Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Mors helse og egenpleie > Prevensjon
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Vis resultat: Hvilke bivirkninger fikk du?
Ingen. 4 8.70%
Ingen utover de "forventede" småblødningene det første halve året etter innsettingen. 7 15.22%
Sporblødninger utover det det første halve året etter innsettingen. 14 30.43%
Økt menstruasjonsblødning. 3 6.52%
Mindre menstruasjonsblødning. 17 36.96%
Økt sexlyst. 1 2.17%
Mindre sexlyst. 18 39.13%
Hodepine/migrene. 4 8.70%
Kvalme. 4 8.70%
Depresjon. 9 19.57%
Irritabilitet. 14 30.43%
Uren hud. 11 23.91%
Økt hårvekst. 6 13.04%
Magesmerter. 9 19.57%
Vektøkning. 8 17.39%
Mindre melk i brystene (for ammende). 0 0%
Andre (spesifiser gjerne i tråden). 7 15.22%
Flervalgs spørreundersøkelse Velgere: 46. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-03-2007, 14:10   #11
Veteranmedlem
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,695
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Svarte andre.

Ei knapp veke etter innsetting utvikla eg ein massiv bekkeninfeksjon og måtte operere/drenere. Sjeldan at sånt skjer, men det skjedde sjøvlsagt med meg
__________________
Bergensis
Storesøster 2002
Lillebror 2007
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 11:26   #12
Medlem
 
T&O småttiser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 133
MP Rating: 0% (0)
T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.T&O småttiser er bare skikkelig grei.
lei_seg Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av Geo
Legger ut en spørris, siden det i venninnegjengen er så ymse symptomer og vi lurer veldig på hva som er vanlig og hva man kan forvente.

Ang. meg selv så hadde jeg endel småblødninger de første tre-fire månedene før dette stagnerte. Etterhvert så har jeg reagert på økt hårvekst, irritabilitet (eller kan det være stress tro?), uren hud og diffuse magesmerter.

Hva er deres erfaring?

Jeg føler at noen har dratt en svart pose over hodet mitt og jeg er rett og slettt deprimert! Er det ikke ille at 33% føler at de er mer irritert og deprimert? Jeg tror jeg skal fjerne min jeg...
T&O småttiser er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 14:09   #13
Medlem
 
Mitamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 412
MP Rating: 0% (0)
Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av T&O småttiser
Jeg føler at noen har dratt en svart pose over hodet mitt og jeg er rett og slett deprimert! Er det ikke ille at 33% føler at de er mer irritert og deprimert? Jeg tror jeg skal fjerne min jeg...
SIGNERER HER JEG.....
__________________
Mitamor
-02 & -06 og født 11 mai-09
Mitamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 15:26   #14
Geo
Seniormedlem
 
Geo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,724
MP Rating: 0% (0)
Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av T&O småttiser
Jeg føler at noen har dratt en svart pose over hodet mitt og jeg er rett og slettt deprimert! Er det ikke ille at 33% føler at de er mer irritert og deprimert? Jeg tror jeg skal fjerne min jeg...
Mannen mener bestemt at jeg er mye sintere enn før, uten å dra inn Levonova'en (jeg tror ikke han husker at jeg har den engang ). Det får meg til å spekulere litt....
__________________
Geo og gutta fra Calcutta
September -97
September -01
Januar -06

tørDUlavære?

www.ammehjelpen.no

So ro, minstemann....
Geo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 15:30   #15
Geo
Seniormedlem
 
Geo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,724
MP Rating: 0% (0)
Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Jeg ser at korrekturlesingen gikk litt for raskt unna når jeg startet spørrisen; tror neppe økt sexlyst og mindre menstruasjonsblødning blir regnet som bivirkning.

__________________
Geo og gutta fra Calcutta
September -97
September -01
Januar -06

tørDUlavære?

www.ammehjelpen.no

So ro, minstemann....
Geo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 16:11   #16
Veteranmedlem
 
minniepus sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,000
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av Geo
Jeg ser at korrekturlesingen gikk litt for raskt unna når jeg startet spørrisen; tror neppe økt sexlyst og mindre menstruasjonsblødning blir regnet som bivirkning.

Det regnes vel som bivirkning når det ikke er hensikten med medikamentet.

Jeg krysset av på mindre mens, blødning hele tiden og mindre sexlyst.
Jeg har ikke koblet det med mindre sexlyst til spiralen før, men jeg kunne fint klart meg uten sex, sånn lystmessig... Matcher ikke helt, kan man si.
Har litt blødning, lenge av gangen, men jeg har liksom ikke "mensen" lenger. Ikke noe tidspunkt jeg kan fastsette at den kommer. Annet enn økt irritabilitet og søtsug på enkelte tider av måneden

Det er ikke så mange alternativer da, for p-piller reagerer jeg enda mere på.
__________________
minniepus og frosken 10.01.06
september 2009

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 16:26   #17
Veteranmedlem
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,072
MP Rating: 0% (0)
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

jeg har ikke hatt mensen siden den ble satt inn. Men uren hud har jeg fått....
__________________
Hilsen @nne

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 16:44   #18
VIP-Medlem
 
B@mbino sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Rennesøy
Meldinger: 5,977
MP Rating: 0% (0)
B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.B@mbino har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Ingen utover de "forventede" småblødningene det første halve året etter innsettingen.


__________________
2006 2006 2004



B@mbino er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 19:17   #19
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,883
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Utover de normale småblødningene de første mnd, har jeg hatt sterke nervesmerter


Første gangen jeg skulle sette den inn, spratt det ene beinet mitt rett i været som en reaksjon på at den ble satt inn. Deretter hadde jeg smerter i lysken og nedover låret på denne konstant. I tillegg kom det "høgg" omtrent hver dag med ekstra sterke smerter som gjorde at jeg måtte krøke meg sammen, uansett om jeg kjørte bil, eller stod og lagde middag...

Denne spiralen ble fjerne etter 1 mnd.


Etter 3 mnd pause prøvde jeg igjen. Gynekologen var veldig forsiktig. Det gikk tilsynelatende bra, men etter 1 uke kom det igjen. Ikke så sterkt som første gangen, men nok til at jeg ikke holdt ut lenge da heller.

Etter at jeg fikk det andre barnet, prøvde jeg for 3. gang... Troen på at et nytt svangerskap kunne ha flytta litt på nerver og ting og tang stod høyt!

Denne gangen gikk det veldig bra. Jeg kjente det litt, men ikke så ille. Etter hvert ble smertene mildere og mildere. Jeg kan enda kjenne det innimellom som en slags murringm og rundt en gang i mnd ca som økende smerter. Da tar jeg en Paracet og det går over.

Dette kan jeg fint leve med, spesielt siden den har så lite hormoner og fordi det er en av de få prevensjonsmetoden jeg kan være sikker på å ikke bli gravid med. Jeg har utrolig lett for å bli gravid, og flere barn er ikke aktuelt. Sterilisering er heller ikke noe alternativ - enda .


Ja, det var "litt" om meg og mine merkelige nervesmerter...


Jeg har forøvrig ikke EL med den (noe de fleste har, men ikke alle) og jeg har mensen en gang innimellom i form av litt spotting bare.
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2007, 19:21   #20
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,883
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvilke bivirkninger har du hatt av hormonspiral (Levonova)?

Sitat:
Opprinnelig postet av T&O småttiser
Jeg føler at noen har dratt en svart pose over hodet mitt og jeg er rett og slettt deprimert! Er det ikke ille at 33% føler at de er mer irritert og deprimert? Jeg tror jeg skal fjerne min jeg...
Denne spørrisen er neppe representabel for det normale gjennomsnittet
For det første, undersøkelsen har en overskrift som drar til seg de som har hatt bivirkninger, siden det er overskriften.

Andre ting er heller ikke vurdert. Feks at humøret faktisk blir satt på en stor prøve når man får barn. Humør, sex, lynne, irritabilitet behøver derfor ikke ha noe som helst med spiralen å gjøre.

Derfor er det helt på jordet å legge en sannhet i denne helt uformelle undersøkelsen som kun kan tolkes som å spørre etter noe for moro skyld...
__________________


...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:24.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com