Vis ett enkelt innlegg
Gammel 17-03-2009, 14:23   #3
ElinM
Seniormedlem

ElinM sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,647
MP Rating: 0% (0)
ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.ElinM har en strålende fremtid.
Sv: Ammer, men baby spiser lite

Jeg tror nå at babyer er forskjellige og kan vokse i ulik takt. Min tredje datter vokste langsomt fra hun var 2,5 måned, hun la på seg ca 150 g i måneden, og det gjorde hun i månedsvis. Hun selvregulerte ammingen helt, og fikk tydeligvis det hun ville ha og trengte. Helsesøster la seg ikke opp i vektoppgangen. Jeg fullammet henne til hun var 7 måneder, og da hun begynte å få fast føde var hun veldig lite interessert i det.

Vektoppgangen til jenta mi var langt under det anbefalte, men hun var frisk, hadde våte bleier, var aktiv, jeg hadde masse melk, osv. Alt var ok, det var kun vektoppgangen som var lav, og da valgte jeg å stole på at alt var ok og at hun regulerte dette selv og fikk den melka hun trengte. Jeg prøvde å "pushe" brystet på henne i en periode for å se om hun spiste mer da og gikk mer opp i vekt, men det gjorde hun altså ikke. Og siden morsmelk er beste næringen til en liten baby og er mer næringstett enn mye vanlig mat valgte jeg å fortsette å fullamme. Hvorfor bytte ut morsmelken liksom (som jeg hadde mer enn tilstrekkelig av) med noe som for babyen er mindre optimalt?

Sist endret av ElinM; 17-03-2009 kl 14:26.
ElinM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat