+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

  1. #1

    Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Vi har ei snuppe som kom til verden etter ivf runder og koser meg masse med henne. Tanken var at vi skulle ha 2 tette, og har halvveis planer om å sette igang når snuppa er 1 år - tidligere enn det tror jeg ikke vi får sette igang av klinikken? Vet jo ikke hvor lang tid eller hvor mange forsøk som må til på nestemann, så sånn sett er det jo greit å starte tidlig, men samtidig ser jeg at det hadde vært deilig å vie all tid til vår lille etterlengtede også istedenfor å "haste" videre til nestemann..? (Vel, "haste" er vel litt å ta i - tok jo tross alt en god stund før vi fikk snuppa - men dere skjønner hva jeg mener går jeg ut fra..)

    Vet dette vil være veldig individuelt etter hvor lenge/ hvor mange runder en har prøvd, men hva syns du er passe tid å begynne med nr to/søsken?
    Lille ivf-snuppelupp, juli 08
    Ivf- tvillingene ventes til vinteren

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Jeg tenker at det er individuelt. Vi begynte da storesøster var 19 mnd. Kunne nok ikke ha begynt noe særlig før, siden hun sov forferdelig dårlig om natta...

    Heldigvis lykkes vi ganske fort. Det ble nøyaktig 2,5 år mellom våre, og det synes jeg er helt perfekt (ikke så veldig tett da).
    Lykke kommer i mange størrelser!

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Vi satte igang med søskenforsøk når storesøster var 1 år og 2 mnd ca. 3 forsøk og ett år etter kom lillesøster.
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,487

    Sv: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Vi planla å starte til høsten igjen, sånn at hvis det klaffet kjapt ville det bli ca 2 år mellom
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

  6. #5
    Iwe
    Gjest

    Sv: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Vi ønsker ikke to altfor tette, så her skal vi begynne å forsøke slik at snuppa ihvertfall er 3 år før hun blir storesøster. Tenkte å prøve litt selv først, men skjer det ikke noe på 6 mnd så får vi se om vi ikke kan tine noen egg

  7. #6

    Sv: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Vi sendte søknad om søskenforsøk da IVF-barnet var 15 måneder. Én måned seinere ble jeg gravid uten hjelp fra andre enn mannen. Grunnen til at vi ville raskt i gang, er at jeg var 34 år og følte jeg ikke hadde mye tid å miste. Vi håpet å slippe å bruke like mange år på nummer 2 som nummer 1.
    Jente oktober 2006, gutt 22. september 2008.


  8. #7
    Nepa
    Gjest

    Sv: Søskenforsøk - når syns du det er passe å begynne?

    Ja sånn skal det gjøres Elinblu!

    Jeg ville også bare satt i gang så fort jeg følte for det. En vet jo aldri
    hvor lang tid det tar... Og du kan jo selvfølgelig bare kose deg videre
    med snuppa selv om du blir gravid igjen!

    Her ligger det an til å bli nesten tre år i mellom (to år og ti mnd). Her var
    det ammingen som forhindret at vi ikke kom i gang med søskenforsøk før.
    Du må nemlig være helt ferdig med amming først, og siden min lille gutt
    var prematur var det bra å amme så lenge som mulig.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine