Sv: Hvordan forstå mamma???
Takk for svar. Nei hun drikker ikke ofte... hun får ikke til det nå fordi hun er i jobb og må kjøre 30 km hver vei det er det som holder henne unna. Kanskje 1 gang i mnd..og da er det enten ved klesvask eller brødbaking. Men som pappa sier den dagen hun er pensjonist og ikke har noe å gjøre..så er det nok full fart igjen. Det er bare det at jobben hun har setter begrensingene ..og bra er det.
Men fortsatt har alkoholen taket på henne selv om hun sjelden drikker nå for tiden heldigvis, men jeg vet at hadde hun fått sjansen så hadde hun kasta seg på ei fyllekule tvert. Det er den tankegangen jeg ikke skjønner når man stort sett klarer seg uten og vet at det er feil... og enda går rundt å ønsker at hun kunne flytte for seg selv slik at hun kunne drikke når hun ville...det er den tankegangen jeg ikke skjønner når hun nå har jobb og alt greit. Nå har hun sett hvordan det har gått med søstra mi...hun har forbannet min søster og drikkinga hennes opp og ned i mente..og enda så vil hun fortsette å drikke hvis hun hadde sjansen...
Hun tåler ikke alkohol..hun blir helt forandret med en gang..da er hun plutselig verdensmester og skal blande seg borti alt... og etter noen timer med drikking så blir det stikk motsatt da er det kjefting og grining ovenfor pappa og andre som måtte befinne seg i nærheten... Og så er det tilslutt ut å gå en noen ustødig gange kl 12 på kvelden... og snakke med seg selv...
Nei alkoholen er ikke noe problem nå for tiden i det dagligdagse vi har vel lært oss at tar hun seg en sjelden gang en pinne så er det best å skygge banen.. )
Det er lissom hennes holdning ovenfor barnebarn er hva jeg ikke liker. Når hun er på jobb så skjønner jeg ikke hvorfor det er noe problem at jeg og ungene er der litt for å prate..jeg har litt behov for å prate med voksne folk jeg og..og ikke bare 2 åringen... det blir litt ensomt i lengden. Og jeg syns da mora mi kunne unne meg så pass jeg har aldri spurt henne om penger. Så det er ikke det.
Sist endret av geysirland; 22-07-2009 kl 15:00.
|