+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Strikke hjerte?

  1. #1

    hm Strikke hjerte?

    Noen som har ei oppskrift eller en ide på hvordan jeg skal strikke et hjerte? Jeg skal strikke en genser til lillemor på 2,5 og skal ha et strikket (eller kanskje tovet?) hjerte på magen... Problemet er at jeg ikke har noen oppskrift, og ikke helt vet hvordan jeg skal gripe dette an... Noen som vet???

  2.  
  3. #2

    Sv: Strikke hjerte?

    Har du lyst å stikke hjerte/hullmønster i genseren i samme farge sånn som dette har jeg oppskrift. Har strikket det selv, det er ikke vanskelig(synes jeg da)


    Hvis du skal ha en annen farge på hjertet enn det du strikker genser i vil jeg anbefale deg å brodere den på etter du er ferdig. Da slipper du alle trådene på innsiden. Du kan også tegne et hjerte på rutete ark og lage skisse på mønsteret selv. Det er kjempe enkelt.

    Prinsesse Charlotte Amalie er født 28 Juni

  4. #3

    Sv: Strikke hjerte?

    Dette settet hadde jeg til lillemor da hun ble født.. Er bare sååå nydelig!! Jeg hadde det i hvitt da.. Men jeg tenkte jeg kunne brodere det på med maskesting,ja. Har aldri gjort det før, men det må vel gå bra.. Tusen takk for svar, forresten!

    Ps dette hjertet har jeg også strikket noen ganger, og jeg holder på med ett nå.. Strikker lue til barselgave, men får det IKKE til denne gangen...

  5. #4

    Sv: Strikke hjerte?

    Jeg har strikket et hjerte og sydd på utenpå genseren som er nederst i denne PDF-filen. http://www.dale.no/dalegarn/dokumenter/Dalegarn_135.pdf

    Oppskriften er:

    Legg opp 3 m på p nr 2 1/2. Strikk glattstrikk fram og tilbake samtidig som det økes 1 m innenfor første og siste maske annen hver pinne 9 ganger= 21 m. Srikk ytterligere 3 p glattstrikk. På neste pinne felles den midterste masken av. Strikk hver side for seg.
    Venstre side: Fortsett med glattstrikk samtidig som det felles 1 m i begynnelsen og slutten av annen hver pinne 3 ganger i hver side. Fell av de siste maskene.
    Høyre side: Strikkes på samme måte.
    Hekle fra rettsiden en rad kjedemasker rundt hele hjertet. Sy evt. på perler.

    Jeg heklet ikke noen kant rundt, men formen på det ble ganske fint!
    Sist endret av *Marie*; 26-10-2008 kl 18:53

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine