Lenge siden jeg har vært aktiv her inn i gruppa, men nå trenger litt hjelp til å tenke. Jeg ble 40 i vinter, barna er blitt 4 og 2 år, og jeg har tenkt å bestille gynekologtime. Men blir det til spiral eller til å prøve å lage et evt. sistemann? Pga. blodkoaguleringproblemer, vil jeg måtte følge ASA og fragminbehandling under et evt. svangerskap. Så fikk jeg svangerskapsforgiftning på slutten av forrige svangerskap, så det er noe jeg må også tenke på. Ellers har jeg hatt to veldig greie svangerskap, begge to med fine KS, og fått to greie barn. Men det er nå bare i den siste tiden at vi til tider får sovet lenger enn kl. 6.
Jeg har også slanket meg nesten 20 kg det siste året til normalvekt. Dette var bare generell overvekt. Jeg har vært så heldig å kvitte meg med svangerskapsvekta innen 1-2 uker etter å ha født, begge gangene.Dette regner jeg ikke burde være problematisk, med de gode spise- og treningsvaner jeg har fått. Men er det noe jeg må tenke på alikevel?
Så mannen min og jeg klarer ikke å bli enige med seg selv. Familielivet går bra, men jeg er ingen "fødte mor", og blir gjerne sliten med mine to flotte barn. Samtidig har vi muligens overskudd til et tredje barn. Men orker vi å gjøre alt om igjen? Da er jeg tidligst 41 før jeg fått et nytt barn.
Jeg ønsker realistiske tilbakemeldinger - gjerne fra de eldre medlemmene i gruppa. Hadde dere orket å gjøre alt dette en gang til? Når man har to barn fra før, skal man fortsetter etter passert 40?
Sosiale Bokmerker