+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Adoptere når man har egne barn fra før..

  1. #1
    Isa
    Gjest

    Adoptere når man har egne barn fra før..

    Noen her som har adoptert som har hatt egne barn fra før av?
    Hvordan er det?
    Er det noen fordeler/ulemper ved å ha egne barn fra før?

  2.  
  3. #2

    Sv: Adoptere når man har egne barn fra før..

    Det var en gang en adoptant som sa til meg at de heldigste adoptivbarna var de som kom til foreldre som i mange år hadde lengtet etter dette barnet. Det er mulig det. Man må jo selv finne ut hvorfor man ønsker å adoptere, hva som er ens motiv. Er det for å redde sultne barn i Afrika så er det kanskje ikke så god idé å adoptere. Er det fordi man har lyst på barn, at man ønsker seg et barn å være glad i, og søsken til sine andre barn så er vel motivene de samme som for de som velger å bli gravide. Da er det vel ingenting å utsette på det å adoptere selv om man har barn fra før?

    Eller hva tror du? Er dere i gang med prosessen?
    Sist endret av Matahari; 23-02-2006 kl 10:20
    Matahari og sønn -05

  4. #3
    Isa
    Gjest

    Sv: Adoptere når man har egne barn fra før..

    Hmm.. mye klokt det du skriver. Hvorfor jeg vil adoptere.. aaner ikke. Bare alltid hatt lyst til det. Kommer ikke til å adoptere bare fordi det er synd på de foreldreløse barna.
    Hvis det ikke blir no adopsjon så blir det nok et egenprodusert barn til istede... (eller så er det noe som gjør at jeg eller mannen ikke vil ha fler barn..)

    Menmen, er langt frem i tid detta.. For tiden har jeg jo ikke no mann å få barn med engang såå

  5. #4
    Polkadot
    Gjest

    Sv: Adoptere når man har egne barn fra før..

    Jeg har ikke adoptert, men alltid ønsket å gjøre det. Men jeg var også bevisst på at jeg ønsket et barn fra magen først, før en eventuell adopsjon. Årsaken var at jeg var redd for at jeg skulle bli mer glad i mitt biologiske barn enn det adopterte, men nå som jeg har et biologisk barn, vet jeg at det ikke kommer til å skje.

    Jeg ønsker absolutt flere søsken til gutten jeg har i dag, men vet med sikkerhet at jeg ikke kommer til å bære de fram selv.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine