mer og mer irritabel/aggressiv. Mistenker at det har med hormonspiralen å gjøre.

Uansett så skal den fjernes. Jeg trives ikke med å ha den der, ganske enkelt.
__________________
~ Work like you don't need the money, love like you've never been hurt
and dance like no one is watching ~

J@ne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2007, 20:41   #26
Seniormedlem
 
Jannis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: I enebolig
Meldinger: 2,041
MP Rating: 0% (0)
Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.Jannis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Jeg har vært kjempefornøyd med hormonspiralen, og har satt inn den for 3. gang nå. Den fungerer helt topp på alle måter
__________________
Mamma til tre gutter og en jente, alle med samme far


Jannis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2007, 22:38   #27
VIP-Medlem
 
lille krølle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,806
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Ingen spesielle bivirkninger

Blødde ingenting etter innsettelsen, og fikk mensen som vanlig da den skulle komme. Etter det har jeg hatt to kraftige blødninger, og nå har jeg så og si ikke mensen lenger. Sist gang brukte jeg bare truseinnlegg 2 dager
__________________
To krøllete solstråler 04 og 06
Bittelille sistemann ventes i mars 2010
lille krølle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2007, 16:02   #28
Veteranmedlem
 
*Svimle* sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 4,752
MP Rating: 0% (0)
*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

*nedsatt sexlyst
*irritabel
*uren hud (som om den ike var ille nok fra før)
*hodepine
__________________
Kyss meg bak.
*Svimle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2007, 16:05   #29
Supermedlem
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Stavanger
Meldinger: 816
MP Rating: 100% (1)
Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.Plutti har en strålende fremtid.
Sv: Hvilke bivirkninger av Levonova (hormonspiral) har du opplevd?

Sitat:
Opprinnelig postet av Diddlina
Ingen

Satte inn Levonova for andre gang i haust.

Ikke jeg heller Satte også inn for 2. gang i begynnelsen av mars. Mistet mensen helt forrige gang, og håper jeg gjør et denne gangen også
__________________
Har to små med lakenskrekk

mars`03 desember`06
Plutti er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-03-2007, 16:09   #30
Seniormedlem
 
Nikonius sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,993
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

-nedsatt sexlyst
-hodepine
-humørsvigninger

..ellers er jeg kjempefornøyd
__________________
Nikonius og go'ungene!
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com